Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Min første elbil

Startet av noocyte, torsdag 22. oktober 2020, klokken 08:58

« forrige - neste »

noocyte

Hei,

Min første post her. Har akkurat bestilt Model 3 LR (ikke såå overraskende kanskje?) og har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe med!

1. Er flere alternativer rundt omkring for skvettlapper (Begood, Tesla shopen) - noen som har erfaringer å dele om hvilke jeg bør gå for?
2. Ipad holder for kidsa i baksetet - noen som har gode erfaringer? Gikk igjennom 3 forskjellige før jeg fant noen som virket på vår nåværende bil (de tror jeg ikke virker på TM3 sine seter)
3. Soting av baksetevinduer - bor i Stavanger området - noen som har gode erfaringer med 'proffer' til å gjøre dette?
-----------
Zekrom - Tesla Model 3 LR 2021
Lame Duck - Opel Astra Sports Tourer Premium 2016 (solgt)


ToWalkOrDrive

Angående skvettlapper så er det montert på nå til dags, om du ikke skal ha noen spesielle (og tidligere kjøpere fikk tilsendt gratis av Tesla).
Gratulerer, forresten!
Tesla Model Y                         2021-

Nickelilltroll

Sitat fra: noocyte på torsdag 22. oktober 2020, klokken 08:58
Hei,

Min første post her. Har akkurat bestilt Model 3 LR (ikke såå overraskende kanskje?) og har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe med!

1. Er flere alternativer rundt omkring for skvettlapper (Begood, Tesla shopen) - noen som har erfaringer å dele om hvilke jeg bør gå for?
2. Ipad holder for kidsa i baksetet - noen som har gode erfaringer? Gikk igjennom 3 forskjellige før jeg fant noen som virket på vår nåværende bil (de tror jeg ikke virker på TM3 sine seter)
3. Soting av baksetevinduer - bor i Stavanger området - noen som har gode erfaringer med 'proffer' til å gjøre dette?

Gratulerer med valg av en fantastisk bil! ;)

Skvettlapperne til Tesla er litt jalla, hvis du spør meg. De er litt kantete og for lange. De skraper i noen fartshumper. På mig forrige Model 3 bytta jeg dem ut og monterte selv sånne her ebay-begood-lapper. Ser penere ut, beskytter godt og skraper ikke i. De var i tillegg 4 av den istedenfor kun 2. Men dagens nye Model 3 blir kanskje levert med 4 ferdig montert? Har uansett bestilt 4 st så får jeg se hvordan dem ser ut, nå bil kommer i desember.

Solfilm, er uansett greit og bruke noen som er seriøse. Bruker god kvalitetsfilm OG klarer legge hele taket i et stykke. Riis bilglass la film for meg på 2019-bilen, et stykke og meget pent. Ser etter alternativer nå idag.

Det en skal tenke seg om når det kommer til Tesla, de KAN vare lei hvis en har montert noe som ikke er orginalt. Opplevd det selv med felger og foringer på en Model S. Men feilen skal påvises mot den orginale delen, at den har et sammenheng...Bare så det er sagt. Har venner med Tesla og 3 selv, ingen som opplevd sprekk i takglass el innerskjermer som tatt skade. Bare lest på forum.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

noocyte

Sitat fra: Bzzlink på fredag 23. oktober 2020, klokken 23:08
Denne funker. Vet ikke krasjtestscoren, men det holder seg på plass tilvanlig i hvert fall

Takk! 😀
-----------
Zekrom - Tesla Model 3 LR 2021
Lame Duck - Opel Astra Sports Tourer Premium 2016 (solgt)

noocyte

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 24. oktober 2020, klokken 01:19
Angående skvettlapper så er det montert på nå til dags, om du ikke skal ha noen spesielle (og tidligere kjøpere fikk tilsendt gratis av Tesla).
Gratulerer, forresten!

Ahh! Da slipper jeg kanskje å gjøre noe! Takk!
-----------
Zekrom - Tesla Model 3 LR 2021
Lame Duck - Opel Astra Sports Tourer Premium 2016 (solgt)

noocyte

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 24. oktober 2020, klokken 15:29
Gratulerer med valg av en fantastisk bil! ;)

Takk! Gleder meg vanvittig mye! 😀

Får se hvordan de ser ut når den kommer.

Ville I første omgang bare hatt film på sidene, ikke taket. Får se hva jeg gjør.
-----------
Zekrom - Tesla Model 3 LR 2021
Lame Duck - Opel Astra Sports Tourer Premium 2016 (solgt)

ricco404

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 24. oktober 2020, klokken 15:29
Men dagens nye Model 3 blir kanskje levert med 4 ferdig montert?

Min bil ble levert med et sett til bakhjulene men de lå i bagasjerommet under ladekabler og greier så jeg oppdaget de først etter noen dager :D Jeg hadde på forhånd bestilt et sett fra Begood og er veldig fornøyd med de. Lett å montere og ser hel ålreit ut.

  • Tesla Model 3 LR AWD (sep '20)
  • VW Up (2014)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA