FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Motorwatt

SitatDet er svært mange som befinner seg et sted mellom disse to (ytter)punktene. Det er garantert ikke "sort hvitt" som du hevder.

Ikke tvil om at mye av den amerikanske kulttrenden har fulgt med Tesla hit til landet. Og der er iallfall alt hvitt. Godt hjulpet av internett og diskusjonsfora.

Jeg er lysegrå! Bilen (TMS) er et vidunder å kjøre, og jeg er godt vant fra tidligere biler. Terningkast 5. Kvalitet og service gir jeg 3. Er faktisk ganske fornøyd med service, og min bil er en storbruker. Til å bedømme organisasjon og ledelse ville jeg trengt en spesialterning uten prikker. Men i mangel på en sådan, blir det en soleklar 1-ener. Snitt 4,5. Egentlig ikke så dårlig 😀.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Otkristo

Sitat fra: hELgenen på lørdag 24. september 2022, klokken 09:35
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 24. september 2022, klokken 09:25

Nå kommer det en ny AI-dag. Nr. 2. Den første hadde et preg av et vekkelsesmøte som både Billy Graham og Åge Samuelsen ville vært misunnelig på. Datoen er endret flere ganger fordi man har bommet på tiden det tar å vise fram en nogenlunde fungerende Optimus. Hørt den før?

Mye sant i det du sier her. For noen er Tesla religion - så enkelt er det. For oss andre er det bare et bilmerke.
Tror ikke dette er unikt for Tesla. Dette fenomenet oppstod lenge før Tesla.
Soesielt innen tyske merker som BMW og Audi, men også Ford.

CorsoDante

Kjøpte nylig en bruktbil med FSD. Ser ikke ut til at dette er verdt særlig mye i bruktmarkedet, og for min del var det litt meh.

Har ingen tro på at dette skal fungere særlig bra under norske (vinter)forhold, og/eller at det er noe revolusjonerende rundt neste sving. Ikke minst med henblikk mot at de skal basere seg på kameraene alene, hvis jeg har skjønt dette riktig.

Men summon-funksjonen er helt genial i garasjen vår, som er av det smale slaget. Samme gjelder parkeringen på jobb, hvor man har klemt flest mulig plasser inn på minst mulig plass... Så ja, kunne likesågjerne havnet på EAP.

Edit; Ser at radar er på vei inn i varmen igjen...  :D Vel. Uten lidar er jeg stadig litt svak i trua. Men jeg tar åpenbart gjerne feil  8)
TMYP HW4 / TM3P Atom

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Motorwatt: Vær forsiktig så ikke Optimus-robotene organiserer seg....
Dagens beste? Mye fin kritikk :)

Et spørsmål om den mest avanserte bilen til Tesla, ja hvilken er det..Plaid i en eller annen form, eller kanskje bare en Y LR med FSD? Tenker på selvkjøring.
Når de nye bilene har hoppet fra MCU2 til MCU3 så har vel dette kun med multimedia i bilen? Ingenting med selvkjøring, eller?
Er f.eks ,min bil  :angel: , like avansert som har HW3 og FSD, når det kommer til selv kjøring?
Håpet mitt da, er at Tesla kan holde løfte sitt, om de tar de gamle bilene og oppdaterer disse slik at vi får være med på FSD-ferden. ???
Edit: Min bil, Tesla Model S75D, MCU2, FSD, AP2.5 med HW3, født sommeren 2018 ;)

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

SitatEr f.eks ,min bil  :angel: , like avansert som har HW3 og FSD, når det kommer til selv kjøring?

Det vil jeg tro, men jeg vil være forsiktig med å bruke "like avansert" når det gjelder FSD 🙂. Ganske sikker på at 3 og Y vil ha samme behov som S/X produsert etter 2016 når det gjelder oppdatering av sensorer. Husk at Tesla gjorde endringer både på beskrivelse og funksjon primo 2019. Inntil da het det "Full Self Driving" også i Norge. Nå heter det "Fremtidige selvkjørende funksjoner" og beskrivelsen er helt fjernet, og erstattet med bare "All funksjonalitet for Basic Autopilot og Enhanced Autopilot. Trafikklys og stoppskiltkontroll" under FSD på nettsidene.

Skal jeg tippe vil jeg tro at S/X-biler med FSD fra 2016 til begynnelsen av 2019 er de som har størst sjanse for oppdateringer, men Tesla er vel ikke akkurat kjent for god logikk og jus.

Finnes kanskje noen TM3 med FSD som også er levert før Tesla endret ordlyden.
Tesla S75D - 09/2018

CorsoDante

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 24. september 2022, klokken 13:44
Summon er på EAP nå.

Det er man klar over, jf. påstanden om at FSD tilbyr (svært) lite over EAP, i praksis ingenting annet enn et håp / gimmick. Pr. nå og sannsynligvis i overskuelig fremtid.

Prisen på FSD i USA er samtidig hinsides. Kan umulig være mange som går for den opsjonen... Har de begynt å bake inn NDA´ene i prisen?  :D
TMYP HW4 / TM3P Atom

Motorwatt

@JorEl:
SitatMin bil, Tesla Model S75D, MCU2, FSD, AP2.5 med HW3, født sommeren 2018
Har du HW3 har du vel også AP3.
Tesla S75D - 09/2018

JorEl

Herlig :D 

Greit for meg om Tesla "lagger litt" med FSD-utviklingen, om de bare sørger for at FSD-bilene blir fulgt opp, slik at de faktisk kan benytte den fremtidige FSD-sofwaren.

8) Tesla kunne faktisk inndratt FSD-bilene våre, og brukt disse som robotaxi. Rett rundt hjørne og veldig lukrativt for Tesla ;) Så hadde kunden fått en ny modell, av sin sort Tesla. (sexy)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Kanskje det hadde vært godt for EM å få fokus bort fra FSD, og inn i et nytt pyramidespill? Han har faktisk bedt folk kjøpe Robotaxi med løfte om millioner i gevinst. Når det mest sannsynlig ikke blir noen Robotaxi på mange år, så skal Optimus komme på banen. Nå flyttes det utviklere fra Tesla, og ingen skal få meg til å tro at dette bare er midlertidig. EM er sikkert dritlei hele Tesla, og skjønner vel at det nå er på overtid for å finne på noe nytt. Så nå hevder han at Optimus vil bli mere innbringende enn Tesla.

... og der kom det:

Electrek:

Tesla has unexpectedly changed course recently, putting some of its upcoming projects on hold and directing a surprising amount of resources towards the development of its humanoid Bot. The company is serious about this and is hiring specifically for this program, hoping that in the future it will have thousands of these bipedal machines working in its factories.

Musk made it clear that the humanoid robot program has become a priority at Tesla.
Tesla S75D - 09/2018

DagfinnN

For the record:
Jeg synes Tesla har oversolgt FSD så det holder. Jeg luktet lunta og har ikke kjøpt det med mine biler. Men noen føler seg lurt, med rette.
Men å si at dette er vår tids største bløff er tullprat. Jeg vet om andre bløffer som er mye større og viktigere.
1. Vi vant valget! Donald og flere forvirrede stemmeberettigete tror det fremdeles. Mye større og viktigere bløff.
2. Nato truer Russland som må forsvare seg mot Nato aggresjon. Putin og han medløpere sin bløff er mye større og ikke minst langt farligere enn Elon sin bløff om FSD.
3. Carl Ivar og hans blinde medløpere: Klimaendringer eksisterer ikke og og om det likevel blir varmere er det er det i hvert fall ikke menneskeskapt. En bløff som potensielt kan bidra til å utrydde menneskeheten. Det samme kan man ikke si om Elons bløff.
Nå viser jo Carl Ivar sitt sanne ansikt i tiden. Han støtter folkeavstemmingen i Donetks og de andre okkuperte områder. At man stemmer med et et gevær mot hodet spiller tydeligvis ingen rolle. For en forbannet idiot og tullebukk!!

Noen må besinne seg når man lager trådtitler.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018

Radial

Sitat fra: CorsoDante på lørdag 24. september 2022, klokken 15:54
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 24. september 2022, klokken 13:44
Summon er på EAP nå.
Prisen på FSD i USA er samtidig hinsides. Kan umulig være mange som går for den opsjonen... Har de begynt å bake inn NDA´ene i prisen?  :D

Prisen er sikkert satt opp fordi de helst ikke vil selge det kanskje?
Å trekke produktet fra markedet drar ned ryktet, men dobbel pris senker etterspørselen.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Counterpointer

Hva som er vår tids største bløff er ikke lett å si. Men det er ikke størst.

Du har en mengde store religioner som lover himmel og helvete. De har tatt inn utallige milliarder i avlat ol og har stått bak et ekstremt antall kriger og elendighet.

Problemet med Musk er at noen tror han er profet..... Men det er bare en liten bløff med FSD

Motorwatt

Jeg er spent på hvordan Tesla vil forholde seg til dette (utklipp fra nettside august 2018):

Tesla S75D - 09/2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA