FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søn 01. nov 2020, kl. 10:52

« forrige - neste »

Hjortefot

Tror ikke hva vi diskuterer oss imellom her (eller gud forby i et kommentarfelt et sted) har noe særlig innvirkning på noe som helst. Man skulle tro at folk som var tilstrekkelig sure på Tesla bare solgte skiten (inkludert fagre lovnader) og kjøpte noe annet, men da har den Musk-sniken laget så mange rimelige teslaer i mellomtiden at de ikke har råd til å ta tapet ved å selge bilen, så de må bare kjøre rundt i teslaen sin og svelge kameler i årevis. Kjipe greier. :P Håper ikke folk tar meg altfor alvorlig her og går rundt og er sure på meg også. Det er i alle fall helt unødvendig. :D
Model 3 LR - 2019

Counterpointer

« Tesla's self-driving system is still not working in The Boring Company's one-way tunnels under Las Vegas despite reportedly working on it for years. But self-driving in Tesla vehicles on public roads is around the corner?...
»

https://electrek.co/2024/08/27/tesla-self-driving-still-not-working-boring-company-one-way-tunnels/?

Åpenbar problemstilling!

daktari

Sitat fra: Hjortefot på tir 27. aug 2024, kl. 20:00Tror ikke hva vi diskuterer oss imellom her (eller gud forby i et kommentarfelt et sted) har noe særlig innvirkning på noe som helst. Man skulle tro at folk som var tilstrekkelig sure på Tesla bare solgte skiten (inkludert fagre lovnader) og kjøpte noe annet, men da har den Musk-sniken laget så mange rimelige teslaer i mellomtiden at de ikke har råd til å ta tapet ved å selge bilen, så de må bare kjøre rundt i teslaen sin og svelge kameler i årevis. Kjipe greier. :P Håper ikke folk tar meg altfor alvorlig her og går rundt og er sure på meg også. Det er i alle fall helt unødvendig. :D
Jeg fikk da hevet kjøpet, og dermed et rimelig bilhold. Vil tro at alle med kjøpt FSD før ca 2020 vil få til det her i Norge.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

JorEl

Sitat fra: Hjortefot på tir 27. aug 2024, kl. 20:00Håper ikke folk tar meg altfor alvorlig her og går rundt og er sure på meg også. Det er i alle fall helt unødvendig. :D
Du er jo en felles bruker av Elbilforum :) Det er et pluss.

Men hadde du solgt meg en vare for 60 000Nkr, og så prøvd "å le det bort". Da hadde jeg ikke handlet av deg igjen.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Hjortefot på tir 27. aug 2024, kl. 20:00Tror ikke hva vi diskuterer oss imellom her (eller gud forby i et kommentarfelt et sted) har noe særlig innvirkning på noe som helst. Man skulle tro at folk som var tilstrekkelig sure på Tesla bare solgte skiten (inkludert fagre lovnader) og kjøpte noe annet, men da har den Musk-sniken laget så mange rimelige teslaer i mellomtiden at de ikke har råd til å ta tapet ved å selge bilen, så de må bare kjøre rundt i teslaen sin og svelge kameler i årevis. Kjipe greier. :P Håper ikke folk tar meg altfor alvorlig her og går rundt og er sure på meg også. Det er i alle fall helt unødvendig. :D

"That's just like your opinion, man!".... som de sier i the 70's show...

"Once you go black, you never go back"... det var nok en annen film...
Tesla Model Y                         2021-

Ellemelle

Tesla:
Q1 2025
- FSD in Europe (pending regulatory approval)

What-a-watt

Sitat(pending regulatory approval)
Det er på dette punktet alt vesentlig beror. Det å få "kamelen gjennom nåløyet" kan fort vise seg å bli den enkleste oppgaven....

What-a-watt

hELgenen

Sitat fra: What-a-watt på tor 05. sep 2024, kl. 13:27FSD: Etterforskes for bedrageri

https://www.finansavisen.no/teknologi/2024/06/11/8141368/villedet-om-selvkjoring-tesla-etterforskes-for-bedrageri

Ikke en dag for sent - blir spennende å se utfallet her.

Jeg har aldri vært i tvil om at dette er å anse som bedrageri da folk har kastet penger etter Tesla
uten å få levert det de betalte for. Mange forsvarer Tesla, men i praksis har mange latt seg lure - andre har kanskje tenkt at det er en gambling de vil satse på i tilfelle Tesla skulle løse problemet. Men det er markedsføringen her som har lovet mye mer enn hva man faktisk har fått gjennom årene. Tesla har jo gradvis endret litt på hvordan de omtaler FSD - men inntrykket de fleste sitter igjen med er jo at det man faktisk kjøpe skal leveres - og at man vil få det innen rimelig tid...

Nå er jo Elon av den oppfatning av at USA (verden) burde styres av Trump så da er det vel ikke å forvente all verden av redelighet....Og redelighet er vel noe Tesla som selskap mangler......

Zanka

Veldig bra artikkel som forklarer FSD på en bra måte, dyktig fyr som har jobbet for Rivian.
https://x.com/pbeisel/status/1831315999037210900?t=_4o50WXG8fdhILYk9hmzow&s=09
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

daktari

Sitat fra: Zanka på tor 05. sep 2024, kl. 18:41Veldig bra artikkel som forklarer FSD på en bra måte, dyktig fyr som har jobbet for Rivian.
Her var de masse gamle Tesla-myter samlet opp i et langt stykke tekst gitt.

Han beskriver hvordan alle autonome biler er bygget opp på et overordnet nivå. Forskjellen er at Tesla har trøbbel med alle elementene, mens andre får det til å funke - uten sjåfør i stor skala - og med mye mye bedre sensorer.

Fin påminnelse om at "fantastiske v12" nærmer seg et år (Jan 2024), og fortsatt gjør  grunnleggende feil. Men håpet er lysegrønt kanskje - selv når sjefen bak FSD-løgnen nå åpent sympatiserer med nynazister.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Zanka

Sitat fra: daktari på tor 05. sep 2024, kl. 18:53
Sitat fra: Zanka på tor 05. sep 2024, kl. 18:41Veldig bra artikkel som forklarer FSD på en bra måte, dyktig fyr som har jobbet for Rivian.
Her var de masse gamle Tesla-myter samlet opp i et langt stykke tekst gitt.

Han beskriver hvordan alle autonome biler er bygget opp på et overordnet nivå. Forskjellen er at Tesla har trøbbel med alle elementene, mens andre får det til å funke - uten sjåfør i stor skala - og med mye mye bedre sensorer.

Fin påminnelse om at "fantastiske v12" nærmer seg et år (Jan 2024), og fortsatt gjør  grunnleggende feil. Men håpet er lysegrønt kanskje - selv når sjefen bak FSD-løgnen nå åpent sympatiserer med nynazister.
Jo klart du har mye mer kontroll på dette, så dum jeg er
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

What-a-watt

Han skriver ikke fra egen erfaring fordi han fikk sin første Tesla i 2024. Det han skriver er fra kilder som han burde ha en kildehenvisning til.

Hvordan kan geniet Musk bomme så ettertrykkelig, og å ta betalt for det hele veien fra 2016? I følge den linkede artikkelen var han ikke engang i nærheten da.

Zanka

Sitat fra: What-a-watt på tor 05. sep 2024, kl. 19:26Han skriver ikke fra egen erfaring fordi han fikk sin første Tesla i 2024. Det han skriver er fra kilder som han burde ha en kildehenvisning til.

Hvordan kan geniet Musk bomme så ettertrykkelig, og å ta betalt for det hele veien fra 2016? I følge den linkede artikkelen var han ikke engang i nærheten da.
At Musken har prata piss i mange år er en kjent sak. Det er ingen her i forumet som har noen erfaring med FSD beta så langt jeg vet, men folk snakker som de kjenner ting ut og inn.
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA