Utseende felger?

Startet av Nickelilltroll, tir 27. okt 2020, kl. 08:46

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Forrige bestilling var all-in, og enkel!

Denne gang ble det pinwheel felger på vinter. Noen som fått utlevert bil nylig eller kan bekrefte hvis de felgerne er helt "naked"? Skjønner at aerowheelkapsler er tilbehør men får ikke engang nutcovers eller teslacap?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

jorgenask

Tipper det følger med ett sett med kapsler (4 stykk) , men disse kommer til å samle støv i boden uansett, haha.

"Nutcaps" og det må du nok kjøpe utenom ja. Jeg kjøpte på tesla shop.

knegg

Bare å bestille fra webshoppen med en gang, så putter du det på bilen før du kjører ut fra butikken.  :+1:
2020 Model 3

Mondeo

Har du en 3dprinter kan du bare lage noen selv også.

Steffinho

Sitat fra: jorgenask på tir 27. okt 2020, kl. 08:55
Tipper det følger med ett sett med kapsler (4 stykk) , men disse kommer til å samle støv i boden uansett, haha.

Tenker å bruke kapslene på vinterhjulene. Satser på de gir meg litt ekstra km på vinteren og kanskje beskytte felgene litt også fra alt slafs og salt. På sommeren så blir det enten et sånt cap kit eller Custom Aero Wheel (https://www.customaerowheels.com/).

Eller så er disse ganske kule om man vil bytte ut hele felgen:https://www.thenewaero.com/
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

knegg

Sitat fra: Steffinho på tir 27. okt 2020, kl. 11:26
Sitat fra: jorgenask på tir 27. okt 2020, kl. 08:55

Tenker å bruke kapslene på vinterhjulene. Satser på de gir meg litt ekstra km på vinteren og kanskje beskytte felgene litt også fra alt slafs og salt. På sommeren så blir det enten et sånt cap kit eller Custom Aero Wheel (https://www.customaerowheels.com/).

Eller så er disse ganske kule om man vil bytte ut hele felgen:https://www.thenewaero.com/

Jeg kjører uten kapslene på vinteren nettopp på grunn av salt og snø og slaps. Da kan jeg mye enklere spyle de rene og holde de ved like.
2020 Model 3

RJK

Sitat fra: Nickelilltroll på tir 27. okt 2020, kl. 08:46
Forrige bestilling var all-in, og enkel!

Denne gang ble det pinwheel felger på vinter. Noen som fått utlevert bil nylig eller kan bekrefte hvis de felgerne er helt "naked"? Skjønner at aerowheelkapsler er tilbehør men får ikke engang nutcovers eller teslacap?

I en annen tråd sies det at de har sluttet å legge ved Aerocaps, og at man må kjøpe disse utenom. Jeg kan ikke bekrefte eller avkrefte dette, men bare nevner det.

Er forøvrig langt finere uten de på, men klart, til ferieturen og andre langturer, så har de nok en misjon. Om de er lett nok å feste på og fjerne, så er det nok sjanse for at folk orker jobben med å ta de på før turen, og ta de av når man kommer hjem igjen. Men kjører man der det uansett er greit dekket om med SuC-stasjoner, så er det neppe bryet verdt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Nickelilltroll

Fått svar fra Tesla per mail nå at Pinwheels blir nå levert uten hjulkapsler, heller ikke centercap eller nutcovers.

Så da blev det en bestilling av cap+covers. Hjulkapslerne går dessverre under min verdighet ;) :D
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Brosme

Det står vel 18" Aero felger i bestillingen. Så da må det følge med hjul kapsel. 18" Pinwheel står det på vinter dekkene som da kommer uten noe som helst.
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

Handyman

Sitat fra: Nickelilltroll på tir 27. okt 2020, kl. 16:10
Fått svar fra Tesla per mail nå at Pinwheels blir nå levert uten hjulkapsler, heller ikke centercap eller nutcovers.

Så da blev det en bestilling av cap+covers. Hjulkapslerne går dessverre under min verdighet ;) :D
Sommerhjulene er Aero og skal leveres med kapsler (Aerodeksler). Før fikk man Areodeksler på vinterhjulene også, men det er nå bare Pinwheel, og kapsler kan bestilles separat.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jorgenask

Skjønner ikke hva folk skal ned åtte kapsler, de flyttes enkelt over om man ønsker å kjøre med de stygge greiene  ;D

trykkertor

Sitat fra: jorgenask på tir 27. okt 2020, kl. 16:56
Skjønner ikke hva folk skal ned åtte kapsler, de flyttes enkelt over om man ønsker å kjøre med de stygge greiene  ;D
Så kan den totale slitasjen på 2 hjulsett fordeles over 2 hjulsett kapsler.
Du forventer vel at hvert hjul har ventilhetter, og du ikke trenger å flytte de mellom sommer og vinterhjul?

Electric cars in Norway

Ser en på Finn selger disse nutcovers nye for 200,- 3D printet og med plastikk klemmen. Sikkert printet den oxo ;) :D

Vet ikke om det er god kvalitet.

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på tir 27. okt 2020, kl. 18:22
Ser en på Finn selger disse nutcovers nye for 200,- 3D printet og med plastikk klemmen. Sikkert printet den oxo ;) :D

Vet ikke om det er god kvalitet.

Er det med senterkopp også, eller bare boltdeksel? Fullt sett koster 490 i shopen, og da er det originalt, og man bør kunne forvente god fit & finish på de. Er ikke like sikker på hva jeg kan forvente av 3D-printede, om han ikke printer ut i veldig høy kvalitet. Annet 3D-printet jeg har sett, er vel så som så, og jeg hadde nok ikke kjøpt slike uansett. Men er kvaliteten god, så er det en annen sak, men da må de sees først.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

helge89

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA