Noen som har fysisk prøvd forskjell på lr awd boost og m3p?

Startet av Woodbear, lørdag 24. oktober 2020, klokken 10:38

« forrige - neste »

Woodbear

Jeg fikk min 2019 lrawd til meget god pris brukt i mai, minus påkosting av boosten . Den hadde gått 4700km, kun kjørt en sommersesong, så vinterdekka var kun brukt sort, hvitt interiør 19 sommer hjul.
Snasen kjerre

Men så ser jeg at jeg faktisk kan med dagens rente og tilbud specce en basic hvit m3p med sort interiør og de svindyre vinterhjula og komme 500kr mindre i lån i måneden enn den jeg har nå.

Men ikke bare bare å teste en m3p... tesla har jo ikke de til testing da jeg ringte igår. Var innom en bruktsjappe for å teste, men pointless å teste en bil med 30% soc 😅

Vil finne ut om forskjellen på startkicket fra 0 er enda mere oragsmisk
At det veier opp å kjøre til hytta og andee drittveier med 20 toms hjul og stivere understell

Forskjellen på non boost awd er ganske stor, gikk fra.. whoooop til pang, snap start.. men hvor mye mere kick er neste hakk?

2021 model 3 hvit performance.

nosi1202

Når jeg sjekket litt rundt ang forsikring var det så vidt jeg husker vesentlig dyrere med P, det må du ta med i regnestykket ditt.
2023 - Model Y P
2021 - Fiat 500e Cab

Woodbear

Hos if var det ca1000 ekstra i året for m3p..

Men tar jeg med litt tap osv, så går det noe i minus. Hadde tenkt å bytte denne inn når denne er ca 3 år.  Mulig der er bedre å vente, men må uansett få testet om jeg går for m3p neste gang eller bare fornyer lr awd

Om noen i kongsberg eller hamar området ( bor i kbg, dame i hamar)  har lyst til å ta en sammeligning, så møter jeg gjerne opp 😁

Woodbear

Fikk prøvd idag. Den sparker hardere i magen i et sekund. Det var gøy .. Men veikomforten var litt ... kjøre grusvei til hytta ikke helt kult😬
Stealth m3p hadde vært tingen

Bellatrix

Har boosted LR selv. Vurderte sterkt P før jeg gikk for LR av ulike grunner. Men har fått kjørt litt P innimellom, ingen tvil om at den sparker hardere fra 0. Fra 40-50 synes jeg de er mer like. Tallenes tale er uansett klare fra de som har testet skikkelig, P er 1 sekund raskere enn LR og 0,5 sek raskere enn LR m/ boost. Så du kan si at forskjellen mellom P og boost er som forskjellen mellom boost og LR, hvertfall iflg rene tall.   

Woodbear

Tror i mitt tilfelle at når jeg faktisk har råd til den beste av en biltype, at min tidligere fornuft sliter  litt , nå som jeg er singel , iallefall økonomisk😅 dvs
Testet med p n med nye kjæresten, som kun kan si meningen sin. Hun liker farten, og dra på typ mere jevnt fra 50-110 ut på motorveier . Kicket i lr boost gjør henne allerede kvalm, i p n var det enda mere gutpunch.

Legg til mere vibreringer og stuttere kjøring. så hun begriper ikke  at jeg vurderer bytte til  p . Men hun forstår litt, kult å ha den råeste, men overgangen fra hennes kia ceed gjør bilen min allerede til en rakett 😂

Den jeg har nå er helt korrekt for all bruk, men har liksom plutselig fått lyst på den beste. Men igjen, er det den beste for mitt bruk . Nei men tror nok jeg tar en p modell nestegang, for å ha gjort det og heller gå tilbake om jeg blir lei etter det
Men allerede i sommer selv med 19 hjul er det hytte veier jeg rett og slett har nesten måtte parkert lenger unda og sitti på opp i biler mere egnet.  Men krøyp meg fram. Ikke ofte det skjer, men med p n , senket pluss mindre gummi, mulig jeg måtte gi opp

Woodbear

Det skal også nevnes at P ikke var i tankene da jeg kjøpte teslan. Den var mere en rå .. litt mye youtube tror jeg 😂

Asbjornel

Peformance har vel en del andre goodies også. Som track mode. Og bedre bremser.
Hadde veldig lyst på, men ville ha krok, og da ble det ikke strek under dual motor.

Edit: ordfeil

Asbjornel

Woodbear

Eneste som fenger meg visuelt er de nye felgene., og emsjonelt .. kicket😅 Track mode kommer jeg aldri til å bruke

Får nå testet et liv med henger uten krok( men brukes så og si aldri lenger av meg etter oppussings helvete er ferdig.

Men kan fort ende opp om noen år og igjen velge bort p for krok

To kompiser bestilte basic lr awd forrige uke med krok framfor p og ekstra dekkutgifter 😂
Han ene skal ha boost, han andre kunne ikke gitt mere f..

Steffinho

Hadde boost kostet halvparten så skulle jeg ha kjøpt, men 18 500 kr for 0.5 sek. Nope! Kanskje Musk kjører tilbud på DLC for å få ekstra fine tall på årsresultatet.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Woodbear

Enig, 10k og jeg tror faktisk over dobbelt så mange hadde kjøpt
Med tanke på at tidligere fikk an perf. Stealth for bare 2000$ og full perf o-100 på 3.3 ..
overpriset , helt enig

Steffinho

Sitat fra: Woodbear på søndag 25. oktober 2020, klokken 19:40
Med tanke på at tidligere fikk an perf. Stealth for bare 2000$ og full perf o-100 på 3.3 ..
overpriset , helt enig
Stealth? Var det når man kjøpte bilen eller en software unlock? Hadde håpet på at man kunne unlocke Performance kreftene og track mode for en gitt sum. Kanskje det kommer i fremtiden.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

MooCow

Sitat fra: Steffinho på søndag 25. oktober 2020, klokken 20:04
Sitat fra: Woodbear på søndag 25. oktober 2020, klokken 19:40
overpriset , helt enig
Stealth? Var det når man kjøpte bilen eller en software unlock? Hadde håpet på at man kunne unlocke Performance kreftene og track mode for en gitt sum. Kanskje det kommer i fremtiden.

Ikkje heilt sikker, men meinar at Performance motoren og LR motoren var lik før, men ikkje no lenger. "Stealth/Sleeper" var ihvertfall at Tesla tilbaud LR med performance akselerasjon, Track Mode og mulegheit til hengarfeste for 500 kg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA