FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

JorEl

Synes det er flott at de på andre siden av atlanteren, har trent opp kamerasystemet. Kommer man nå, med en "avansert-2022-radar", så blir jeg rett og slett, fornøyd :)                               
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Er FSD i fremgang? Flott om dette kan brukes i Norge. Liker ikke å kjøre i Bergen og Oslo :)
Obs. FSDlinken er flere dager gammel..

https://youtu.be/XpzZQ9bNjmY
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

FSD bløff? I denne linken er kanskje Elon litt for ærlig :o Fritt oversatt; Tesla er ikke vært noenting, uten FSD. Kjekt at Elon og meg er enige, i at Teslaen min gjør seg best med en fungerende FSD :+1:
https://electrek.co/2022/06/15/elon-musk-solving-self-driving-difference-between-tesla-worth-a-lot-or-nothing/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Radial

Så "rene" utslipp, elektrisk drivlinje, clean energy etc har ikke noe med Tesla å gjøre altså 😂
Elon sier mye rart.

Vi kjøpte Tesla, men ikke pga FSD (var ikke i tankene engang)
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Motorwatt

FSD og Summertime likheter

Summertime (Porgy and Bess) ble lansert i 1935, mens Ellas versjon først slo skikkelig an i 1968.
Den har kommet ut i 1161 offisielle versjoner. Omtrent som FSD om 86 år

Deler av sangen passer kanskje også?:

One of these mornings
You're gonna rise up singing
Yes you'll spread your wings
And you'll take to the sky
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

NHTSA-rapporten har vist gått igjennom "FUD-kverna" igjen..
Dette ser faktisk bra ut for Tesla og FSD, men verre for Waymo..

https://youtu.be/FFQcDDaEfI4
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

SitatDette ser faktisk bra ut for Tesla og FSD, men verre for Waymo..

Du vet vel at Tesla Beta er L2, og Waymo er L4? Da snakker vi ikke om en sammenlikning mellom epler og pærer, men faktisk om rips og gresskar.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

#1448
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 16. juni 2022, klokken 17:40
SitatDette ser faktisk bra ut for Tesla og FSD, men verre for Waymo..

Du vet vel at Tesla Beta er L2, og Waymo er L4? Da snakker vi ikke om en sammenlikning mellom epler og pærer, men faktisk om rips og gresskar.
(NB: Jeg har ikke lest raporten, men sett hele videoen, fra linken over)

Antall kjørte km/miles og antall ulykker, er de viktigste variablene/faktorene.
Jo høyere "L-faktor" bilen har, jo værre er det når den krasjer, synes jeg.
FSD-Beta hadde vist bare en ulykke?

https://youtu.be/FFQcDDaEfI4?t=859


https://youtu.be/FFQcDDaEfI4?t=341


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

SitatJo høyere "L-faktor" bilen har, jo værre er det når den krasjer, synes jeg.
FSD-Beta hadde vist bare en ulykke?
Jammen L2 er ikke autonom, så derfor bare et rips.. Man må holde i rattet hele tiden.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Er ikke uenig Motorwatt.

Er jo blitt diskutert L2-L5 en del ganger. Dere behersker dette bedre enn meg.

Poenget mitt er at jeg har kjøpt en bil, som kan styre litt selv, og mer og mer etter hvert.
Jeg som bileier vil ikke krasje, uansett.
Når føreren skal holde i rattet, er det føreren sitt ansvar. Derfor synes jeg statistikker om L2 er litt, tja uinteressant.
FSD-Beta som har kun 1 ulykke, er det jeg legger på minnet. Tenk om FSD-Beta blir enda bedre, når vi i Norge skal få..

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Så er det definisjonen av ulykke da. Normen er vel egentlig at en ulykke i trafikksammenheng er forbundet med personskade, hvilket uhell ikke er. Da kan man totalhaverere bilen uten at det er en ulykke hvis alle i bilen er uskadde.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

SurSnasen

Sitat fra: JorEl på fredag 17. juni 2022, klokken 11:33
Antall kjørte km/miles og antall ulykker, er de viktigste variablene/faktorene.
Jo høyere "L-faktor" bilen har, jo værre er det når den krasjer, synes jeg.
FSD-Beta hadde vist bare en ulykke?

https://youtu.be/FFQcDDaEfI4?t=859


https://youtu.be/FFQcDDaEfI4?t=341

Men det som Tesla-promotørene (Dr Know it all og Eva Fox) unngår å nevne, er at Tesla sitt system krever at fører hele tiden følger med og er klar for å gjøre inngripen. Når man ser diverse videoer så skjønner man at ulykkestallene for FSD hadde vært skyhøye dersom ikke mennesket hadde vært parat til å gripe inn hele tiden. Samme også med autopiloten.

Og et annet moment: hvor mange av de nevnte ulykkene er i kategorien "forårsaket av eget kjøretøy" versus "involvert i ulykke forårsaket av andre"?

JorEl

#1453
Sursnasen: Når man ser diverse videoer så skjønner man at ulykkestallene for FSD hadde vært skyhøye dersom ikke mennesket hadde vært parat til å gripe inn hele tiden. Samme også med autopiloten.

Enig. Føreren monitorerer maskinen som kjører selv. Ikke helt som i reklamen, men AP setter jeg stor pris på.
Sursnasen: Hvor mange av de nevnte ulykkene er i kategorien "forårsaket av eget kjøretøy" versus "involvert i ulykke forårsaket av andre"?
Godt poeng, til jeg tenker på at det er føreren som har ansvaret. :)

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

SurSnasen

Sitat fra: JorEl på fredag 17. juni 2022, klokken 13:47
Sursnasen: Hvor mange av de nevnte ulykkene er i kategorien "forårsaket av eget kjøretøy" versus "involvert i ulykke forårsaket av andre"?
Godt poeng, til jeg tenker på at det er føreren som har ansvaret. :)

Med «kjøretøy» menes da i denne sammenheng kombinasjonen bil+evt fører :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA