Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: lightscribe på onsdag 18. januar 2023, klokken 23:17
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 18. januar 2023, klokken 22:09
Dette har jo vært kjent i lang tid

Nei. I videoen kan man lese:

"THE PERSON IN THE DRIVER'S SEAT IS ONLY THERE FOR LEGAL REASONS. HE IS NOT DOING ANYTHING. THE CAR IS DRIVING ITSELF."

Da trodde jeg som alle andre:
- at det var autopilot som styrte
- at der ikke var noen intervensjoner
- at software bare skulle finpusses før releasen

Nå, 7 år senere, forstår man at det hele var løgn.
Ehh jo.

Dette har vært rapportert av Electrec og mange fler. Kilden var internt i Tesla

Ryktene oppsto like etterpå, men det tok lang tid før det ble bekreftet.
Snart kommer emurof og sier at dette ikke stemmer i det hele tatt og viser sikkert til en tweet eller Whole mars....

lightscribe

Hvor finner man bekreftelsen fra Tesla?

Finns mye rykter men videon er fortsatt i bruk som offisielt demo av Autopilot

https://www.tesla.com/autopilot

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

#2193

Tesla leide/leaset/lånte vel AP1 av MobileEye. Så ville ikke Tesla betale for dette lenger, og "utviklet" AP2. Hvor mange år tok det Tesla før AP2 ble omtrent like bra som AP1?

Holmes hadde fungerende "AP1-blodmaskiner", men det var den nyutviklede "AP2-blodmaskinen" som virkelig var så avansert, at den ikke virket :police:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Sitat fra: JorEl på torsdag 19. januar 2023, klokken 07:43
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 18. januar 2023, klokken 22:37
Sitat fra: daktari på onsdag 18. januar 2023, klokken 22:30
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 18. januar 2023, klokken 16:25
Sitat fra: daktari på onsdag 18. januar 2023, klokken 08:51
Så da er det offisielt bekreftet. FSD videoen anno 2016 var juks. https://tv.vg.no/video/255658/tesla-direktoeren-innroemmer-videojuks

I bakgrunnen hører vi Nikola's Trevor Milton og Theranos' Elisabeth Holmes si "velkommen til klubben".
Det var en temmelig dårlig sammenligning.

Holmes var ren svindel. Milton var også det selv om Nikola er tross alt et selskap som leverer lastebiler i dag.

Forsvarer ikke juksevideoen til Tesla, men det er en annen kategori tross alt.
Jeg er ikke enig.

Milton dytta en lastebil ned en bakke og sa de hadde en kjørende prototyp.
De hadde en kjørende prototyp akkurat da avsløringen kom, men ikke da videoen ble filmet.

Holmes sa de kunne analysere blodprøver fra mye mindre volum enn vanlig. De drev en lab og og leverte blodprøvesvar til kunder, men ikke med så små volum blod som lovet.

Musk sa de hadde fullt selvkjørende biler som du kunne parkere selv osv. Og at de skulle kjøre LA to NYC uten sjåfør.  Og 1 million robotaxier. Alle som har en Model 3 har en "appreciating asset". År etter år, og han fortsetter.

Men Tesla har aldri hatt selvkjørende biler. Videoen da, (og på Autonomy day?), var fake. En enda mer forseggjort og avansert fake video enn Nikola.

Men det er så mange folk som har blitt rike på TSLA at de gir blaffen nå.
Holmes hadde ingenting.
Milton hadde ingenting.

Tesla hadde AP1 som jeg kjørte første gang i 2016 og var sykt imponert av (den gangen).

Forskjell på dette synes jeg.
Tesla leide/leaset/lånte vel AP1 av MobileEye. Så ville ikke Tesla betale for dette lenger, og "utviklet" AP2. Hvor mange år tok det Tesla før AP2 ble omtrent like bra som AP1?

Holmes hadde fungerende "AP1-blodmaskiner", men det var den nyutviklede "AP2-blodmaskinen" som virkelig var så avansert, at den ikke virket :police:
Holmes brukte Siemens blodanalysemaskiner, de egne klarte bare noen enkle analyser som egentlig ikke løste noe. Ren svindel.

AP 1 var jo kun L2 og revolusjon den gangen. Nå er det ikke lengre imponerende og har kun gjort noen medium fremskritt og det er fremdeles langt frem.

lightscribe


Counterpointer

Sitat fra: lightscribe på torsdag 19. januar 2023, klokken 17:41
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 19. januar 2023, klokken 07:19
SitatHvor finner man bekreftelsen fra Tesla?
https://fortune.com/2023/01/18/elon-musk-tesla-lawsuit-fsd-video-autopilot-ashok-elluswamy/
Takk, men den er ny.  Egentlig siktet jeg til bekreftelsen som «har vært kjent i lang tid» ...
Fra Electrec

«Elluswamy also confirmed that the Autopilot team put the video together as a "demonstration of the system's capabilities" at the request of Musk.
There's nothing really new here
We already knew that Tesla had to do all of that to create the video back in 2017.»

https://electrek.co/2023/01/17/real-story-behind-tesla-staged-self-driving-video/

lightscribe

Han fra Elektrek kan mene det ikke er noe nytt men samtlige tilbakemeldinger i kommentarfelten er uenige.

Kansje han tenkte på en sak i Tyskland hvor det  ble forbudt å kalle det «Autopilot»:
https://www.bbc.com/news/technology-53418069

Uansett, etter 7 år forstår man jo at snuten fra 2016 må ha vært fake. Men fint å få det bekreftet.

Otkristo

Sitat fra: lightscribe på fredag 20. januar 2023, klokken 19:27
Han fra Elektrek kan mene det ikke er noe nytt men samtlige tilbakemeldinger i kommentarfelten er uenige.

Kansje han tenkte på en sak i Tyskland hvor det  ble forbudt å kalle det «Autopilot»:
https://www.bbc.com/news/technology-53418069

Uansett, etter 7 år forstår man jo at snuten fra 2016 må ha vært fake. Men fint å få det bekreftet.
Heter fortsatt autopilot i Tyskland...

filtvet

EAP = bråbremser ikke inni tunneler eller under broer eller i motlys eller bare når den har lyst?

Counterpointer

Sitat fra: filtvet på lørdag 21. januar 2023, klokken 08:51
EAP = bråbremser ikke inni tunneler eller under broer eller i motlys eller bare når den har lyst?
Min EAP gjør alt det der

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 21. januar 2023, klokken 17:21
Sitat fra: filtvet på lørdag 21. januar 2023, klokken 08:51
EAP = bråbremser ikke inni tunneler eller under broer eller i motlys eller bare når den har lyst?
Min EAP gjør alt det der
Har vel null sammenheng med EAP eller FSD i Norge.

FSD beta i USA oppfører seg kanskje annerledes, bedre eller værre vet jeg ikke.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

OlaM

Flott vinterdag i dag, men i knallsol og 12 minus. Fornøyd etter skitur, la inn cruise control. Da syntes Tesla Vision at det var på tide med litt vinduspuss. Tørre viskerblad dro ispartikler og vinterdritt foran et par overraskede human vision-sensorer som straks etter fikk problem med å se veien. Måtte bruke ganske mye spylervæske, som nok var blandet litt for tynt, for å få noenlunde ren rute igjen. Ble derfor level 0 automasjon et godt stykke på veien til mildere strøk.

Dårlig opplegg. Kommer nok til å havne borti den feilen her oftere enn blokkert radar.
'21 3LR

Counterpointer

Tesla ned til syvende plass på Consumer report i forhold til selvkjøring.

https://electrek.co/2023/01/25/ford-gm-consumer-reports-driver-assistance-rankings-tesla/?fbclid=IwAR14-LwLmumHV8ZDhOcSv7e-QI_LQoWG2PRtlGzHW4ytIWNIE9xZ0BrCh2g

For meg er hele gjengen på 7. plass
Ingen er i nærheten av å krysse mållinjen imho.

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA