Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Airbag lamp

Startet av BauDemo, torsdag 10. mai 2012, klokken 23:49

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Caspar på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:03
det er jo veldig stille i Think Classicavdelingen for tiden. Vi trenger egentlig litt mer aktivitet her  ;D

Monterte 50mm2 hurtigladekontakt på Litium Classic'en i dag. Veldig fornøyd med resultatet. Gleder med til å lade med 10 kW fra 16A 400V ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Yeyeye

Pictures man! Pictures!!
I egen tråd kanskje da men;)
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

cra

Sitat fra: Yeyeye på onsdag 14. august 2013, klokken 09:25
Pictures man! Pictures!!
I egen tråd kanskje da men;)

<chanting>Ny tråd!</chanting> <chanting>Ny tråd!</chanting> <chanting>Ny tråd!</chanting> <chanting>Ny tråd!</chanting> <chanting>Ny tråd!</chanting>   ;D  Føler meg klar for noe eyecandy på classic'en! Kanskje det er det som skal til for at jeg skal få ut fingeren og få i gang min egen.....
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Figgen

Tilbake til temaet (kollisjonsputa): Etter rådføring med Statens Vegvesen har verkstaden gjort full retrett: varsellyset er 1-er feil. :)
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

Caspar

Sitat fra: Figgen på onsdag 14. august 2013, klokken 09:46
Tilbake til temaet (kollisjonsputa): Etter rådføring med Statens Vegvesen har verkstaden gjort full retrett: varsellyset er 1-er feil. :).
I utgangspunktet litt betenkelig at de må rådføre seg med VD i en så enkel sak. Kontrollveiledningen skulle jo være klar nok.
Bra for deg tilslutt. irriterende med enkle 2èr feil som er vanskelig å få rettet
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Jorota

Hei
Jeg er ny på forumet og prøver å ta opp igjen denne tråden for å få tips/råd :)
Vi har fått opp airbagvarsellyset på den en av Think Classicene vi har i familien.
Har fått 2er feil på den ved PKK og ser i denne tråden at dette må jeg diskutere med verkstedet.
Ønsker likevel å få slukket lampa :)
Bor i Arendal

Bor i Arendal - Think Classic

elektrolux

elbilhjelpen.no kjører forbi Arendal denne måneden.

Send oss en mail med kontaktinfo så prøver vi oss på air baggen og tilbyr omprogramering av Simotion slik at bilen blir mer batterivennlig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Jorota

Takk for tilbudet elektrolux :)
Hva må man gjøre/ha av utstyr for å få slukket lampa?

elektrolux

Det er snakk om en spesialbygget kabel og en Win 95/98 PC med rette programmet.
Stavanger:

Jorota

Da ble 2-erfeilen til en 1-erfeil. Satte verkstedet på en prøve da jeg ba dem om å reparere feilen. De gjorde flere forsøk med forskjellige diagnoseinstrumenter uten å at de fikk det til. Lampa lyser fremdeles og jeg ønsker å få den slukket. Ser at kabelen er beskrevet tidligere i denne tråden og fremdeles er å få kjøpt. Programmet derimot er det noen som kan hjelpe meg med det?

elektrolux

Sitat fra: Jorota på fredag 16. januar 2015, klokken 10:49
Da ble 2-erfeilen til en 1-erfeil. Satte verkstedet på en prøve da jeg ba dem om å reparere feilen.

He he.

Genial tilnærming til problemet.  Husk kabelen må modifiseres for å virke.
Stavanger:

Lynet

De nye bestemmelsene for PKK som skulle tre i kraft 1.1.15 men utsatt 7.4. sier faktisk 2-er feil på feil på airbaglampe.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jorota

Brukes tidligere nevnte program kun til å lese/slette feil i airbagens ecu eller kan/brukes det til annen feilsøking av Think Classic?

Caspar

Det er kun til airbagen. Resten av diagnosesystemet leses med en egen diagnosetester.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Jorota

Jeg har fremdeles ikke fått slukket airbaglampa. Er det noen som kunne tenke seg å dele tidligere nevnte program med meg. Jeg betaler gjerne for en kopi :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA