FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Motorwatt

Så du mener at vi som har kjøpt FSD har blitt lurt inn i en markedsføringsfelle igangsatt av Tesla?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Otkristo

Sitat fra: Motorwatt på søndag 12. februar 2023, klokken 23:05
Så du mener at vi som har kjøpt FSD har blitt lurt inn i en markedsføringsfelle igangsatt av Tesla?
Nei, men jeg registrerer at enkelte her er svært lite kritiske til andre aktører innen selvkjøring. Det gjør meg forbløffet....

turfsurf

Sitat fra: Otkristo på søndag 12. februar 2023, klokken 23:44
Sitat fra: Motorwatt på søndag 12. februar 2023, klokken 23:05
Så du mener at vi som har kjøpt FSD har blitt lurt inn i en markedsføringsfelle igangsatt av Tesla?
Nei, men jeg registrerer at enkelte her er svært lite kritiske til andre aktører innen selvkjøring. Det gjør meg forbløffet....
Ja, det er ganske påfallende. Ekstremt kritisk av Tesla sin FSD, men tar markedsføringen til Waymo for god fisk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

#2343
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 11. februar 2023, klokken 22:38
Mens Huyndai eieren to poster opp, stiller i en annen klasse?

Synes uansett det er påtagelig at de sterkeste kritikerne ikke er Tesla eiere.

Jeg har hatt tre Teslaer nå med varierende lovnader om FSD kapabilitet, men har aldri følt meg svindlet. Kunne ønsket meg mere fokus på AP på landevei for å fjerne fantombremsing dog.

Skal jeg føle meg svindlet så må jeg få noe annet enn det jeg trodde jeg fikk. Har aldri trodd at Teslaene skulle kunne kjøre uten meg bak rattet på mange år enda.

Svindlet har jeg blitt av VAG selgere dog, som selger biler med muntlige lovnader om utstyr, og når bilen kommer så har den ikke det. Ingen vilje til å ordne opp.

Når det er sagt synes jeg markedsføringen til Tesla rundt FSD er tullete, og bare skaper negativitet. Greit å ha høye mål og være optimistisk, men bedre å være  åpen om dagens status.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Sitat fra: turfsurf på mandag 13. februar 2023, klokken 06:58
Sitat fra: Otkristo på søndag 12. februar 2023, klokken 23:44
Sitat fra: Motorwatt på søndag 12. februar 2023, klokken 23:05
Så du mener at vi som har kjøpt FSD har blitt lurt inn i en markedsføringsfelle igangsatt av Tesla?
Nei, men jeg registrerer at enkelte her er svært lite kritiske til andre aktører innen selvkjøring. Det gjør meg forbløffet....
Ja, det er ganske påfallende. Ekstremt kritisk av Tesla sin FSD, men tar markedsføringen til Waymo for god fisk.
@turfsurf: Pass på hvem du referer til.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på mandag 13. februar 2023, klokken 07:14
Sitat fra: turfsurf på mandag 13. februar 2023, klokken 06:58
Sitat fra: Otkristo på søndag 12. februar 2023, klokken 23:44
Sitat fra: Motorwatt på søndag 12. februar 2023, klokken 23:05
Så du mener at vi som har kjøpt FSD har blitt lurt inn i en markedsføringsfelle igangsatt av Tesla?
Nei, men jeg registrerer at enkelte her er svært lite kritiske til andre aktører innen selvkjøring. Det gjør meg forbløffet....
Ja, det er ganske påfallende. Ekstremt kritisk av Tesla sin FSD, men tar markedsføringen til Waymo for god fisk.
@turfsurf: Pass på hvem du referer til.
Refererer da ikke til noen her. Utsagnet ditt var en del av sammenhengen, uten at det var du som ble referert mtp Waymo etc.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Brad Templetons artikkel beskriver de praktiske utfordringene med PuDo - pick up - drop off. En hendelse som er mye smidigere med et menneske bak rattet.

Hvorfor tror man at din egen selvkjørende Tesla skal håndtere den utfordringen bedre enn konkurrentene? Er Teslaen "smartere?" Templeton beskriver at myndighetene ikke vil ha en stoppende bil midt i trafikken, men drosjer og Uber slipper unna med det hele tiden, bl.a. fordi de er kjappe. Vil Tesla uten sjåfør slippe unna?

PS jeg nevnte ikke noe om stadion i Phoenix. Waymo har autonome biler. Tesla har det ikke.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ronnynilsen

Sitat fra: daktari på mandag 13. februar 2023, klokken 09:08
Brad Templetons artikkel beskriver de praktiske utfordringene med PuDo - pick up - drop off. En hendelse som er mye smidigere med et menneske bak rattet.

Hvorfor tror man at din egen selvkjørende Tesla skal håndtere den utfordringen bedre enn konkurrentene? Er Teslaen "smartere?" Templeton beskriver at myndighetene ikke vil ha en stoppende bil midt i trafikken, men drosjer og Uber slipper unna med det hele tiden, bl.a. fordi de er kjappe. Vil Tesla uten sjåfør slippe unna?

PS jeg nevnte ikke noe om stadion i Phoenix. Waymo har autonome biler. Tesla har det ikke.

Det Tesla prøver på (uten å ha lykkes enda), og det Waymo gjør er ganske ulike ting. Tesla prøver å få til generell selvkøring over alt, Waymo prøver å ha autonome biler i et lite begrenset geofenced området. Innefor det området fungerer det ganske bra, utenfor ikke i det hele tatt.

Det blir omtrent som å kritisere en sjakk computer for å være dårlig da den kan slås av et menneske, men man roser en student for å ha klart å lage en tic-tac-toe som aldri taper.

Teslas FSD (selv om den ikke klarer å løse hele problemet den skal løse) er for meg vesentlig mer imponerende enn en begrenset goefenced løsning.
Tesla model Y LR 2022

SurSnasen

Sitat fra: turfsurf på mandag 13. februar 2023, klokken 07:07
Svindlet har jeg blitt av VAG selgere dog, som selger biler med muntlige lovnader om utstyr, og når bilen kommer så har den ikke det. Ingen vilje til å ordne opp.

Da lurer jeg fælt på hvilke tilfeller det har vært?
Jeg har bestilt og fått utlevert en del biler opp gjennom årene, av flere ulike merker. Og jeg har alltid fått alt utstyret som har blitt bestilt. Også med Tesla (men så har jeg aldri kjøpt med noen FSD-pakke).

turfsurf

Sitat fra: SurSnasen på mandag 13. februar 2023, klokken 11:27
Sitat fra: turfsurf på mandag 13. februar 2023, klokken 07:07
Svindlet har jeg blitt av VAG selgere dog, som selger biler med muntlige lovnader om utstyr, og når bilen kommer så har den ikke det. Ingen vilje til å ordne opp.

Da lurer jeg fælt på hvilke tilfeller det har vært?
Jeg har bestilt og fått utlevert en del biler opp gjennom årene, av flere ulike merker. Og jeg har alltid fått alt utstyret som har blitt bestilt. Også med Tesla (men så har jeg aldri kjøpt med noen FSD-pakke).
f.eks utstyr som skulle vært med i teknikkpakken hos Audi som ikke var det. Kostet meg 30k å ettermontere. Utstyr på Touareg som virket sporadisk som ikke ble ordnet i løpet av 18mnd. Dette ble de siste VAG bilene jeg kjøpte.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Hva var VAGs argumenter for ikke å levere Teknikkpakken hvis det var spesifisert og betalt for?

Hva kan bli Teslas argumenter for ikke å levere FSD som spesifisert og betalt for?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på mandag 13. februar 2023, klokken 07:07
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 11. februar 2023, klokken 22:38
Mens Huyndai eieren to poster opp, stiller i en annen klasse?

Synes uansett det er påtagelig at de sterkeste kritikerne ikke er Tesla eiere.
Det er ikke påtagelig for meg i denne tråden.


snakkesalig

Prøvde å Google hva single stack i FSD-kontekst er, og det nevnes samme stack for "highway and city use". Betyr dette at det snart vil være FSD-stacken som brukes for "vanlig" AP og TACC? Eller har ikke dette noe betydning for ikke-FSD-brukere?

Motorwatt

Er nok bare for FSD. Stort framskritt visstnok, men selvsagt bare for USA og Kanada.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA