FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: What-a-watt på søndag 08. september 2024, klokken 10:25
SitatI går satte jeg på Auto Pilot, satt med BEGGE HENDENE på rattet, likevel får jeg opp et RØDT RATT og ALARM...siden jeg ikke rikser i rattet samtidig... Bilen skulle jo kjøre slik som på reklame-filmen til Tesla, men som alikevel var juks..

Når du aktiverer AP, må du legge litt vekt på rattet (ca. 2-4 sekunder) inntil teksten "Hold hendene på rattet" forsvinner. Da får du ikke de rød hendene. Din bil har jo ikke innekamera. AP har mange svakheter, men akkurat dette synes jeg man kan avdramatisere. Du har nevnt det flere ganger tidligere, og du trenger ikke verken å riste eller dra i rattet. Kun legg to fingre på tverrarmen på  rattet med et lett trykk.
-Kun legg to fingre på tverrarmen på  rattet med et lett trykk.

MEn da er det jo ikke SELVKJØRING. Dette har jeg jo gjort med alle bilene mine fra forrige årtusen?
Det var slett ikke dette Tesla har reklamert med!

Man skal altså bruke musklene KONSTANT, ellers så piper sirenen og det blinker rødt?
Glemmer man at man ikke sitter i en selvkjørende bil, så kommer det nye varsler og lyder ca 10 sekunder etterpå. #¤%&@£$

Fant meg i dette for snart 6år siden og litt fremover i tid...men nå etter 1000/utallige nye lovnader fra Musk og Tesla?

Reklamen burde vært at man skal styre bilen, så skal bilen styre sammen med deg, slik at det blir dobbelt så bra.

Liker bilen min, og AP, men Tesla er likevel full av løgn! OG har tatt betalt for det.
Grunnen til at jeg er blitt så observang mtp 60 000kr, er fordi jenta mi, fikk en bil av meg til 25 000kr og kjørte den lenger enn min TEsla. Bilen er nå skrotet. Men ingen uforløst Software som sitter i bilen sammen med bilprodusentens lovnader.

Hvor lenge skal jeg kjøre i min bil før Tesla leverer? 10år? Med Tesla servicepriser og bingo-service :police:

Edit: FSD...og bilen klarer ikke følge farskiltene som er langs veien. Plukker opp skilt fra sideveier og veier som går over og under veien man er på? Helt elendig.
Tesla skrøt også av RADAREN, men har koblet den ut....
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

daktari

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 07. september 2024, klokken 19:09Den med nødblinken på ødela litt av helheten:

Den var snodig, en teknisk feil? Antall biler som snek seg ut og forbi derimot var veldig høyt.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Sitat fra: JorEl på søndag 08. september 2024, klokken 11:10
Sitat fra: What-a-watt på søndag 08. september 2024, klokken 10:25
SitatI går satte jeg på Auto Pilot, satt med BEGGE HENDENE på rattet, likevel får jeg opp et RØDT RATT og ALARM...siden jeg ikke rikser i rattet samtidig... Bilen skulle jo kjøre slik som på reklame-filmen til Tesla, men som alikevel var juks..

Når du aktiverer AP, må du legge litt vekt på rattet (ca. 2-4 sekunder) inntil teksten "Hold hendene på rattet" forsvinner. Da får du ikke de rød hendene. Din bil har jo ikke innekamera. AP har mange svakheter, men akkurat dette synes jeg man kan avdramatisere. Du har nevnt det flere ganger tidligere, og du trenger ikke verken å riste eller dra i rattet. Kun legg to fingre på tverrarmen på  rattet med et lett trykk.
-Kun legg to fingre på tverrarmen på  rattet med et lett trykk.

MEn da er det jo ikke SELVKJØRING. Dette har jeg jo gjort med alle bilene mine fra forrige årtusen?
Det var slett ikke dette Tesla har reklamert med!

Man skal altså bruke musklene KONSTANT, ellers så piper sirenen og det blinker rødt?
Glemmer man at man ikke sitter i en selvkjørende bil, så kommer det nye varsler og lyder ca 10 sekunder etterpå. #¤%&@£$

Fant meg i dette for snart 6år siden og litt fremover i tid...men nå etter 1000/utallige nye lovnader fra Musk og Tesla?

Reklamen burde vært at man skal styre bilen, så skal bilen styre sammen med deg, slik at det blir dobbelt så bra.

Liker bilen min, og AP, men Tesla er likevel full av løgn! OG har tatt betalt for det.
Grunnen til at jeg er blitt så observang mtp 60 000kr, er fordi jenta mi, fikk en bil av meg til 25 000kr og kjørte den lenger enn min TEsla. Bilen er nå skrotet. Men ingen uforløst Software som sitter i bilen sammen med bilprodusentens lovnader.

Hvor lenge skal jeg kjøre i min bil før Tesla leverer? 10år? Med Tesla servicepriser og bingo-service :police:

Edit: FSD...og bilen klarer ikke følge farskiltene som er langs veien. Plukker opp skilt fra sideveier og veier som går over og under veien man er på? Helt elendig.
Tesla skrøt også av RADAREN, men har koblet den ut....
Karpathy sa om 10 år til i videoen over.
Så 18 år fra lansering oktober 2016...
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

JorEl

-Karpathy sa om 10 år til i videoen over.
Så 18 år fra lansering oktober 2016...

Og Musk har sagt..... :P gidder ikke skrive alle løftene hans, har ikke så mye tid til overs ;)

Jeg syter jo litt i denne tråden, men ikke mer enn Musk og Tesla lover :police:

Men nå har jeg kjørt 5-6 mil, og det nye for meg var at jeg klarte å pushe AP, med 10kmt over det bilen tror er fartsgrensen. En forbedring. Likevel er det litt styr å jobbe med spakene mens man kjører. På den annen side, så liker jeg jo AP siden jeg gidder. Problemet mitt er jo at AP ble gratis, rett etter at Tesla solgte meg EAP for 42 000kr. Katjing :P
Så fikk jeg FSD på salg...men venter enda på varen. Katjing.
I mens jeg har ventet har Musk blitt verdens rikeste mann. Litt morosamt, om det bare hadde vært andre sine penger :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Lucaria

Det med hvor mye jobb det er har litt å gjøre med hvor man kjører. Jeg kjører ofta Oslo - Strømstad tur/retur og da aktiverer jeg AP, håller ene hånden nesten lengst ned på rattet slik at vekten fra armen gir bittelitt respons til bilen, setter den på 10km over grensen og bare lener meg tilbake. Syns det er så lite å gjøre at jeg nesten sovner på veien. Nesten bra med de som kjører for sakte og man må manøvrere seg forbi for å ikke komme helt ut av det. Har til gode å få noen straffprikker i systemet, vet ikke ens hvordan det ser ut. Hvis det ikke våre for at den drar seg ut til høyre ved avkjørsel så hadde jeg vart ganske fornøyd, men nå har jeg ikke betalt for FSD da, men syns AP fungerer ganske så fint på de motorveier jeg kjørt.

What-a-watt

Er det i det hele tatt noen her som har fått straffepoeng? Jeg har iallfall hatt et par situasjoner hvor jeg definitivt hadde fortjent det. Er systemet aktivt, og hvis ja, også for begge modellrekker (S/X - 3/Y)?

marud

Sitat fra: What-a-watt på søndag 08. september 2024, klokken 19:56Er det i det hele tatt noen her som har fått straffepoeng? Jeg har iallfall hatt et par situasjoner hvor jeg definitivt hadde fortjent det. Er systemet aktivt, og hvis ja, også for begge modellrekker (S/X - 3/Y)?
Jeg fikk en strike tidlig i eierskapet mitt, men ikke siden. Den hadde jeg i noen måneder også siden den kom før det var satt en tid den ble slettet på.
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

What-a-watt

Hvor ser man om man har fått straff? Hvordan blir man varslet? Og hva er straffen hvis man får for mange? Tror kanskje dette bare gjelder/gjaldt 3/Y.

filtvet

Tesla-logikk er at du må presse rattet i motsatt vei av den du vil med jevne mellomrom. Jeg har nesten aldri brukt det. For idiotisk.

What-a-watt

Bestill service. Det er ikke slik det skal fungere!

Handyman

Sitat fra: filtvet på søndag 08. september 2024, klokken 21:26Tesla-logikk er at du må presse rattet i motsatt vei av den du vil med jevne mellomrom. Jeg har nesten aldri brukt det. For idiotisk.
Det trenger du ikke gjøre. Tror det er noe du har misforstått. Litt moment uansett retning er det som skal til. Vekta av hånda litt i den ene siden av rattet er nok.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: What-a-watt på søndag 08. september 2024, klokken 21:04Hvor ser man om man har fått straff? Hvordan blir man varslet? Og hva er straffen hvis man får for mange? Tror kanskje dette bare gjelder/gjaldt 3/Y.
Du får rødt ratt, høy piping og tydeølig beskjed om at autostyring er deaktivert resten av turen. Du må stoppe, sette bilen i P og starte igjen for å bruke systemet.
Antall strikes (hvis man har noen) står i menyen der man aktiverer autostyring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

Da er jeg ganske sikker på at dette ikke er implementert på S/X Legacy.

What-a-watt

Hvis man ignorerer varselet om å holde i rattet, får man en slik reaksjon. Har hatt det én gang i 2018. Så altså ikke noe nytt. Men jeg mener å ha hørt at det er et helt annet regime i USA og FSD, og at flere andre situasjoner kan resultere i flere dagers "utestengelse" fra funksjonen.

kodax

Sitat fra: What-a-watt på søndag 08. september 2024, klokken 22:39Da er jeg ganske sikker på at dette ikke er implementert på S/X Legacy.
På bilferie i juli (i Tyskland) både fikk jeg en strike og senere beskjed om at den var opphevet på min pre-raven X.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA