FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Motorwatt

Jeg får beskjed i appen at den "ikke kan brukes på offentlig vei" til tross for at den nærmeste er over 150 meter unna....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. april 2021, klokken 07:38
Jeg får beskjed i appen at den "ikke kan brukes på offentlig vei" til tross for at den nærmeste er over 150 meter unna....
Da bruker du "kom til meg" funksjonen. Summon er egentlig to forskjellige ting, en enkel frem-og-tilbake, og en "kom til meg" som er ubrukelig i Europa.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Ok, og takk. Bruker ingen av dem, så det var bare for "show off". Publikum forlot skueplassen hoderystende etter fem minutter... (det gjaldt begge funksjonene).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sjokomelk

"Summon" bruker bare parkeringssensorene, og er den funksjonen som har vært med lengst. Den klarer ikke se ting som f.eks. stolper inntil dørene. Kan bare brukes til å kjøre bilen rett frem og tilbake.
"Smart Summon" bruker Autopilot-systemet for å se rundt bilen og kan kjøre rundt på parkeringsplasser. (Med store begreninger i Europa.) Det er denne som brukes av "Kom til meg"-funksjonen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

trykkertor

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 07. april 2021, klokken 16:19
SitatSamtidig ser jeg noen melder om at Summon fungerer strålende.

I Norge?

Ja, i Norge.
Her er noen quotes fra tidligere.

Sitat fra: Handyman på fredag 19. mars 2021, klokken 22:36
Sitat fra: trykkertor på fredag 19. mars 2021, klokken 21:06
Takk for at jeg sparte meg en masse frustrasjon og en potensielt god sjatt penger. Dette fungerer ikke til mitt bruk.
Hvis jeg sammenlinker dette med mine erfaringer, vil jeg påstå at det må være noe galt med bilen din. Hos meg funker det.

Sitat fra: turfsurf på fredag 26. mars 2021, klokken 22:45
Bruker summon hver dag, og NoA / Auto Lane change på motorveien hele tiden.

DeepFu

Hvorfor står kalibrering på 87%? Er det noe jeg ikke har gjort, eller har jeg ikke prøvd/brukt summon nok?
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Motorwatt

Har du uforskyldt startet kalibrering av kameraer (eget menypunktet. Under Service tror jeg)?
Tesla S75D - 09/2018

DeepFu

Ikke det jeg vet. FSD "fungerer" så bra som man vel kan forvente. Og kalibrering har stått på 87% lenge.

Motorwatt

Da tror jeg du skal starte den på nytt. Finn en vei med bra markeringer, og du vil få en melding i IC når kalibreringen er ferdig. Kanskje du også får en ny opplevelse.
Tesla S75D - 09/2018

DeepFu

Vel kan bli en stund til. Full vinter her fortsatt.

Motorwatt

Har hørt det kan ta to varme sommere først....
Tesla S75D - 09/2018

DeepFu

Vel, de sier jo at det blir sein vår når skaren bærer til st.hans. Og når alt av veimerking er kvernet opp av piggdekk, så kan fort gå et par somre før jeg får kjørt vei med skikkelig merking.

emurof

Sitat fra: o.b.lix på fredag 05. februar 2021, klokken 14:54
Sitat fra: emurof på fredag 05. februar 2021, klokken 11:47
Tenk å sitte og diskutere dette emnet og ikke engang ha fått med seg FSD-betaen? LOL.
Det er jo 20 personer som får teste denne (utenom ansatte på fabrikken), pålitelige greier det ja

1000 personer. Men det sier seg at de ønsker å starte forsiktig. Bare tenk på så mye enkelte ville skrålt om det skjedde en ulykke med FSD-betaen! Uansett hva Tesla gjør så blir det liksom galt for enkelte.

emurof

Sitat fra: daktari på tirsdag 09. mars 2021, klokken 10:56Tenker det er flere måter å tolke brevet på:

Hvis du leser det som allerede var skrevet da du kom med dette så er alle disse måtene å tolke på helt feil. Det er andre måter å tolke på som ikke går ut på å slenge dritt om Tesla, nemlig at "level 2" er en formell greie for å få tillatelse til å utgi betaen til hele flåten.

emurof

Sitat fra: Motorwatt på mandag 08. mars 2021, klokken 20:36FSD – vår tids største bløff?

https://electrek.co/2021/03/08/teslas-communications-with-dmv-over-full-self-driving-are-released-and-they-bring-some-confusion/

"While the current pilot version of City Streets is still in a validation and review stage, we expect the functionality to remain largely unchanged in a future, full release to the customer fleet. We are analyzing the data obtained in the pilot and using it to refine the feature's operation and customer experience. We will continue to make refinements as necessary, and only after we are fully satisfied with performance, integrity, and safety will we release the feature to the customer fleet. That said, we do not expect significant enhancements in OEDR or other changes to the feature that would shift the responsibility for the entire DDT to the system. As such, a final release of City Streets will continue to be an SAE Level 2, advanced driver-assistance feature."

Slik jeg ser det så har du ikke forstått artikkelen du linker til.  Les "Electrek's Take" der du blir forklart at dette ikke betyr det du påstår.

"But when you look into what is actually being said here, it's not that confusing.

Tesla has been promising that people who purchase the FSD package will eventually receive a software update that will make their vehicle fully level 5 self-driving, meaning that the vehicle can drive itself without anyone in it, or if someone is in it, they don't have any responsibility for driving the vehicle.

Where the responsibility lies is the main difference between level 2 and level 3 and higher.

Everything Tesla has released so far makes it clear that the responsibility is still with the driver and therefore, it is a level 2 system."

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 09. mars 2021, klokken 08:23Men hvor lenge skal Tesla/EM kunne få holde på med lureriet deres som ble innledet i 2016?

Det er ikke noe lureri her. Nå må du gi deg. Du forstår ikke engang artiklene du selv linker til, og basert på din manglende forståelse og ignorering av innholdet i egne artikler så konkluderer du med at det er lureri?! Her klarer jeg ikke å følge deg!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA