Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp!! Bilen mangler jekk og hjulboltverktøy!!

Startet av Killa, torsdag 15. oktober 2020, klokken 19:40

« forrige - neste »

Killa

Skulle legge om til vinterdekk nå i kveld pga tur i høyden til helga. Til min store overraskelse finnes det ikke jekk eller hjulboltverktøy i PS2... Ringte Support og de kunne bekrefte dette. I instruksjonsboka er det beskrevet både jekk og annet utstyr inkl eget verktøy for å løsne plast hettene på boltene, men ikke noe av dette følger med bilen...Dette er jo helt krise, ikke sa de noe om det mor vi henta bilen heller!! Meget irritert her nå....  >:( >:( >:(

mroek

Grunnen er at du ikke har reservehjul, og ved punktering langs landeveien har du ikke andre muligheter enn tetningsstoffet og kompressoren.

Det leveres jekk og verktøy i enkelte andre markeder, men ikke her i Norge, i hvert fall. Nå skal det også sies at disse jekkene som følger med biler er for nødjekker å regne, så hvis du normalt sett gjør hjulskift hjemme, så anbefales det uansett å investere i en garasjejekk (kjøp også gummipute/kloss).

En slik jekk koster ikke mange kronene, og er uansett mye bedre og kjappere enn disse nødjekkene.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Killa

Sitat fra: mroek på torsdag 15. oktober 2020, klokken 19:49
Grunnen er at du ikke har reservehjul, og ved punktering langs landeveien har du ikke andre muligheter enn tetningsstoffet og kompressoren.

Det leveres jekk og verktøy i enkelte andre markeder, men ikke her i Norge, i hvert fall. Nå skal det også sies at disse jekkene som følger med biler er for nødjekker å regne, så hvis du normalt sett gjør hjulskift hjemme, så anbefales det uansett å investere i en garasjejekk (kjøp også gummipute/kloss).

En slik jekk koster ikke mange kronene, og er uansett mye bedre og kjappere enn disse nødjekkene.

Joda garasjejekk er bedre. Jeg har jo en slik men hjelper ikke så mye når jeg mangler riktig hjulboltverktøy... Uansett er det dårlig at dette mangler.

hELgenen

Kroken som skal brukes dersom du står der i grøfta og må taues opp..mangler den? Leste også et sted at det visstnok mangler noe deksel eller noe for å komme til der kroken skal skrus inn..Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Oddaa

Sitat fra: Killa på torsdag 15. oktober 2020, klokken 20:02
Joda garasjejekk er bedre. Jeg har jo en slik men hjelper ikke så mye når jeg mangler riktig hjulboltverktøy... Uansett er det dårlig at dette mangler.
Riktig hjulboltverktøy er vel en momentnøkkel? Det har jeg aldri fått med noen bil ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Killa

Sitat fra: Oddaa på torsdag 15. oktober 2020, klokken 20:09
Sitat fra: Killa på torsdag 15. oktober 2020, klokken 20:02
Joda garasjejekk er bedre. Jeg har jo en slik men hjelper ikke så mye når jeg mangler riktig hjulboltverktøy... Uansett er det dårlig at dette mangler.
Riktig hjulboltverktøy er vel en momentnøkkel? Det har jeg aldri fått med noen bil ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poenget var at det ikke følger med noe verktøy i det hele tatt, det synes jeg er kritikkverdig. Har aldri hatt en bil før hvor dette manglet.

RJK

Ut fra bilder fra bilen som stod på utstilling, så virker det som det skal ligge både varseltrekant, dekkskum/nødrepkit og dette hjulverktøyet i frunken, om du løfter opp den løse bunnen. Om du ikke allerede har tittet der, så sjekk gjerne igjen. Hadde definitivt forventet at dette leveres ut, når det vises på utstillingsbil.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: Killa på torsdag 15. oktober 2020, klokken 20:31
Poenget var at det ikke følger med noe verktøy i det hele tatt, det synes jeg er kritikkverdig. Har aldri hatt en bil før hvor dette manglet.
Verktøy har jeg vel ikke fått med på de ca 10 siste bilene mine. På noen følger det ikke med kompressor eller skumkit heller.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tafsern

Sitat fra: Killa på torsdag 15. oktober 2020, klokken 20:31
Sitat fra: Oddaa på torsdag 15. oktober 2020, klokken 20:09
Sitat fra: Killa på torsdag 15. oktober 2020, klokken 20:02
Joda garasjejekk er bedre. Jeg har jo en slik men hjelper ikke så mye når jeg mangler riktig hjulboltverktøy... Uansett er det dårlig at dette mangler.
Riktig hjulboltverktøy er vel en momentnøkkel? Det har jeg aldri fått med noen bil ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Poenget var at det ikke følger med noe verktøy i det hele tatt, det synes jeg er kritikkverdig. Har aldri hatt en bil før hvor dette manglet.

Hvordan kan noe som blir mer og mer normen med biler, være kritikkverdig? Det følger ikke med sag og meterstokk fordi du har kjøpt parkett på Maximal Bosituasjon.

Maxwell_400

Er ikke meningen at en skal skru på biler lengre. Egentlig litt rart at en får lov til å skifte hjul også når en tenker på hva en ikke får lov til å gjøre i eget hus.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

gekko300

Sitat fra: Killa på torsdag 15. oktober 2020, klokken 19:40
...eget verktøy for å løsne plast hettene på boltene...

Dette fulgte med min bil. Lå i hanskerommet.

mroek

Sitat fra: gekko300 på fredag 16. oktober 2020, klokken 09:20
Sitat fra: Killa på torsdag 15. oktober 2020, klokken 19:40
...eget verktøy for å løsne plast hettene på boltene...

Dette fulgte med min bil. Lå i hanskerommet.

Der lå det hos meg også. Er bare en slags u-bøyle av plast.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

zyrex

Plasthette-avtager lå i frunken for min del, samt reserve-hetter i bagasjen.

mroek

Sitat fra: zyrex på fredag 16. oktober 2020, klokken 15:14
Plasthette-avtager lå i frunken for min del, samt reserve-hetter i bagasjen.

Jeg fikk ikke reservehetter. Merkelig at det skal være så mye forskjell på hva folk får med bilene sine. Mener noen skrev at de hadde fått med låsebolter også, det har ikke heller jeg sett.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

gekko300

Fikk verktøy (en "plast-U") for å ta av plasthetter, 4 (?) ekstra plasthetter og låsebolter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA