FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

What-a-watt

Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 19:41
Sitat fra: What-a-watt på torsdag 05. september 2024, klokken 19:26Han skriver ikke fra egen erfaring fordi han fikk sin første Tesla i 2024. Det han skriver er fra kilder som han burde ha en kildehenvisning til.

Hvordan kan geniet Musk bomme så ettertrykkelig, og å ta betalt for det hele veien fra 2016? I følge den linkede artikkelen var han ikke engang i nærheten da.
At Musken har prata piss i mange år er en kjent sak. Det er ingen her i forumet som har noen erfaring med FSD beta så langt jeg vet, men folk snakker som de kjenner ting ut og inn.

Du linker inn mitt innlegg. Er det noe der som er feil?

daktari

Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 19:41At Musken har prata piss i mange år er en kjent sak. Det er ingen her i forumet som har noen erfaring med FSD beta så langt jeg vet, men folk snakker som de kjenner ting ut og inn.
Hva en fyr på Internett erfarer med FSD har ingen betydning. Det som har betydning er når Tesla, som alle seriøse selskaper som driver med autonomi, kan dokumentere 50.000 miles uten et safety disengagment.

Tesla har tallene, men viser dem ikke. De rapporterer heller ikke til myndighetene, noe de behøver for å få tillatelse til nivå 4-kjøring.

Hvorfor tror du?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Zanka

Sitat fra: daktari på torsdag 05. september 2024, klokken 21:22
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 19:41At Musken har prata piss i mange år er en kjent sak. Det er ingen her i forumet som har noen erfaring med FSD beta så langt jeg vet, men folk snakker som de kjenner ting ut og inn.
Hva en fyr på Internett erfarer med FSD har ingen betydning. Det som har betydning er når Tesla, som alle seriøse selskaper som driver med autonomi, kan dokumentere 50.000 miles uten et safety disengagment.

Tesla har tallene, men viser dem ikke. De rapporterer heller ikke til myndighetene, noe de behøver for å få tillatelse til nivå 4-kjøring.

Hvorfor tror du?
hvilket selskap kan dokumentere 50000 miles uten avbrudd (på vanlige veier som ikke er innen for et avgrenset område).
Er jo også greit at dette er biler som også er mulig å kjøpe selvfølgelig.
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

daktari

Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 21:28
Sitat fra: daktari på torsdag 05. september 2024, klokken 21:22
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 19:41At Musken har prata piss i mange år er en kjent sak. Det er ingen her i forumet som har noen erfaring med FSD beta så langt jeg vet, men folk snakker som de kjenner ting ut og inn.
Hva en fyr på Internett erfarer med FSD har ingen betydning. Det som har betydning er når Tesla, som alle seriøse selskaper som driver med autonomi, kan dokumentere 50.000 miles uten et safety disengagment.

Tesla har tallene, men viser dem ikke. De rapporterer heller ikke til myndighetene, noe de behøver for å få tillatelse til nivå 4-kjøring.

Hvorfor tror du?
hvilket selskap kan dokumentere 50000 miles uten avbrudd (på vanlige veier som ikke er innen for et avgrenset område).
Er jo også greit at dette er biler som også er mulig å kjøpe selvfølgelig.
Jaja, bare å flytte målet, så er det ingen  konkurrenter! LOL
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Zanka

Sitat fra: daktari på torsdag 05. september 2024, klokken 21:30
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 21:28
Sitat fra: daktari på torsdag 05. september 2024, klokken 21:22
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 19:41At Musken har prata piss i mange år er en kjent sak. Det er ingen her i forumet som har noen erfaring med FSD beta så langt jeg vet, men folk snakker som de kjenner ting ut og inn.
Hva en fyr på Internett erfarer med FSD har ingen betydning. Det som har betydning er når Tesla, som alle seriøse selskaper som driver med autonomi, kan dokumentere 50.000 miles uten et safety disengagment.

Tesla har tallene, men viser dem ikke. De rapporterer heller ikke til myndighetene, noe de behøver for å få tillatelse til nivå 4-kjøring.

Hvorfor tror du?
hvilket selskap kan dokumentere 50000 miles uten avbrudd (på vanlige veier som ikke er innen for et avgrenset område).
Er jo også greit at dette er biler som også er mulig å kjøpe selvfølgelig.
Jaja, bare å flytte målet, så er det ingen  konkurrenter! LOL
Tenker at det hjelper hverken deg eller meg at noen har klart dette på et sted hverken du eller jeg bor i en bil som hverken du eller jeg kan kjøpe. (Lang setning 😃)
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Counterpointer

Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 21:56
Sitat fra: daktari på torsdag 05. september 2024, klokken 21:30
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 21:28
Sitat fra: daktari på torsdag 05. september 2024, klokken 21:22
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 19:41At Musken har prata piss i mange år er en kjent sak. Det er ingen her i forumet som har noen erfaring med FSD beta så langt jeg vet, men folk snakker som de kjenner ting ut og inn.
Hva en fyr på Internett erfarer med FSD har ingen betydning. Det som har betydning er når Tesla, som alle seriøse selskaper som driver med autonomi, kan dokumentere 50.000 miles uten et safety disengagment.

Tesla har tallene, men viser dem ikke. De rapporterer heller ikke til myndighetene, noe de behøver for å få tillatelse til nivå 4-kjøring.

Hvorfor tror du?
hvilket selskap kan dokumentere 50000 miles uten avbrudd (på vanlige veier som ikke er innen for et avgrenset område).
Er jo også greit at dette er biler som også er mulig å kjøpe selvfølgelig.
Jaja, bare å flytte målet, så er det ingen  konkurrenter! LOL
Tenker at det hjelper hverken deg eller meg at noen har klart dette på et sted hverken du eller jeg bor i en bil som hverken du eller jeg kan kjøpe. (Lang setning 😃)
Og ingen av bilene i din signatur vil heller ikke noengang få det.
Du henviser til Supervised FSD (kjent som Beta), det er ikke mangel på erfaring med denne, der er det stadig «mind blowing» nye versjoner som raporteres om. Men den gjør stadig elementære feil. Tesla sier jo selv at de sliter med å få til noe på HW3, antagelig holder ikke HW4 heller.

Det er nylig dokumentert at ett par hundre influensere har fått spesialoppdaterte versjoner på akkurat de områdene de kjører. Dette er helt på tvers av hva Tesla har sagt og kritisert andre for mapping, og så gjør de det selv.

Leser en mer nøytrale tester blir de stadig mer desillusjonerte. Electrec ønsker virkelig at FSD de har kjøpt til egne biler skal virke, men det går igjen alvorlige feil. Finnes masse videoer og artikler om dette.

Zanka

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 05. september 2024, klokken 22:45
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 21:56
Sitat fra: daktari på torsdag 05. september 2024, klokken 21:30
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 21:28
Sitat fra: daktari på torsdag 05. september 2024, klokken 21:22
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 19:41At Musken har prata piss i mange år er en kjent sak. Det er ingen her i forumet som har noen erfaring med FSD beta så langt jeg vet, men folk snakker som de kjenner ting ut og inn.
Hva en fyr på Internett erfarer med FSD har ingen betydning. Det som har betydning er når Tesla, som alle seriøse selskaper som driver med autonomi, kan dokumentere 50.000 miles uten et safety disengagment.

Tesla har tallene, men viser dem ikke. De rapporterer heller ikke til myndighetene, noe de behøver for å få tillatelse til nivå 4-kjøring.

Hvorfor tror du?
hvilket selskap kan dokumentere 50000 miles uten avbrudd (på vanlige veier som ikke er innen for et avgrenset område).
Er jo også greit at dette er biler som også er mulig å kjøpe selvfølgelig.
Jaja, bare å flytte målet, så er det ingen  konkurrenter! LOL
Tenker at det hjelper hverken deg eller meg at noen har klart dette på et sted hverken du eller jeg bor i en bil som hverken du eller jeg kan kjøpe. (Lang setning 😃)
Og ingen av bilene i din signatur vil heller ikke noengang få det.
Du henviser til Supervised FSD (kjent som Beta), det er ikke mangel på erfaring med denne, der er det stadig «mind blowing» nye versjoner som raporteres om. Men den gjør stadig elementære feil. Tesla sier jo selv at de sliter med å få til noe på HW3, antagelig holder ikke HW4 heller.

Det er nylig dokumentert at ett par hundre influensere har fått spesialoppdaterte versjoner på akkurat de områdene de kjører. Dette er helt på tvers av hva Tesla har sagt og kritisert andre for mapping, og så gjør de det selv.

Leser en mer nøytrale tester blir de stadig mer desillusjonerte. Electrec ønsker virkelig at FSD de har kjøpt til egne biler skal virke, men det går igjen alvorlige feil. Finnes masse videoer og artikler om dette.
Nå skrev vel jeg kjøpe ikke at jeg allerede eide den, det er vel problemet med alle konkurrentene, de har ihvertfall ikke biler som kan kjøpes. Kjenner godt til videoer som viser diverse feil som skjer. Det jeg opprinnelig sa var at det var en bra artikkel som er skrevet av en som helt klart har peiling, han jobbet 7 år som tech ansvarlig i Rivian.
Han sier det samme som jeg også tenker, at etter versjon 12 (end to end  AI), så har det vært en ekstrem progresjon.
Blir spennende å se hvor vi er om 12 mnd. (Vet at dere ikke er like spente)
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Counterpointer

Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 23:29
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 05. september 2024, klokken 22:45
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 21:56
Sitat fra: daktari på torsdag 05. september 2024, klokken 21:30
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 21:28
Sitat fra: daktari på torsdag 05. september 2024, klokken 21:22
Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 19:41At Musken har prata piss i mange år er en kjent sak. Det er ingen her i forumet som har noen erfaring med FSD beta så langt jeg vet, men folk snakker som de kjenner ting ut og inn.
Hva en fyr på Internett erfarer med FSD har ingen betydning. Det som har betydning er når Tesla, som alle seriøse selskaper som driver med autonomi, kan dokumentere 50.000 miles uten et safety disengagment.

Tesla har tallene, men viser dem ikke. De rapporterer heller ikke til myndighetene, noe de behøver for å få tillatelse til nivå 4-kjøring.

Hvorfor tror du?
hvilket selskap kan dokumentere 50000 miles uten avbrudd (på vanlige veier som ikke er innen for et avgrenset område).
Er jo også greit at dette er biler som også er mulig å kjøpe selvfølgelig.
Jaja, bare å flytte målet, så er det ingen  konkurrenter! LOL
Tenker at det hjelper hverken deg eller meg at noen har klart dette på et sted hverken du eller jeg bor i en bil som hverken du eller jeg kan kjøpe. (Lang setning 😃)
Og ingen av bilene i din signatur vil heller ikke noengang få det.
Du henviser til Supervised FSD (kjent som Beta), det er ikke mangel på erfaring med denne, der er det stadig «mind blowing» nye versjoner som raporteres om. Men den gjør stadig elementære feil. Tesla sier jo selv at de sliter med å få til noe på HW3, antagelig holder ikke HW4 heller.

Det er nylig dokumentert at ett par hundre influensere har fått spesialoppdaterte versjoner på akkurat de områdene de kjører. Dette er helt på tvers av hva Tesla har sagt og kritisert andre for mapping, og så gjør de det selv.

Leser en mer nøytrale tester blir de stadig mer desillusjonerte. Electrec ønsker virkelig at FSD de har kjøpt til egne biler skal virke, men det går igjen alvorlige feil. Finnes masse videoer og artikler om dette.
Nå skrev vel jeg kjøpe ikke at jeg allerede eide den, det er vel problemet med alle konkurrentene, de har ihvertfall ikke biler som kan kjøpes. Kjenner godt til videoer som viser diverse feil som skjer. Det jeg opprinnelig sa var at det var en bra artikkel som er skrevet av en som helt klart har peiling, han jobbet 7 år som tech ansvarlig i Rivian.
Han sier det samme som jeg også tenker, at etter versjon 12 (end to end  AI), så har det vært en ekstrem progresjon.
Blir spennende å se hvor vi er om 12 mnd. (Vet at dere ikke er like spente)
Alle som har greie på selvkjøring inkl Karpathy (som tidligere ledet programmet hos Tesla) sier at det er de siste prosentene som er vanskeligst. Og de blir mer og mer kompliserte jo lengre en kommer. Elon har lovet siden 2016 med tidsfrister satt av han selv. Du må gjerne vente, men for meg blir det litt som pinsevennene som venter på verdens undergang. Den kommer nok, men det er ingen som vet når.
Selvkjøring finnes jo i dag, men generell selvkjøring under alle forhold , den er lengre unna enn 12 mnd

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 05. september 2024, klokken 23:42Selvkjøring finnes jo i dag, men generell selvkjøring under alle forhold , den er lengre unna enn 12 mnd
Hadde jeg bare fått L2 som funket bra på de fleste typer veier så hadde jeg vært happy. Dessverre er det langt dit, det er fantombremsing, feil fartstilpasning og dårlige valg gjennom svinger.

L5 trenger jeg ikke riktig enda, men om ca 20 år hadde det vært greit. Dessverre tviler jeg litt på at det er klart til da også.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari


Sitat fra: Zanka på torsdag 05. september 2024, klokken 23:29Alle som har greie på selvkjøring inkl Karpathy (som tidligere ledet programmet hos Tesla) sier at det er de siste prosentene som er vanskeligst. Og de blir mer og mer kompliserte jo lengre en kommer. Elon har lovet siden 2016 med tidsfrister satt av han selv. Du må gjerne vente, men for meg blir det litt som pinsevennene som venter på verdens undergang. Den kommer nok, men det er ingen som vet når.
Selvkjøring finnes jo i dag, men generell selvkjøring under alle forhold , den er lengre unna enn 12 mnd
"alle" sier ikke det. Tesla infkuensere sier det. Karpathy fikk sparken fordi han ikke fikk det til.

Realitetene er at v12 gjør grunnleggende feil som å kjøre på rødt og krasje inn i biler (se Roccos video). De har beveget seg sideveis med v12, og er fortsatt på km mellom avbrudd.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Sulle

Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

What-a-watt

Han har vel selv vært med på store deler av utviklingen.

daktari

Sitat fra: Sulle på fredag 06. september 2024, klokken 14:13Karpathy har troen han: https://x.com/SawyerMerritt/status/1831874511618163155
For noe piss.
"Tesla leder, egentlig, for om 10 år, da skal dere se...". Ok, FSD  17 etter salget startet.

Waymo har jo vunnet. De har ikke noe hw-problem. De har autonome taxier i drift, i stor skala, i flere byer. Nå tester de med ansatte som passasjerer på motorvei i Phoenix. De tester ny spesialbygget taxi med ny sensorpakke.

Tesla har et hw-problem. Dagens FSD er ikke god nok, og kan ikke engang kjøre på HW3 i full skala. HW2 er dødt.

Karpathy feilet, han fikk sparken. Hvor mange aksjer sitter Karpathy på?

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Zanka

Sitat fra: daktari på fredag 06. september 2024, klokken 16:21
Sitat fra: Sulle på fredag 06. september 2024, klokken 14:13Karpathy har troen han: https://x.com/SawyerMerritt/status/1831874511618163155
For noe piss.
"Tesla leder, egentlig, for om 10 år, da skal dere se...". Ok, FSD  17 etter salget startet.

Waymo har jo vunnet. De har ikke noe hw-problem. De har autonome taxier i drift, i stor skala, i flere byer. Nå tester de med ansatte som passasjerer på motorvei i Phoenix. De tester ny spesialbygget taxi med ny sensorpakke.

Tesla har et hw-problem. Dagens FSD er ikke god nok, og kan ikke engang kjøre på HW3 i full skala. HW2 er dødt.

Karpathy feilet, han fikk sparken. Hvor mange aksjer sitter Karpathy på?


Selvfølgelig har ikke Karpathy heller noe peiling, lett å bare lukke øynene å lalle videre.
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

geirci2

FSD i nord-Italia.
Denne videoen var mildt sagt imponerende, hvis den er sann (se den på YouTube):

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/1f9nl5y/full_fsd_running_in_italy/
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.44.25.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA