Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjonene har forsvunnet i fra mitt 3d kart.

Startet av Kai, onsdag 09. mai 2012, klokken 22:39

« forrige - neste »

Kai

Men er der hvis jeg bytter til 2d kart.

Jeg har prøvd en del innstillinger, inkl. å resette kart instillingene, uten å lykkes.

Er det noen som har samme problem, eller enda bedre, en løsning.

Kai

NeRlIn

Så plutselig i dag at det kom opp et ikon om at det er en hurtiglader 30 meter fra garasjen min i dag. Det står ingen der. Noen som har opplevd noe lignende??.. Hadde vært kjekt da, hehe..
Vålerenga, Oslo
Leaf kjøpt 19.04.2012-solgt
TMS 85 bestilt og bekreftet 21.12.13.
Levering: 23.05.14

gbzdoc

Sikker på at det er hurtiglader? Den husker nemlig alle stedene du lader, så at den mener det er en lader der du normalt lader er ikke unormalt.

Hurtiglader derimot er nok mer en kuriositet, f.eks. hvis man er nabo med Røkke. (Må vel være eneste norske husholdning med hurtiglader...)

NeRlIn

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 10. mai 2012, klokken 23:01
Sikker på at det er hurtiglader? Den husker nemlig alle stedene du lader, så at den mener det er en lader der du normalt lader er ikke unormalt.

Hurtiglader derimot er nok mer en kuriositet, f.eks. hvis man er nabo med Røkke. (Må vel være eneste norske husholdning med hurtiglader...)

Jada, er sikker på det. Ikonet er som en bensinpumpe.
Har til nå ikke ladet hjemme heller. Kun jobb og offentlige. Merkelig sak.
Kanskje jeg har tastet litt for mye "uvitende" og lagt til en selv, hvis det går da?
Vålerenga, Oslo
Leaf kjøpt 19.04.2012-solgt
TMS 85 bestilt og bekreftet 21.12.13.
Levering: 23.05.14

Rasmus.B

Jeg opplevde at det plutselig var kommet noen nye ladepunkter i nabolaget og på idrettsbanen i nærheten. Det som har skjedd er at jeg entusiastiskt har vist frem bilen og åpnet ladeluken og sansynligvis også lokket over ladekontakten. Det var alt som skulle til for at navi sytemet viser disse plasseringene som ladepunkt.
Kanskje du har åpnet hurtiglade luka?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Elmo

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 11. mai 2012, klokken 19:18
Jeg opplevde at det plutselig var kommet noen nye ladepunkter i nabolaget og på idrettsbanen i nærheten. Det som har skjedd er at jeg entusiastiskt har vist frem bilen og åpnet ladeluken og sansynligvis også lokket over ladekontakten. Det var alt som skulle til for at navi sytemet viser disse plasseringene som ladepunkt.
Kanskje du har åpnet hurtiglade luka?

Kanskje du åpnet og lukket så kjapt at systemet "tenkte" dette må være en rå-hurtig lader (som er ferdig på så få sekunder)  :D ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

NeRlIn

Hehe, kanskje det gikk så fort at jeg ikke husker det en gang heller;-)
Ïkonet har iallefall kommet fram på et vis. Skal nok finne ut av det....

ABB sin hurtiglader i Oslo har iallefall åpnet. Var der tidligere i dag av ren nysgjerrighet på hvor eventuelt laderen skulle stå. Den viste seg faktisk å være i drift alt. Litt annen lader enn BNH har. Denne var kun start og stopp, og jeg ga meg på 90%.
Vålerenga, Oslo
Leaf kjøpt 19.04.2012-solgt
TMS 85 bestilt og bekreftet 21.12.13.
Levering: 23.05.14

NeRlIn

Sitat fra: Kai på onsdag 09. mai 2012, klokken 22:39
Men er der hvis jeg bytter til 2d kart.

Jeg har prøvd en del innstillinger, inkl. å resette kart instillingene, uten å lykkes.

Er det noen som har samme problem, eller enda bedre, en løsning.

Kai

Har du prøvd å zoome inn på 200 meter??
Vålerenga, Oslo
Leaf kjøpt 19.04.2012-solgt
TMS 85 bestilt og bekreftet 21.12.13.
Levering: 23.05.14

jkirkebo

Sitat fra: NeRlIn på fredag 11. mai 2012, klokken 21:39
Hehe, kanskje det gikk så fort at jeg ikke husker det en gang heller;-)
Ïkonet har iallefall kommet fram på et vis. Skal nok finne ut av det....

ABB sin hurtiglader i Oslo har iallefall åpnet. Var der tidligere i dag av ren nysgjerrighet på hvor eventuelt laderen skulle stå. Den viste seg faktisk å være i drift alt. Litt annen lader enn BNH har. Denne var kun start og stopp, og jeg ga meg på 90%.

Oj, det var bra. 3 alternativer i det området i Oslo nå, og denne ligger bedre til for oss som skal videre nordover på E6.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kai

Sitat fra: NeRlIn på fredag 11. mai 2012, klokken 21:43
Sitat fra: Kai på onsdag 09. mai 2012, klokken 22:39
Men er der hvis jeg bytter til 2d kart.

Jeg har prøvd en del innstillinger, inkl. å resette kart instillingene, uten å lykkes.

Er det noen som har samme problem, eller enda bedre, en løsning.

Kai

Har du prøvd å zoome inn på 200 meter??

Det var løsningen. Flott!!!

MARIUS_EL

Hvor ligger hurtigladeren til ABB i Oslo? Kan ikke se den har kommet på ladestasjoner.no enda.. Plzz si den ligger på Billingstad.. Det ville vært fantastisk..  ::)

Olofm

Sitat fra: MARIUS_EL på mandag 14. mai 2012, klokken 12:54
Hvor ligger hurtigladeren til ABB i Oslo? Kan ikke se den har kommet på ladestasjoner.no enda.. Plzz si den ligger på Billingstad.. Det ville vært fantastisk..  ::)

Slik jeg har lest, så ligger den ved ABBs kontor på Ole Deviks vei, mulig jeg har feil. Hadde vært bedre hvis den er på Billingstad da det allerede finnes hurtigladere på andre siden av byen.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Thomas Parsli

Dette er nok den 3. hurtigladeren på Økern...
Jeg var en tur til Gardermoen i går og brukte BNH's hurtiglader to ganger -en tur jeg ikke ville gjort uten to hurtigladere tilgjengelig. (Å "strande" hos Statoil på Økern fordi hurtigladeren er ødelagt er et skrekkscenario)

Nå savner jeg hurtigladere på E18 nord og sør for Oslo, men der skjer det jo mye de neste månedene.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

MARIUS_EL

" ABB er en verdensledende leverandør av infrastruktur for elbiler og installerer våren 2012 tre Terra 51 hurtigladestasjoner ved sine egne avdelinger i Oslo, Asker og Bergen. I tillegg går selskapet til anskaffelse av fem elbiler, som de ansatte kan bruke på oppdrag for ABB."

Av dette forstår jeg det slik at den i Bergen er oppe å går, og den i Oslo skal være i Ole Deviks vei, og den siste på Billingstad (Hovedkontoret).

"Hurtigladestasjonen til ABB i Fyllingsdalen er først og fremst et demonstrasjonsanlegg til eget bruk, men intensjonen er at den skal være fritt tilgjengelig for alle så lenge som mulig."

Betyr dette at de 2 i Oslo og Asker ikke skal være tilgjengelig for alle, kun ansatte? Kun den i Bergen som blir offentlig... (?)

Elmo

Sitat fra: MARIUS_EL på mandag 14. mai 2012, klokken 13:36
Betyr dette at de 2 i Oslo og Asker ikke skal være tilgjengelig for alle, kun ansatte? Kun den i Bergen som blir offentlig... (?)
I artikkelen på elbil.no står det
"ABB åpner 10.mai en hurtigladestasjon for elbiler ved selskapets lokaler i Bergen. Oslo og Asker følger snart. Ladestasjonene vil være åpne for alle og koster ingenting å bruke."
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA