Model 3 virker solid og feilfri. Med skvettlapper foran er det ikke samme problem med steinsprut som på de første leverte bilene. Tesla er ikke så gode på finish, men generell kvalitet virker bra.
PS2 er i andre enden av skalaen mtp feil foreløpig. Mitt inntrykk er foreløpig at alle vil få driftsstans før eller senere av de bilene som leveres nå. Meld deg inn i FB gruppen for å få litt innblikk i status.
Men - om et år bør feilraten være mye lavere slik at det ikke nødvendigvis bør trekke ned mtp valg av PS2.
Ut over det er det vel litt smak og behag. PS2 er etter mitt syn en vellykket bil designmessig, og jeg likte førerplassen. Bra nok infotainment, og jeg liker karosseriformen (kombikupe) bedre enn sedan.
Men akkurat nå ville jeg ikke hentet ut PS2, rett og slett fordi jeg kjører mye på fjellet på vinteren og vil ikke ha en bil med så høy havari-rate med barn i bilen.
Helt enig, med deg ang. henting av PS2 nå, men her er det snakk om en bil som jeg ønsker om ett år. For meg virker det slik at de fleste feil hos PS2 er programmvaremessige, mens Tesla har problemer m/karosseriet.
Smak og behag som du sier, men for meg (igjen), foretrekker jeg PS2 som bil, men Tesla som Elbil.
Hvis det er slik at Model 3 har langt på vei løst lakkproblemer er det godt nok. Jeg var innom Tesla på Forus (Stavanger) i går og der hadde utstillingsmodell (rød) av Tesla X store skyggeområder i fremre døråpningene (v/hengslene).
Selgeren innrømmet at lakken var generelt myk og tynn, men at hvit og rød var best. Hvit var stortsett uten skyggeområder, mens rød var litt tykkere der den satt. Ikke akkurat oppløftende. Det er rød vi har mest lyst på. Det jeg håper på er at Berlin begynner å levere biler før vi tar ut, men det er ganske usikkert i forhold til tidsramme.
Jeg har lest at myk lakk er et spesielt problem på "Fremont" biler pga strenge miljøkrav i California. Har også dårlig erfaring m/amerikanske biler fra før av, og hadde egentlig bestemt meg for "aldri mer"