FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Motorwatt

Godt sagt av Electreks sjefsredaktør og eier, Fred Lambert:

Dette var uunngåelig, og det kommer til å bli vanskelig for Tesla å forsvare. I det minste synes jeg Tesla umiddelbart bør tilby refusjon til alle som har bestilt Full Self-Driving hvis de ønsker det.

Jeg tror det er rettferdig etter så mange tapte tidsfrister og praktisk talt ingen nytte fra FSD Beta.

På Teslas side vil det være en viss godvilje som kan bidra til å hindre flere fra å bli med i søksmålet, men jeg tror disse rettslige handlingene er uunngåelige på dette tidspunktet. Tesla gravde seg ned i et hull som den må klatre ut av ved å holde løftene sine, og dette viser seg mye vanskeligere enn den trodde.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: kodax på torsdag 15. september 2022, klokken 17:52
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 15. september 2022, klokken 14:49
Kan ikke se at noen her har konkludert. Innleggene inneholder ingen slike påstander uten forbehold.
Kommentarer som dette klarer jeg bare å oppfatte som en påstand uten forbehold: 
Sitat fra: Radial på torsdag 15. september 2022, klokken 11:10
Hvorfor skal man ha noe i kildekoden rundt test-standarder over hodet?

Samme software som er på veien, må være i test-bilene. Ellers er vi langt inni dieselgate.
Du ser det står et spørsmålstegn i det du siterer?

Du setter opp en stråmann, uvisst hvorfor. Tesla kan vel forsvare seg selv, noe de burde gjøre både raskt og tydelig.

Counterpointer

Sitat fra: kodax på torsdag 15. september 2022, klokken 22:31
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 15. september 2022, klokken 21:30
Sitat fra: kodax på torsdag 15. september 2022, klokken 17:52
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 15. september 2022, klokken 14:49
Kan ikke se at noen her har konkludert. Innleggene inneholder ingen slike påstander uten forbehold.
Kommentarer som dette klarer jeg bare å oppfatte som en påstand uten forbehold: 
Sitat fra: Radial på torsdag 15. september 2022, klokken 11:10
Hvorfor skal man ha noe i kildekoden rundt test-standarder over hodet?

Samme software som er på veien, må være i test-bilene. Ellers er vi langt inni dieselgate.
Du ser det står et spørsmålstegn i det du siterer?

Du setter opp en stråmann, uvisst hvorfor. Tesla kan vel forsvare seg selv, noe de burde gjøre både raskt og tydelig.
Ok, la meg gjøre det enda tydligere:
"Samme software som er på veien, må være i test-bilene. Ellers er vi langt inni dieselgate."
Dette tolker jeg som at man konkluderer med at hvis det er forskjellig software så er det juks.
Makan, nå gidder jeg seriøst ikke å diskutere mer hva dere mener at andre mener   :laugh: :laugh: :laugh:
Ojsann «butthurt» av å bli motargumentert

Må være...... ellers er vi.......

Det er argumenter ikke konklusjon.

Counterpointer

Radial kan jo godt selv si hva han mener.

For meg er det et helt greit utsagn, men jeg er jo ingen hardcore fanboy som ikke tåler kritiske spørsmål overhodet om Tesla.

Det som hadde vært relevant var jo om noen kunne postet forklaringen fra Tesla. DEN er interresant. DA kan vi ta mer reelt stilling til om dette er storm i et vannglass eller en ny .....gate

Motorwatt

Sitat fra: kodax på torsdag 15. september 2022, klokken 23:34
Seriøst? Du mener at jeg sutrer fordi jeg ikke er enig i «motargumentene»? Det er helt klart mulig at Tesla har driti på draget, det er jo synd for dem, jeg driter en lang marsj i det. Poenget var at jeg mener at noen hadde bestemt seg allerede, noe man jo ikke har grunnlag for å gjøre.
Men dette blir for totalt dust å diskutere. Jeg sletter innleggene mine angående dette, da det har sporet for mye av.
Liten vits i det når de er referert til flere ganger 😀?

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 15. september 2022, klokken 23:20
Det som hadde vært relevant var jo om noen kunne postet forklaringen fra Tesla. DEN er interresant. DA kan vi ta mer reelt stilling til om dette er storm i et vannglass eller en ny .....gate
Ikke sikkert at en uttalelse fra Tesla vil bli "befriende", eller i det hele tatt kommer, men absolutt interessant.

Problemene med varmepumpen i TM3 er vel et eksempel på at bare den siste av flere forklaringer fra Tesla ble sann nærmere ett år etter at problemet første gang ble bragt på bane.

Nå er det godt over en måned siden Tesla fikk 15 dagers frist fra NTHSA til å komme med en forklaring på fantombremsing. Har ikke sett eller hørt noe om svaret.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: kodax på fredag 16. september 2022, klokken 05:55
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 15. september 2022, klokken 23:41
Sitat fra: kodax på torsdag 15. september 2022, klokken 23:34
Seriøst? Du mener at jeg sutrer fordi jeg ikke er enig i «motargumentene»? Det er helt klart mulig at Tesla har driti på draget, det er jo synd for dem, jeg driter en lang marsj i det. Poenget var at jeg mener at noen hadde bestemt seg allerede, noe man jo ikke har grunnlag for å gjøre.
Men dette blir for totalt dust å diskutere. Jeg sletter innleggene mine angående dette, da det har sporet for mye av.
Liten vits i det når de er referert til flere ganger ?
Hvis dere også sletter, så blir det mindre vås i denne tråden ;)
Dette var altså opprinnelig ment som en humoristisk kommentar til noe jeg mener var folk som påstod noe bastant, slik folk gjerne gjør på et forum. Når det misforstås, så kan det heller slettes.
Kanskje ikke det smarteste å quote seg selv i poster en vil slette

Counterpointer

Sitat fra: kodax på lørdag 17. september 2022, klokken 13:07
*poff* Hvilken post ;)
Står nå rett over din siste post i min quote

Det er ikke så lett å slette alle spor i vår digitale verden. Dette sliter Tesla med også, siden folk lagrer screenshot og det er også «waybackmachine» som kontinuerlig lagrer hvor en kan gå tilbake å se hva de oppga.

Counterpointer

«Butthurt» og totalt humørløs.

Ikke noe tap for noen diskusjon for min del.

Kanskje vi kan holde oss til reell diskusjon om FSD uten stråmenn.

Snakket med en kollega som ikke viste hva selvkjøring var her forrige dagen. Jammen ikke lett å forklare hvor nærme vi er selvkjøring.

Jeg anslo mellom 10 og 20 år, og følte meg ganske optimistisk. Selv med fremgangen det er på AI feltet de siste årene vises ikke dette i praksis fra bilprodusentene.

Tesla/Elon er vel fremdeles på «neste år», noen som har endret syn på tidslinja?

Motorwatt

Endret syn på tidslinjen? Vanskelig med noe som er i konstant bevegelse...
Tesla S75D - 09/2018

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på søndag 18. september 2022, klokken 14:42
Endret syn på tidslinjen? Vanskelig med noe som er i konstant bevegelse...
Nja, skjønner hva du mener med det.

Men for min del så blir tidspunktet for realisert selvkjøring stadig fjernere.
Når jeg kjørte med AP 1 i 2016, så virket det trolig at Elon ville ha rett i det han sa da, dvs full selvkjøring i 2017.
Når jeg nå ser video med FSD beta 10.69 så virker målet veldig langt borte.

hELgenen

Mulig jeg tar feil, men jeg får en følelse av at Tesla sitt FSD løp er kjørt og at de vil bli passert av andre som vil levere der Tesla ikke leverer.

F.eks denne :

https://www.scmp.com/business/china-business/article/3192916/xpeng-launches-city-level-autonomous-driving-system-piling

Dette blir litt som Cybertruck - den ble vist - folk ble ville og bestilte - og så kom de andre produsentene og leverte produkter i samme segment lenge før Tesla.

Forøvrig har jeg ingen større tro på FSD i Norge. Tesla sliter nok som det er med fantombremsing og en "autopilot" som titt og ofte lurer sjåføren inn i uheldige situasjoner. Og om FSD kommer så ser jeg ingen glede ved å eie et slikt produkt - da kunne man jo like gjerne ta bussen. 

Motorwatt

Roboter viktigere enn FSD:

Now when an owner asked Musk about a fix in Autopilot on Twitter last night, the CEO seems to suggest that it would have to wait because the Autopilot team is working on Optimus.

https://electrek.co/2022/09/20/tesla-borrowing-autopilot-team-optimus-humanoid-robot-project/
Tesla S75D - 09/2018

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 20. september 2022, klokken 15:01
Roboter viktigere enn FSD:

Now when an owner asked Musk about a fix in Autopilot on Twitter last night, the CEO seems to suggest that it would have to wait because the Autopilot team is working on Optimus.

https://electrek.co/2022/09/20/tesla-borrowing-autopilot-team-optimus-humanoid-robot-project/

Det ser ut som en riktig beslutning. Da kan en jo få roboten til både å vaske klær, brette klær og kjøre bilen  8)
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Altså FSD eller Optimus

Vanskelig å ta på alvor, men det er nok sikkert riktig.

filtvet

Musk over mye. Turer til Mars, solceller til Puerto Rico (fiasko) og robot. Kan den fantombremse tro?

Uansett gleder meg til "robot" til "neste" år :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA