Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

serenejet

Jeg har kjørt en del biler uten rattstilker, og man blir vant til det utrolig fort. Eneste litt rare er at blinklyset blir kontekstavhengig, så man bør starte blinkingen før man starter svingingen. Men det bør man jo uansett.
2025 ID.Buzz GTX

Muffinman

Sitat fra: Veggen på torsdag 28. januar 2021, klokken 15:51
Synes stort sett endringene var bra, men klarer ikke å bli helt kvitt 80-talls Lada vibbene med de svarte listene.
Ser billig ut   :-\

Men skal nok klare å bli vant til det, er nok min neste bil dette  :laugh:
Endelig kvitt gubbekrom`en ;)

Veggen

Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. januar 2021, klokken 19:51
Tja, synes de svarte lissene ser mer gubbete/harry ut.
Børstet aluminium hadde sikkert vært bra.
Men egentlig burde de vel være gullforgylt  8)

boppus

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

geear

Hmm.. blandede følelser her.

Vil ikke ha jallarattet, og hater knapper på rattet til sentrale funksjoner. Hjernen min har nok med å treffe volum opp/ned og pause/mute mens jeg svinger. Typisk under oppstart, rygging, kanskje spesielt hengerkjøring. Og at den skal velge gir - eventuelt på skjermen, vel, får de automatikken til, så for all del, helt flott, men min erfaring både med smarthus (eget), alskens "smarte" dippedutter, og ikke minst Tesla sin "smartness" i vår Model X, så er jeg redd det kommer til å irrritere meg. Har lite toleranse ovenfor slikt, sånt skal skje på "min" automatikk, og helst på millisekunder. Tar meg allerede i dag i å være for kjapp for bilen med tanke på å sette i drive mens dørene lukker seg osv.

På den ene siden forstår jeg at de kun gjør en facelift på S, siden den går litt hånd i hånd med X, og det ville blitt urettferdig tidlig å fase ut dagens X, men syns også det er litt kjipt. S var flott veldig lenge, men har blitt "gammel", og jeg tviler litt på at nye fangere er nok. Samtidig fint for eksisterende eiere, bilene våre er ikke utdatert over natta.

Kommer neppe til å bestille før vi vet mer, og eventuelt bilen er på veien og mulig å teste. Dette er en av gangene det ikke lønner seg å være først ute. Få vil se forskjellen, man får alle barnesykdommene, og prisen vil mest sannsynlig gå ned etterhvert.

Syns ellers at interiørbilder av X med normalt ratt så veldig bra ut. Antar X også har beholdt falkevingedørene. Jeg må si jeg liker FWD, men hadde vært villig til å ofre de for takboks. Hvis S har fått hengerfeste, og kan trekke et par tonn, så kan nok S være aktuell..

Diravi

Synes stort sett endringene var bra, men klarer ikke å bli helt kvitt 80-talls Lada vibbene med de svarte listene.

Så ingen skal oppdage at det er gubber som kjører?  :police:
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

krl

Sitat fra: Otkristo på torsdag 28. januar 2021, klokken 21:27
Sitat fra: jlan på torsdag 28. januar 2021, klokken 12:06
Tilhengerfeste ?

Ja
Hengerfeste-opsjon ligger i kildekoden på den norske Model S-konfiguratoren også. Så ikke usannsynlig at det kommer gode nyheter når typegodkjenning er på plass. Men det må nevnes at kildekoden så svært lik ut på S og X, så sånn sett kan det godt være generert fra en felles base. Selv om det er litt pussig hvis det genereres unødvendige opsjonskoder for S-konfiguratoren..

Contango

Sitat fra: geear på torsdag 28. januar 2021, klokken 21:37
Hmm.. blandede følelser her......
Vi tenker likt. Klattingen på karrosseriet uten batteri innovasjonen gjør dette til en interiørøvelse der de insisterer på å tvinge gjennom en ergonomi jeg ikke liker. Synes ikke prisen er spesielt attraktiv heller. Med det jeg foreløpig vet er jeg mer enn fornøyd med det vi har fra før.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

emmern

Sitat fra: dundun på torsdag 28. januar 2021, klokken 19:31
Jeg har kjørt en del biler uten rattstilker, og man blir vant til det utrolig fort. Eneste litt rare er at blinklyset blir kontekstavhengig, så man bør starte blinkingen før man starter svingingen. Men det bør man jo uansett.

https://twitter.com/elonmusk/status/1354680585139187713

Nei takk. Skal den liksom gjette akkurat når jeg skal rygge på en trang parkeringsplass? Eller når jeg må backe litt for å vike for en bil på en trang vei?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

turfsurf

På den ene siden forstår jeg at de kun gjør en facelift på S, siden den går litt hånd i hånd med X, og det ville blitt urettferdig tidlig å fase ut dagens X, men syns også det er litt kjipt.
Den skjønte jeg ikke helt. X har jo fått tilsvarende facelift som S. De to modellene er jo nesten i lockstep hos Tesla nå.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hanhijnn

Sitat fra: emmern på torsdag 28. januar 2021, klokken 23:58
Sitat fra: dundun på torsdag 28. januar 2021, klokken 19:31

https://twitter.com/elonmusk/status/1354680585139187713

Nei takk. Skal den liksom gjette akkurat når jeg skal rygge på en trang parkeringsplass? Eller når jeg må backe litt for å vike for en bil på en trang vei?

Blir sikkert mulig å overstyre det, tror du ikke?
2012-mod. Nissan Leaf
2017-mod. Mitsubishi Outlander PHEV
2021-mod. Tesla Model Y bestilt

geear

Sitat fra: turfsurf på fredag 29. januar 2021, klokken 07:20
På den ene siden forstår jeg at de kun gjør en facelift på S, siden den går litt hånd i hånd med X, og det ville blitt urettferdig tidlig å fase ut dagens X, men syns også det er litt kjipt.
Den skjønte jeg ikke helt. X har jo fått tilsvarende facelift som S. De to modellene er jo nesten i lockstep hos Tesla nå.
På grunn av forsinkelsene med X, på nesten to år (?), så ble det til at X kom ca. fire år etter S, og at S dermed fikk facelift omtrent når X kom (et halvt år etter?), derfor har de vært helt ute av sync. Enten måtte nå S få en andre facelift, eller så måtte dagens X avgått med døden uten å få en facelift. Sistnevnte ville vært en liten katastrofe for nåværende X-eiere, men bra for S-salget. Enda en facelift på S er derfor altså bra både for eksisterende X og S-eiere, men tror som sagt de hadde solgt mye mer med en helt ny S nå. Sannsynligvis vil de kunne komme med ny S og X om 3-4 år, så levetiden på S kan bli omtrent som på første generasjons XC90 - sjeldent lang.

Muffinman

Sitat fra: Diravi på torsdag 28. januar 2021, klokken 22:32

Så ingen skal oppdage at det er gubber som kjører?  :police:

Hysj ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA