FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søn 01. nov 2020, kl. 10:52

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Ellemelle på tir 30. apr 2024, kl. 08:24Har du ingen tro på at når noen tusener av klodens aller klokeste hoder jobber fulltid, med et budsjett på 110 milliarder kroner, så kan dette faktisk bli enda bedre enn det som ser veldig lovende ut allerede?
Det hjelper ikke å pøse på med folk på ett begrenset område som FSD. Man må ha noen titalls av de smarteste hodene, og så må de få jobbe med det konsentrert.

Skal man bruke tusenvis av utviklere så bør man heller dele opp i flere team, som kjører forskjellige utviklingsløp, og konkurrerer mot hverandre.

Kanskje man kunne hatt forskjellige varianter av FSD i bilen, og byttet mellom de avhengig av hvilken som virket best på forskjellige veier.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Sitat fra: Ellemelle på man 29. apr 2024, kl. 23:19Vi andre her på forumet er glad for at vi har en bil som allerede har denne hardwaren og at det før eller senere bare er å trykke på en knapp så kan vi bruke den samme funksjonaliteten i vår bil.
Den funksjonaliteten vi kanskje får er milevis fra det man ble lovet. Så daktaris "tilbakeblikk" synes jeg er helt på sin plass. At man nå kan bli avspist med en avansert L2 er langt fra visjonen folk kjøpte i 2016. (Jeg kjøpte FSD i 2018). Alt det som blir vist på FSD-videoer nå klarer jeg minst like bra selv, og sannsynligvis også mere avslappet.

JorEl

Sitat fra: turfsurf på tir 30. apr 2024, kl. 09:26
Sitat fra: Ellemelle på tir 30. apr 2024, kl. 08:24Har du ingen tro på at når noen tusener av klodens aller klokeste hoder jobber fulltid, med et budsjett på 110 milliarder kroner, så kan dette faktisk bli enda bedre enn det som ser veldig lovende ut allerede?
Det hjelper ikke å pøse på med folk på ett begrenset område som FSD. Man må ha noen titalls av de smarteste hodene, og så må de få jobbe med det konsentrert.

Skal man bruke tusenvis av utviklere så bør man heller dele opp i flere team, som kjører forskjellige utviklingsløp, og konkurrerer mot hverandre.

Kanskje man kunne hatt forskjellige varianter av FSD i bilen, og byttet mellom de avhengig av hvilken som virket best på forskjellige veier.
Musk virker å ha en god dialog med kineserne, og håper vel på at all info som bilene har samlet inn, skal bli "frigjort" av myndighetene i Kina. Men om kineserne ikke vil det, så blir det kanskje en Dojo i Kina, og et eget kinesisk FSD-team? Da får man en konkurranse mellom kina og usa..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

filtvet

Fsd - milliarder hjelper ikke. Smarte folk hjelper + tid - sikkert minst 10-20 år.

Tesla er på feil vei, bruker penger på tull som feks Cybertruck og "FSD". Lag gode biler er min mening. Og selg nye batterier til gamle biler, ikke noe vaselina bilopphugger versjon.

RJK

Aksepteres dette som bevis på at FSD har kjørt noen mil uten fører til å overvåke og gripe inn? ;)

https://www.tv2.no/broom/tesla-forer-sovnet-bak-rattet-bilen-kjorte-videre-i-fire-mil/16651169/

Hvis ikke, burde jo vedkommende ikke kunne straffes, da Tesla ikke har FSD i produksjon og godkjent for bruk på vei! Kan jo ikke straffes for å bruke noe som  ikke finnes!  ;D 8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JorEl

Sitat fra: filtvet på tir 30. apr 2024, kl. 11:13Fsd - milliarder hjelper ikke. Smarte folk hjelper + tid - sikkert minst 10-20 år.
Her må de kyndige hjelpe til.
Tesla satser nå på kamera + bilder og AI. Så skal Dojo eller andre datamaskiner, prossesere data og vips..FSD Full Self Driving. (sånn ca)

Penger kan vel spille en rolle om man bygger en Dojo som er enda kraftigere, (eller bygge 10stk). Da vil jo tiden den kalkulerer/prosseserer/regner bli mindre. I et sånt scenario, vil vel kapital, som fører til mer datakraft, korte ned tiden. Tesla kan mao "kjøpe seg tid" slik at fremtiden kommer fortere. Eller, eller ::)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

daktari

Sitat fra: Ellemelle på tir 30. apr 2024, kl. 08:24
Sitat fra: daktari på tir 30. apr 2024, kl. 08:10Jeg er ikke "butthurt", "klovn", "på vendetta" eller andre karakteristikker.

Jeg påpeker åpenbare  brister i Musk sin snart 8 år lange kommunikasjon om FSD, som han nå kjører på repeat for 3. gang. Men folk stiller ingen kritiske spørsmål, denne gangen heller.
Men hvis du glemmer alt fra fortiden og fokuserer på det som skjer her og nå.

Kan du se noe som helst positivt i det Tesla holder på med? Synes du at FSD i dag er det samme som for 8 år siden? At det ikke er noe håp?

Har du ingen tro på at når noen tusener av klodens aller klokeste hoder jobber fulltid, med et budsjett på 110 milliarder kroner, så kan dette faktisk bli enda bedre enn det som ser veldig lovende ut allerede?
Hvis Tesla hadde søkt DMV I California om tillatelse til førerløs testing, testet og rapportert detaljerte data og hendelser slik alle andre autonomi-selskaper gjør, så kunne vi alle sett hvordan fremgangen var.

Så lenge Tesla ikke gjør dette så tenker jeg at det er det en god grunn til - Tesla har ikke noe å vise frem. Hype og lureri.

Klart flytter du målet frem til midtbanen og mener at FSD ikke skal være autonomt, og dermed sier at 8/8 og robotaxi er visjon og ikke noe konkret, da kan man jo basere inntrykkene på Musks aksje-influencer Whole Mars, og ikke data.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Speeder

Sitat fra: daktari på tir 30. apr 2024, kl. 08:10Jeg er ikke "butthurt", "klovn", "på vendetta" eller andre karakteristikker.

Jeg påpeker åpenbare  brister i Musk sin snart 8 år lange kommunikasjon om FSD, som han nå kjører på repeat for 3. gang. Men folk stiller ingen kritiske spørsmål, denne gangen heller.
Problemet er at du gjør det om og om igjen, noe så inn i helvete mange ganger.
Kjører: 2026 Model Y AWD & 2021 Model 3 LR  -
X: 2015 Zoe 22kWh/43kW & 2021 E-208 GT

daktari

Sitat fra: Speeder på tir 30. apr 2024, kl. 20:42

Ikke så mange ganger som andre snakker opp FSD.
Mine I-Pace videoer

Handyman

Sitat fra: daktari på tir 30. apr 2024, kl. 22:05

Det virker som du tror at når noen kritiserer deg for å være gjentagende ensidig kritisk, helt blokkert for at ting går fremove så snakker de opp FSD. Merkelig.
Det er fult mulig å være totalt uenig med deg, og uten å snakke opp FSD, Tela eller Musk. Men det tror jeg ikke du forstår. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Sitat fra: Handyman på tir 30. apr 2024, kl. 22:20

Det virker som du tror at når noen kritiserer deg for å være gjentagende ensidig kritisk, helt blokkert for at ting går fremove så snakker de opp FSD. Merkelig.
Det er fult mulig å være totalt uenig med deg, og uten å snakke opp FSD, Tela eller Musk. Men det tror jeg ikke du forstår. 
Kan ikke du for en gangs skyld slutte med personangrep og heller kommentere saklig noen av de forskjellige fakta jeg har lagt frem siste postene? F.eks hvorfor Tesla, som eneste firma med autonome bilkjøring på agenda, ikke tester med godkjenning fra DMV?
Mine I-Pace videoer

hELgenen

Sitat fra: daktari på tir 30. apr 2024, kl. 22:38

Kan ikke du for en gangs skyld slutte med personangrep og heller kommentere saklig noen av de forskjellige fakta jeg har lagt frem siste postene? F.eks hvorfor Tesla, som eneste firma med autonome bilkjøring på agenda, ikke tester med godkjenning fra DMV?

Tesla ønsker å tilby en egen variant av Autonomi kallt FSD. Problemet til Tesla er at myndighetene på sikt aldri vil tillate at en aktør får tilby dette uten en form for sertifisering som trolig definerer ett sett med tekniske krav og retningslinjer som må oppfylles. I dette vil det trolig være rendunans krav,sensorkrav,test protokoller og trolig også krav til åpenhet mhp visse tekniske aspekter ved løsningen. Mao vil ingen regjering godkjenne noe som kan skape monopol tilstander. I praksis blir dette like regulert som veimerking og skilter osv. I første omgang vil jo noen få tidlige aktører få ulike godkjenninger med begrenset varighet,men på sikt kan jeg aldri se noen større verdi i dette fordi alt blir trolig standardisert og gjennomregulert. Tror Elon rett og slett ønsker å hype opp en verdi som ikke er der på sikt,men som han kan cashe ut via den kortsiktige aksjeverdien som en voldsom hype kan gi. Pengene tjent skal inn i mars prosjektet...
FSD har ingen langsiktig verdi for Tesla...kun kortsiktig

Handyman

Som om du er den saklige? Fakta? Du kommer stadig med konspiratoriske påstander og tror åpenbare selv at det er fakta. Det er derfor umuilg å ha en saklig diskusjon med deg. Det har du bevist utallige ganger.
Svaret på det du spør om aner jeg ikke, men Tesla har jo for vane å gå sin egen vei. De følger ikke flokken. Det er noe av deres DNA. På godt og vondt. Men uten denne strategien tror jeg ikke de hadde eksistert i dag.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på tir 30. apr 2024, kl. 23:13

Som om du er den saklige? Fakta? Du kommer stadig med konspiratoriske påstander og tror åpenbare selv at det er fakta. Det er derfor umuilg å ha en saklig diskusjon med deg. Det har du bevist utallige ganger.
Svaret på det du spør om aner jeg ikke, men Tesla har jo for vane å gå sin egen vei. De følger ikke flokken. Det er noe av deres DNA. På godt og vondt. Men uten denne strategien tror jeg ikke de hadde eksistert i dag.
Problemet er ikke at Tesla går egen vei, men at de har lovet ting de ikke har holdt fra 2016 og frem til dd OG de har ikke noe annet av dokumentasjon  🤷🏻

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på ons 01. mai 2024, kl. 00:33Problemet er ikke at Tesla går egen vei, men at de har lovet ting de ikke har holdt fra 2016 og frem til dd OG de har ikke noe annet av dokumentasjon  🤷🏻
Counter.... :+1: næææ vil ikke kalle det noe annet enn at de lover i henhold til den såkalte ELONTIME ;D og vi vet jo at den ikke følger ordinære standarder som kalenderoversikt osv Men det er lov... liker Elon jeg...litt egenrådig har han blitt, litt som kona og ungene mine  :o

sa jeg det?

neida bare tulla...

Mener det jeg---

neida ba.......

#1.mai-morgenhumor

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA