Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Saberhagen på onsdag 21. oktober 2020, klokken 21:24
Er i markedet for en Model 3 nå ettersom jeg har solgt S'en. Hadde bestemt meg for å kjøpe en brukt 3, men når jeg nå ser prisene på finn.no så er det jo nesten bedre å kjøpe en helt ny en fra Tesla. Helt sjuke priser som etterspørres på finn for tiden. Så en kar som hadde lagt ut sin 2019 Model 3 for 480, helt standard, og kjørt noen tusen km. Det er jo prisen for en helt ny Model 3 fra Tesla.

Hadde den vinterdekk og hengerfeste?

jkirkebo

Sitat fra: emurof på fredag 23. oktober 2020, klokken 23:50
Det kom jo et rush av brukte Model 3 når den oppgraderte varianten ble lansert.

Edit: Snart 300 Model 3 på Finn nå (271)! Det var rundt 100 for kort tid siden, og så gikk det opp til rundt 200, og nå videre til 300. Dette er virkelig kjøpers marked nå.

Tja, de er fortsatt ganske dyre? Billigste SR+ ligger ute til 398k, vi ga 425k for vår for et år siden. At jeg nå skal kunne selge den med under 30k i tap er vel mer selgers marked enn kjøpers vil jeg påstå ;)

Normalt hadde vel vært omtrent 15% verditap første år, dvs. salgspris på ~360k nå.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

ToWalkOrDrive

Markedet har en tendens til å kjøpe opp alt av brukte Teslaer da de er så mye bil for pengene, så tror de 300 blir absorbert ganske kjapt, selv om de med leasingavtaler til 9000 i måneden ikke høres ut som en god deal.

Men nå kan en få en LR RWD foliert med ekstra sett hjul (vinter) til 399000. Og det er den billigste på Finn. Virker som et bra kjøp.

Bør være rom for mye pruting på mange biler.

https://www.finn.no/194838477
Tesla Model Y                         2021-

Texans

Jeg har vært i markedet etter M3 siden før prisdroppet og salget har stagnert mer eller mindre med de prisene som er nå.
Det har blitt solgt en og annen LR av de som har gått minst og har vært blant de lavere i pris.
SR har det ikke blitt solgt en eneste bil etter prisdroppet.
Det som gjenstår å se er hvor mange som må selge og hvor mange som selger kun om de får eventyrprisene.
Jeg tror droppet i bruktmarkedet blir større jo nærmere desember vi kommer da de nye bilene skal leveres.
Jeg har i allefall is i magen.

Texans

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 24. oktober 2020, klokken 01:16
Markedet har en tendens til å kjøpe opp alt av brukte Teslaer da de er så mye bil for pengene, så tror de 300 blir absorbert ganske kjapt, selv om de med leasingavtaler til 9000 i måneden ikke høres ut som en god deal.

Men nå kan en få en LR RWD foliert med ekstra sett hjul (vinter) til 399000. Og det er den billigste på Finn. Virker som et bra kjøp.

Bør være rom for mye pruting på mange biler.

https://www.finn.no/194838477

Jeg tror nok at det er svært begrenset med kjøpere som legger 400k på bordet for en bil som har gått 60k.
Ligger 2 LR RWD på finn med halve km stand til 423 og 429k og de blir ikke solgt.

denwhi

Sitat fra: Facet på fredag 23. oktober 2020, klokken 20:08
404,000 kr på min 2019 M3P uten FSD, grått/hvitt 27,000 km
Innbyttepris fra Tesla?

Sent from my iPhone using Tapatalk

sp1987

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 24. oktober 2020, klokken 00:41
Sitat fra: emurof på fredag 23. oktober 2020, klokken 23:50

Tja, de er fortsatt ganske dyre? Billigste SR+ ligger ute til 398k, vi ga 425k for vår for et år siden. At jeg nå skal kunne selge den med under 30k i tap er vel mer selgers marked enn kjøpers vil jeg påstå ;)

Ja de er fortsatt dyre. Men en ting er hvor mye de legges ut for, en annen ting er hvor mye de blir solgt for i realiteten(hvis de i det hele tatt blir solgt). Den reelle salgsprisen blir jo ikke dokumentert på Finn😊
Jeg mener selgere bør gjøre det de kan, for å få så mye de ønsker.
Og kjøpere bør tenke seg godt om ved å kjøpe brukt med 3,5-4,5% i rente, kontra 0,25% rente de første årene. Totalpris for avdrag og renter er viktig å få med seg😊

Normalt hadde vel vært omtrent 15% verditap første år, dvs. salgspris på ~360k nå.
Det har du helt rett i. Men nå har det jo vært mangel på Teslaer og konkurrenter. Men 2021 er året det kanskje skjer noe med elbil markedet. Teslaer leverer «uten problemer», og konkurrentene er mange og gode.
Hva er sannsynligheten da, at det IKKE blir 15% verditap første år osv?
Vi går inn i en spennende tid, spesielt vi som skal ut å handle bil😊

sp1987

Sitat fra: Texans på lørdag 24. oktober 2020, klokken 06:31
Jeg har vært i markedet etter M3 siden før prisdroppet og salget har stagnert mer eller mindre med de prisene som er nå.
Det har blitt solgt en og annen LR av de som har gått minst og har vært blant de lavere i pris.
SR har det ikke blitt solgt en eneste bil etter prisdroppet.
Det som gjenstår å se er hvor mange som må selge og hvor mange som selger kun om de får eventyrprisene.
Jeg tror droppet i bruktmarkedet blir større jo nærmere desember vi kommer da de nye bilene skal leveres.
Jeg har i allefall is i magen.

Kunne ikke vært mer enig i så å si alt du skriver her.
Jeg har vært i tenkeboksen et par mnd nå, fra å se 70-80stk TM3 til snart 300stk på 1-2 uker(eksploderte etter de nye prisene kom fram).
Det vil alltid være noen kjøpere som kanskje ikke er helt oppdaterte på markedet, så enkelte selgere vil nok klare å få solgt til fantasi priser.
Men generelt tror jeg at det beste for selgere, er å beholde bilen sin eller så må/bør de selge godt under de nye prisene, for å få solgt.
En ting er å prise bilen under nybilprisene(eller i det minste matche nybil prisene), men en rente på 0,25% skal man heller ikke undervurdere.

Tjafsaren

Verditap er mer enn bare %.. om du har kjørt gjennomsnittlig lengde og ert er gått et år:15%+.. men når du har brukt nesten halvparten av garantien så er bilen dessverre verdt mindre enn det :+1:

obay

Flust med Model 3 på bruktmarkedet nå ja. Får de virkelig solgt bilene sine til nypris.. ? Hvem er det som gjør det .. ?

Saberhagen

Sitat fra: emurof på lørdag 24. oktober 2020, klokken 00:24
Sitat fra: Saberhagen på onsdag 21. oktober 2020, klokken 21:24
Er i markedet for en Model 3 nå ettersom jeg har solgt S'en. Hadde bestemt meg for å kjøpe en brukt 3, men når jeg nå ser prisene på finn.no så er det jo nesten bedre å kjøpe en helt ny en fra Tesla. Helt sjuke priser som etterspørres på finn for tiden. Så en kar som hadde lagt ut sin 2019 Model 3 for 480, helt standard, og kjørt noen tusen km. Det er jo prisen for en helt ny Model 3 fra Tesla.

Hadde den vinterdekk og hengerfeste?

Nei... Helt standard, uten noe ekstra.

123kris

Sitat fra: obay på lørdag 24. oktober 2020, klokken 11:42
Flust med Model 3 på bruktmarkedet nå ja. Får de virkelig solgt bilene sine til nypris.. ? Hvem er det som gjør det .. ?

Nei. Antallet på finn øker for hver dag. Det er ingen som kjøper en bruktbil til de prisene når man får en splitter ny bil om 1-2 måneder. Vent noen uker så vil du se at prisene senkes.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

TeslaJan

I forhold til antall Model 3 som er solgt i Norge så synes jeg det er få biler til salgs selvom det har økt mye den siste uka. Det er vel snart 20.000 solgte Model 3 i Norge og rundt 300 til salgs.

Ser man på f.eks. Jaguar I-Pace så er det vel solgt rundt 5000 biler i Norge og det ligger rundt 170 til salgs. Altså mye høyere % I-Pace til salgs i forhold til Model 3.

Tyder vel på at folk er fornøyde med bilene sine..

Stikkkontakt

Sitat fra: TeslaJan på lørdag 24. oktober 2020, klokken 13:19
I forhold til antall Model 3 som er solgt i Norge så synes jeg det er få biler til salgs selvom det har økt mye den siste uka. Det er vel snart 20.000 solgte Model 3 i Norge og rundt 300 til salgs.

Ser man på f.eks. Jaguar I-Pace så er det vel solgt rundt 5000 biler i Norge og det ligger rundt 170 til salgs. Altså mye høyere % I-Pace til salgs i forhold til Model 3.

Tyder vel på at folk er fornøyde med bilene sine..

Sammenligningen med i-pace er ganske tynn. Det er bare 15 som selges av privatpersoner.
Veldig mange av de 153 andre er importbiler som ikke gjenspeiler hvor fornøyd eller ikke eierne er.
Om du skal ta med demobiler og utstillingsbiler så må du plusse på Tesla sine inventorybiler også.

TeslaJan

Er d like tynt om jeg tar med Audi E-tron selv om forholdet ikke er like overlegent der?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA