FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

filtvet

Blåser egentlig hvilken "level" man skal komme på men har sett flere videoer at FSD fortsatt er ubrukelig i praksis.


Counterpointer

Sitat fra: Handyman på tirsdag 01. august 2023, klokken 00:58
Sitat fra: Counterpointer på mandag 31. juli 2023, klokken 19:40Når en ser forsvaret her i tråden, av brukere som burde ha omtrent all info nå, fremdeles i 2023 tenker at det er greit med falske løfter fra 2016 til dd 🤷🏻

Theranos kunne jo teoretisk kommet med ett fungerende produkt til «neste år» de også 🙈
Håper ikke du sikter til meg her. Jeg hadde forventet at FSD ble levert for lenge siden.
Så bra 👍🏼

Vaduz

Det er vel ingen som hevder at slik forsinkelse er greit, bare at det er forskjell på å selge et produkt med fremtidig funksjonalitet og å selge noe som ikke virker og faktisk svindle ved å bruke en annen maskin som er produsert av et annet firma for å gjøre jobben.

Det er vel også en forskjell på å selge et produkt som skal erstatte et fullgodt eksisterende produkt, og å selge noe som er helt scifi og ingen trodde skulle gå an i vår levetid.

Uansett har man nok en dårlig sak når man kjøper softare som en dag skal funke, noe som stod i opprinnelig beskrivelse. Det her er milliarder av kroner og dyktige jurister har nok utforsket muligheten:)

Mobileum

Hvis bilen er kjøpt med FSD før mars 2019 er det en forholdsvis enkel sak å få erstatning. Etter denne datoen endret Tesla beskrivelsen av FSD.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Vaduz

Hvordan går man frem og hva får man da? Refusjon av kostnaden? Noen eksempler på det i Norge? Jeg er nok noen måneder for sent men artig å høre.

Handyman

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 01. august 2023, klokken 23:01Hvis bilen er kjøpt med FSD før mars 2019 er det en forholdsvis enkel sak å få erstatning.
Vet du om mange som har fått erstatning? Skal innrømme at jeg ikke har satt meg inn i dette, men vær så snill og forklar. Det er garantert mange som ønsker å vite hvordan de skal gå frem.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Dessverre er inngåtte avtaler underlagt NDA, så detaljene er ikke kjent. Tror de i hovedsak konsentrerte seg om FSD-beskrivelse som gjaldt før mars 2019. Sakene gjelder Norge.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Mobileum

Her er utgangspunktet for FSD pre mars 2019:

https://web.archive.org/web/20180818074752/https://www.tesla.com/no_NO/autopilot
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Handyman

Sitat fra: Mobileum på onsdag 02. august 2023, klokken 11:52Dessverre er inngåtte avtaler underlagt NDA, så detaljene er ikke kjent. Tror de i hovedsak konsentrerte seg om FSD-beskrivelse som gjaldt før mars 2019. Sakene gjelder Norge.
Kan det da bety at du har inngått, eller deltatt i inngåelsen av en slik avtale? Eller har noen kanskje ikke overholdt sin NDA? Du ville vel ellers ikke kunnet uttale deg som du gjør ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OlaM

SitatElon Musk says Tesla is now working on 'final piece of the FSD AI puzzle'

...

Vehicle control is the final piece of the Tesla FSD AI puzzle. That will drop >300k lines of C++ control code by ~2 orders of magnitude.

...

It is training as I write this. Our progress is currently training compute constrained, not engineer constrained.

https://electrek.co/2023/08/02/elon-musk-tesla-working-final-piece-fsd-ai-puzzle/

Bare babbel. Vehicle control har jo stort sett vært fint, problemet er å få bilen til å skjønne hva som foregår foran seg. Og hvem trodde uansett at de var "engineer constrained"? De er capability constrained. De har nok kapabilitet til å nærme seg level 3 asymptotisk, altså å dermed aldri helt nå det på alle veier. Alt over det er bare å glemme med denne metoden.

Hvis man vil innvende at det finnes level 4 på veien i dag så svarer jeg at de ikke burde være det, de er mye dårligere enn menneskelige sjåfører og burde enkelt og greit forbys.
'21 3LR

Handyman

Sitat fra: OlaM på onsdag 02. august 2023, klokken 18:34Og hvem trodde uansett at de var "engineer constrained"?
Ikke rent få!
Du har garantert også fått med deg alle kommentarer om at Tesla burde flytte programmererne som jobber med spill, karaoke, prompelyder ol. over til å jobbe med AP i stedet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Twitter owner Elon Musk has pulled more than 50 of his trusted Tesla employees, mostly software engineers from the Autopilot team, into his Twitter takeover, CNBC has learned.

https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/elon-musk-pulled-50-tesla-employees-twitter-takeover-rcna54946
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

JorEl

Her er en oppdaterings-link om DOJO. Imponerende. Men hvordan skal FSD være her før "the end of the year" når DOJO ikke kommer skikkelig i gang, før i hvert fall neste år?

https://youtu.be/hDeYLYTRngo
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA