Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Må Kona settes ned i pris?

Startet av EV - Driver, lørdag 17. oktober 2020, klokken 11:37

« forrige - neste »

EV - Driver

Kona synes å være fryktelig kostbar sammenlignet med ID.4 og Enyaq som jo er vesentlig større og har anstendig hengervekt. Eurokursen er også gunstigere nå enn da prisen ble øket.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

RJK

Synes Kna var vel nært TM3 SR+ allerede før prisoppgangen, og nå som de er satt ned i pris, og fått de nevnte konkurrentene inklusiv ID.3, så er det vel på overtid.


Jeg er glad i Kona mi, men ikke så glad i den at jeg hadde kjøpt den til dagens pris, så helt klart burde den ned i pris. Kanskje til og med noe lavere enn min kostet som ny.


Men de selger tydeligvis veldig godt fremdeles, så ikke alle som er enige med meg/oss...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Asbjornel

Nå har jo tesla nettopp redusert prisene. Tipper vi ser en justering av prisene sånn litt etterhvert både hos hyundai og andre. Mulig de vil se om salget fortsatt går unna før de justerer. Ikke alle vil ha en tesla.
Også bruktmarkedet kan få en knekk av dette. Til glede for kjøpere.

EV - Driver

Glad vi solgte vår Kona denne uka. Så får vi heller dele litt på den andre bilen mens vi venter på ID.4 i januar.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

batterimannen

Jeg synes folk fort glemmer ekstrautstyr når de sammenliknet pris. Alt går ikke bare på volum og rekkevidde. Må opp på maks utstyr for å få HUD på ID.4. Kona har også aktiv blindsonevarsling. Husker ikke hvordan det er på ID.4, men på ID.3 må man opp på maks for å få det.

Blir litt oppgitt når man ser overskrifter at Model 3 snart konkurrerer med ID.3 i pris, men da sammenlikner man med en ID.3 uten ryggekamera. Foruten HUD ligger M3 mest som en Max i utstyr.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Drive4fun

Enig i at nye Kona Electric 2020 er for høyt priset nå når det i praksis bare er småting som app og 3 fase som er den store forskjellen fra 2018/19.
Hadde min toppspeca 2019 ute for salg nettopp, med litt over 32k på telleren med takboks og stativ fikk jeg max bud på 335k.

Dog hadde jeg motorfeil som ikke ble utbedret før jeg fikk flippa den, så det ble ikke noe av det salget.
Ett par uker etterpå så var det bare bud på 305-315 så byttet den heller inn i annen bil hos forhandler når det ble kjent at det også er batterifeil med Korea modellene som kan se ut til å øke ladetiden merkbart.
Jeg ville solgt Kona fort som f. før det blir allmenn kjennskap, det sammen med at det er så mange biler i samme prisklasse med relativt lik rekkevidde vil nok føre til at de snart vil gå minst 50k ned for å være salgbare.

RJK

Batterifeilen er det vel liten vits i å panikkselge bilen for. Den kommer jo til å bli fikset på garanti gjennom tilbakekalling. Hadde vært værre om det ble kjent, uten at det lå tilbakekalling på den. Det ville skapt uromoment som burde være større grunn til panikk. Bilen selger jo som bare det ennå, selv med den høye prisen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA