FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Otkristo

Sitat fra: JorEl på søndag 11. desember 2022, klokken 20:24
Otkristo (Tesla): Merk deg at selvkjøringsfunksjonen er avhengig av omfattende programvarevalidering og regulatorisk godkjenning, som kan variere mye etter jurisdiksjon.

Jeg var i samme situasjon som Motorwatt. Vi forstod sikkert begge to den teksten. Men samtidig pushet Elon Musk, som CEO, at alt gikk på skinner...produktet var ferdig...kun finpuss igjen...en millimeter igjen...beklager et nano-sekund..

Musk har satt nye grenser og forventninger til rollen som CEO, på samme måte som Trump har til presidentembetet.
(Musk fortjener honør for elbil-utviklingen og Trump for at han ikke startet en krig.)
JorEl ( Tesla):
Jeg holdt på å kjøpe en Volkwagen ID3 i 2020 da CEO Herbert Diess solgte inn en Tesla killer med verdens beste software i (nkl OTA) osv. Innovasjon  i toppklasse.
Det er lov å bruke sunn fornuft når en kjøper bil

JorEl

Dårlig formulert. Brukbart dikt. Husker ikke sammenhengen. Men det var i 2018 :D  Er det meningen at jeg skal forsvare noe, eller er det Signaturen min du synes er kul? :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

daktari

Stilig når man drar "du er en dum kjøper som lot deg lure"-kortet og samtidig "myndighetene sin feil som ikke har godkjent"- når det uomtvistelig er fakta at Tesla  siden 2016 ikke har hatt noe som ligner ekte selvkjøring. Sterkt!
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

JorEl

Låner denne fra en annen tråd, Idiotisk viskerautomatikk, der forfatteren holdes anonym  :)

-My old Model S was fine, but my 5 day old MYP (2023 model) is driving me mad with the windscreen wipers. I have the same problem, bone dry at night but I am forced to have them on when using AP. So naturally I have to switch off AP.

Very frustrating, and makes me feel like an idiot that I paid for Enhanced AP.

Her har man i hvert fall unngått "FSD-fella"  :D

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Sitat fra: daktari på søndag 11. desember 2022, klokken 23:06
Stilig når man drar "du er en dum kjøper som lot deg lure"-kortet og samtidig "myndighetene sin feil som ikke har godkjent"- når det uomtvistelig er fakta at Tesla  siden 2016 ikke har hatt noe som ligner ekte selvkjøring. Sterkt!
Tesla har solgt bjørnen, som ikke var født.

Men ok. Kommer FSDbeta, så lover jeg å ikke nevne Theranos som også hadde en litt ivrig CEO :angel:

daktari

Sitat fra: JorEl på mandag 12. desember 2022, klokken 08:39
Sitat fra: daktari på søndag 11. desember 2022, klokken 23:06
Tesla har solgt bjørnen, som ikke var født.

Men ok. Kommer FSDbeta, så lover jeg å ikke nevne Theranos som også hadde en litt ivrig CEO :angel:
Enig. Jeg er klar for å endre standpunkt hvis FSD faktisk kan ta meg gjennom Oslo med øynene lukket, men har dessverre mistet trua nå.
Mine I-Pace videoer

Counterpointer

Denne tråden er om keiserens nye klær, det er bare slik at skredderfirmaet har aldri lovet noen klær sier de som er fornøyd med å  ha betalt dyrt for en opsjon på noen klær som kanskje aldri blir levert

turfsurf

Sitat fra: daktari på mandag 12. desember 2022, klokken 20:36
Enig. Jeg er klar for å endre standpunkt hvis FSD faktisk kan ta meg gjennom Oslo med øynene lukket, men har dessverre mistet trua nå.
Gjennom Oslo går vel med AP på en god dag. Bare å følge E18.. Ikke det at jeg ville prøvd.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 13. desember 2022, klokken 06:52
Sitat fra: daktari på mandag 12. desember 2022, klokken 20:36
Gjennom Oslo går vel med AP på en god dag. Bare å følge E18.. Ikke det at jeg ville prøvd.
E18 er statlig vei, jeg tenkte se kommunale småveiene.
Mine I-Pace videoer

overskyet

Til og med fanboysa sier dette suger:

Tesla Full Self-Driving data looks awful: We challenge Elon Musk to prove otherwise

The little data that is coming out of Tesla's Full Self-Driving Beta looks awful, and that's putting it mildly.
We challenge Elon Musk to prove otherwise by releasing disengagement and driver intervention data.

Based on this again limited set of data, Tesla FSD Beta can only drive a few miles between disengagement, while other self-driving programs, like Waymo and Cruise, are reporting tens of thousands of miles between disengagement on average.

These results are disappointing, as they point to very little to no progress in the FSD Beta program over the last year

https://electrek.co/2022/12/14/tesla-full-self-driving-data-awful-challenge-elon-musk-prove-otherwise/

Handyman

Sitat fra: overskyet på torsdag 15. desember 2022, klokken 00:11

Tesla Full Self-Driving data looks awful: We challenge Elon Musk to prove otherwise

The little data that is coming out of Tesla's Full Self-Driving Beta looks awful, and that's putting it mildly.
We challenge Elon Musk to prove otherwise by releasing disengagement and driver intervention data.

Based on this again limited set of data, Tesla FSD Beta can only drive a few miles between disengagement, while other self-driving programs, like Waymo and Cruise, are reporting tens of thousands of miles between disengagement on average.

These results are disappointing, as they point to very little to no progress in the FSD Beta program over the last year

https://electrek.co/2022/12/14/tesla-full-self-driving-data-awful-challenge-elon-musk-prove-otherwise/
Hvem sikter du til? Fred gikk jo ut av kategorien Fanboi for lenge siden. Du mener kanskje Taylor og diverse Tweets om at den siste versjonen er crap?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

overskyet

Sitat fra: Handyman på torsdag 15. desember 2022, klokken 08:55
Sitat fra: overskyet på torsdag 15. desember 2022, klokken 00:11

Hvem sikter du til? Fred gikk jo ut av kategorien Fanboi for lenge siden. Du mener kanskje Taylor og diverse Tweets om at den siste versjonen er crap?

Ok, hvis han har meldt seg ut av menigheten, så beklager jeg fanboi-kommentaret.

Motorwatt

Fred Lambert kjører Tesla, og har 2 stk. Roadster "til gode". Han og E.M er ikke helt på talefot etterat Lambert kritiserte Tesla. Personlig synes jeg han er flink til å holde seg nøytral, og opplagt en av de beste nettsidene om temaet. (I motsetning til Teslarati... 😎)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 15. desember 2022, klokken 09:59
Fred Lambert kjører Tesla, og har 2 stk. Roadster "til gode". Han og E.M er ikke helt på talefot etterat Lambert kritiserte Tesla. Personlig synes jeg han er flink til å holde seg nøytral, og opplagt en av de beste nettsidene om temaet. (I motsetning til Teslarati... 😎)
Enig. Elon kalte ham til og med "anti-Tesla" i 2019. Jeg ser på Fred som en Teslakritiker, og absolutt ikke enn fanboi.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

-We challenge Elon Musk to prove otherwise...   (fra linken til overskyet/Electrek)

Musk: I think I will sell more Tesla-shares (fritt oversatt fra mitt hode ;) )

Lovnadene til Musk blir kanskje mindre og mindre verdt, ettersom han eier mindre og mindre av Tesla?
Eller skal vi stole på at selskapet Tesla, stiller seg 100% bak sin egen CEO, når han lover på Tesla sin vegne?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA