Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Takstativ på TMS 2017 75d - umulig?

Startet av martinho89, søndag 01. november 2020, klokken 01:28

« forrige - neste »

martinho89

Kjøpte for et år siden takstativ til min TMS 2017 75D (fordi det sto på tilbehørsiden til bilen min). Fulgte anvisninger, monterte stativ, og glasstaket sprakk. Dekket av forsikringen heldigvis. Men tok bilen til verksted (Tromsø) som sa at de ikke ettermonterer takstativ på 2017-modell.
Har noen flere opplevd det? I instruksjonsmanualen til takstativet og på hjemmesiden står det jo at det nettopp KAN retro-fites.
Slik jeg har forstått må da glasstaket av, det må monteres stålfester i bilens karosseri, og deretter på med taket igjen. Og så kan man selv montere takstativet.
Noen med erfaringer?

mthoring

Jo, det kan retrofites. Fikk tilbud på ca 14 for retrofit inkl takstativ på Tesla Rud, men droppa det. Taket må av ja, derfor det blir dyrt.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

sfinxern

Nå var denne trådens emne litt missvisende. For jeg har en 2017 TMS med panotak (takluke) og har de integrerte festene for takstativ (som jeg i og for seg har brukt mye uten problemer).

Dette gjelder vel for TMS med glasstak og burde poengtere det ;).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA