Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Motorwatt

Jeg bruker aldri Sentry noen steder, men det smelter rundt kameraklusteret. Her er heller ikke klima på.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Jeg stoppet ved 01:44 da han hevdet at alle Tesla-biler var klare for FSD.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Jeg blir naturlig skeptisk når det er skrivefeil i overskriften på videoen og han henviser til sin egen bok om Elon Musk.

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 29. desember 2022, klokken 16:18
Jeg stoppet ved 01:44 da han hevdet at alle Tesla-biler var klare for FSD.
Jeg stoppet når den var ferdig :) Sa jo han var håpefool :)
Men bilen min kjører fint for tiden, og Tesla utvikler videre. Håper på FSD, før bilen er ute av garanti.
Det blir FSD garantert, hilsen meg og Musk. Tar bare litt tid gutter og jenter.
Godt Nyttår til alle FSD-elskere og hatere, samt kjøpere og selgere :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".


filtvet



JorEl

#2138
Når Teslaen kjører på en bil, som har parkert fint i sin veibane, så lurer jeg på hvordan SmartSummon skal klare dette på en fullpakket parkeringsplass?  :angel:

Edit: Tror vel Mr.Greentheonly har kontroll...."AP disengaged about 2 seconds before impact because AEB actuated. The driver did not take control though, which is interesting because I always assumed AP remains in control until the driver takes over. But looks like AEB just disengages."

AEB:Automatic emergency braking (AEB) is a safety feature that could save your life by automatically preventing a collision.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

daktari

Sjekk den fyren her: https://twitter.com/greentheonly/status/1607473697358577664?s=20&t=e25ErDd00SUKax4Yt-5BkA

Det som er interessant er at AP IKKE oppdager nødblinken og så starter å redusere farten.

Det kan jo være at AP ikke er trent til å gjenkjenne blinklys.

Det kan også være at rekkevidden på kameraet er altfor kort.

Vi vet jo de har hatt trøbbel med falske positive med radar, slik at de har tunet ned radars evne til å bremse for saker - ikke første gang en slik krasj skjer hvis dette er en radar-bil.

Nok en viktig påminner om å hold øya på veien, henda på rattet og føttene i nærheten av bremsen...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

OlaM

Kan være en radar ting også. Hvis bilen foran er i bevegelse, så havner den ikke i doppler-filteret.
'21 3LR

Motorwatt

Er det noen biler som fremdeles har fungerende radar?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OlaM

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 04. januar 2023, klokken 08:25
Er det noen biler som fremdeles har fungerende radar?

Ingen åpenbar grunn til at videoen skal være dagsfersk. I følge en av kommentarene under er den fra mars 2022.
'21 3LR

raypettersen

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 04. januar 2023, klokken 08:25
Er det noen biler som fremdeles har fungerende radar?

Aner ikke, men i dag oppsto det kollisjon fremfor meg med hard nedbremsning. Tidligere har bilen hylt og varslet når noe sånt skjer, men i dag var det en stille nedbremsning. Bilen virket også forvirret når bilen fremfor holdt på å havne i fangeren min. Jeg måtte selv bremse hardt, til hjulene låste seg... Close call

Mao noe har endret seg. Ikke til det bedre.

Vaduz

Kobler ikke opp til wifi før det blir bedre tider:p

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA