Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

OleJA

I USA reduseres nå prisene for å oppgradere fra MCU1 til MCU2 (midtskjerm) med 1000,-$. Tar vi dette som en bekreftelse på at det kommer andre skjermer i refresh og at Tesla har et restlager de ønsker å bli kvitt.?

Contango

Sitat fra: Kimpala på fredag 22. januar 2021, klokken 09:26
Ang inventorybiler så har jeg brukt en tusenlapp på en nå, så håper jeg nye S blir lansert i januar. Så skal jeg vurdere om jeg henter bilen eller ikke da. 80k rabatt fra fullpris nå for LR Plus 👍
La meg gjette. Hvit? Etter det satte de opp prisene på nye Performance med rundt 20k.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Kimpala

X
3

Kimpala

Tesla er jaggu ivrige på å få ut inventory bil nå. Bestilte i går. To telefoner i dag, kan hente bil i morgen 😅
Tror jeg venter litt jeg...
X
3

Sandvika

Sitat fra: Kimpala på fredag 22. januar 2021, klokken 18:10
Tesla er jaggu ivrige på å få ut inventory bil nå. Bestilte i går. To telefoner i dag, kan hente bil i morgen 😅
Tror jeg venter litt jeg...
Vente fordi?

Kimpala

Fordi jeg er redd for å kjøpe rett før ny upgrade kommer, det har jeg klart før. Men bestilte jo også nå fordi jeg har lyst på ny S sånn den er, med litt rabatt er det forhåpentligvis bra kjøp... Usikker rett og slett. Men de må nok uansett gi meg ei uke, litt overraska over at de ønska å levere den ut i Molde i morgen 😅
X
3

Thomas Parsli

Sitat fra: Kimpala på fredag 22. januar 2021, klokken 21:59
Fordi jeg er redd for å kjøpe rett før ny upgrade kommer, det har jeg klart før. Men bestilte jo også nå fordi jeg har lyst på ny S sånn den er, med litt rabatt er det forhåpentligvis bra kjøp... Usikker rett og slett. Men de må nok uansett gi meg ei uke, litt overraska over at de ønska å levere den ut i Molde i morgen 😅

Så du skal vente en uke, før du ev. avbestiller?

Model Y ble lansert i mars 2019, S/X Raven-modellene i april 2019 og Long Range Plus i midten av februar 2020.

Hvis du venter, bør du nok vente helt til april :D
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Kimpala

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 22. januar 2021, klokken 22:56
Sitat fra: Kimpala på fredag 22. januar 2021, klokken 21:59
Fordi jeg er redd for å kjøpe rett før ny upgrade kommer, det har jeg klart før. Men bestilte jo også nå fordi jeg har lyst på ny S sånn den er, med litt rabatt er det forhåpentligvis bra kjøp... Usikker rett og slett. Men de må nok uansett gi meg ei uke, litt overraska over at de ønska å levere den ut i Molde i morgen 😅

Så du skal vente en uke, før du ev. avbestiller?

Model Y ble lansert i mars 2019, S/X Raven-modellene i april 2019 og Long Range Plus i midten av februar 2020.

Hvis du venter, bør du nok vente helt til april :D

Skal vente en uke før jeg ev henter den 👍
X
3

JorEl

En kjekk og aktuell youtube-snutt. God spekulasjon om nærmeste fremtid :)
https://youtu.be/II3iELgUiWk
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Mdah

Hevdes at det kommer flere nye "spionfotos" om drøye 10 min på denne kanalen..
https://youtu.be/UPRZ0h_Ykuk
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

mthoring

Sitat fra: Mdah på søndag 24. januar 2021, klokken 17:52
Hevdes at det kommer flere nye "spionfotos" om drøye 10 min på denne kanalen..
https://youtu.be/UPRZ0h_Ykuk

Mistenker litt at bilene den youtube-kanalen observerer er Model S plaid test mules.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20


Eivind_Bergen

Det faktum at det åpenbart ikke er plass til en CCS kontakt under ladeluken på den bilen gjør meg ganske skeptisk til påstanden om at det der er refresh utgaven.

mthoring

Sitat fra: Eivind_Bergen på søndag 24. januar 2021, klokken 19:19
Det faktum at det åpenbart ikke er plass til en CCS kontakt under ladeluken på den bilen gjør meg ganske skeptisk til påstanden om at det der er refresh utgaven.

Helt enig!
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

overskyet

Sitat fra: Eivind_Bergen på søndag 24. januar 2021, klokken 19:19
Det faktum at det åpenbart ikke er plass til en CCS kontakt under ladeluken på den bilen gjør meg ganske skeptisk til påstanden om at det der er refresh utgaven.

Etter å ha sett på bildene, kjenner jeg at jeg har lyst til å være enig i det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA