Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av ID4

Startet av ihaal, tirsdag 06. oktober 2020, klokken 12:54

« forrige - neste »

z4rd

#180
daktari: tror du bedriver brukerfeil i din TM3 :) du må ikke trykke på profilen din for å justere på innstillinger, hvis du allerede sitter i bilen og nøkkelen din er paret med profilen, så lagres jo alle endringer man gjør direkte til din profil. Når det gjelder justering av speil så skjønte jeg lite av din fremgangsmåte. Du kan bare bruke voice command "Juster speil" til bilen så er du plutselig på rett plass, alternativt på engelsk, avhengig av dine språkinnstillinger. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er smidig... Man kan også presisere venstre eller høyre speil ifm voice command.

Og når det kommer til å åpne hanskerommet - gjett hvordan det kan gjøres? ;)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

DagfinnN

Sitat fra: daktari på mandag 19. april 2021, klokken 22:19
På Tesla er det andre utfordringer, der er det 2 hemmelige menyer som har litt random plasserte funksjoner slik som bl.a. tasten for å åpne hanskerommet. Og hvis jeg skal stille på speilene? Ja da må jeg naturligvis trykke på navnet mitt øverst på skjermen, og så en meny til og litt mere mikk. Logisk.
Her bedrives desinformasjon. Dette stemmer ikke og er et falsk negativt bilde av virkeligheten.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

JorEl

La denne ut på Tesla-delen av forumet i går, og den passer jo også her. Munro og Alex(electrec) diskuterer sine opplevelser og meninger ang ID4 (vs Tesla/y). Alex har kjøpt seg ID4 :)
https://youtu.be/m4zu46ojkbo?t=2
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

daktari

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 20. april 2021, klokken 07:13
Sitat fra: daktari på mandag 19. april 2021, klokken 22:19
På Tesla er det andre utfordringer, der er det 2 hemmelige menyer som har litt random plasserte funksjoner slik som bl.a. tasten for å åpne hanskerommet. Og hvis jeg skal stille på speilene? Ja da må jeg naturligvis trykke på navnet mitt øverst på skjermen, og så en meny til og litt mere mikk. Logisk.
Her bedrives desinformasjon. Dette stemmer ikke og er et falsk negativt bilde av virkeligheten.
Kan ikke du vise bilder av hvordan det egentlig skal gjøres da? Talegjenkjenning er ikke det vi diskuterer, vi snakker GUI på skjerm.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

På tide å komme tilbake på id.4 sporet ? 

unik42

Ikke direkte test, men noen har altså byttet ut høyttalerne og installert forsterker:

http://www.nopapers.org/index.php/2021/04/20/upgrade-the-vw-id-4-audio-system/
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

eriksen.eriksen

Dette har jeg også planer om å gjennomføre! Planen er å installere nye høyttalere, forsterker med DSP og sub plassert i det lille rommet under gulvet i bagasjerommet. Ingen synlige spor i bilen, og 100% reversibelt etterpå.

Rapport om resultat kommer så snart det er gjort!

unik42

Gøy! Kom gjerne med kokebok og!
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019


Bjoris

Litt skuffet over denne Cris Reefa, har likt videoene hans, men kritikken av knappene på ID forstår jeg ikke noe som hels av, har han ikke fått med seg at poenget med disse er at du kan sveipe? Det å komme uforvarende borte i stemmestyringsknappen er ett mesterstykke syns jeg.

Jeg syns feks cruiscontrollen er den mest intuitive og enkle å betjene jeg noen gang har vært bort i. Så lett å buster farten med bare ett sveip.

Jeg kan ikke si at jeg har notert meg unormal lagging heller på den ID3 en jeg har nå så vel, litt sensasjon skal en vel ha som «journalist», men en må nesten sette seg inn i hvordan ting fungerer før en kritisere i hytt og pine.

Jeg har testen ID infotainment på mine foreldre og de fant det nesten ganske lett når jeg fortalte dem om hjemknappen og de fire hurtigtastene, mye lettere enn i Leafen ser jeg, der finner de ikke ut noe som helst.

Jeg syns også slide på lyd og varme er mye bedre enn skru, men den er kanskje litt for brå, ett slide skulle gitt litt mindre endring, da hadde det vært perfekt!!

Roy Aasen

#190
Blir fort slik når folk ikke har peiling på hva de driver med  8). Har tittet på ett par av videoene hans..for andre biler, han burde lese instruksjonsboken først :laugh:

Gjorde forøvrig litt test med tilhenger her om dagen. 1,5t går helt fint. Kjørte ett gruslass. Forbruk...aner ikke ;).  Ikke lovlig skriker sikkert noen, men det vet jeg fra før...jatta.

Øyvind.h

#191
Synes han har både poeng jeg er enig i og poeng jeg ikke er enig i.
Eksempelvis synes jeg infotainment fungerer fint. Stabilt, relativt moderne og fleksibelt. Rett og slett bedre enn forventet og mer enn bra nok. Android auto fungerte bra trådløst, fylte skjermen godt og det gikk helt greit å bytte mellom AA og vanlig infotainment selv om jeg gjerne skulle hatt en hurtigknapp oppe i hjørne for å sivtsje raskt mellom dem.

Prosent på dash savnet jeg. Forbruk kunne med fordel også hatt plass på lille skjermen, men går greit å svitsje litt på hovedskjermen.

Jeg kommer heller ikke borti knapper "konstant" slik han gjør.

Men - touchknappene på rattet likte jeg virkelig ikke. En hallveis løsning som er veldig mye dårligere enn det jeg hadde i EQC`en når det gjelder å regulere hastighet. Det fungerer helt greit og med litt øvelse sitter det greit i fingrene. Men det kan gjøres veldig mye bedre enn det VW har fått til her.

For øvrig likte jeg at giret er rett ved rattet og ikke nede på midtkonsollen. Savnet pads for styring av regen. Litt mer støy enn jeg skulle ønske, litt hardere/dårligere understell enn jeg skulle ønske, ikke beskyttet ryggekamera. Lydanlegget kunne også vært litt bedre med mer punch. Lyd og Bilde har en god test som jeg føler stemmer godt med min opplevelse. Men anlegget er godt nok det også.
Bilen er romslig, har god svingradius, fint med rails og liker designet. I rekkevidde-test ser jeg at IX3 gjør det betydelig bedre, så forbruksmessig var ikke ID4 så imponerende allikevel. Men den dekker vårt behov godt.
Etter IX3 og antakelig EV6 tipper jeg at jeg tar en runde med 4WD ID4 om VW kommer med andre valgmuligheter enn i GTX. Likte bilen godt! Langt bedre enn det Chris gjør.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ladeangst

Ble litt overrasket da jeg så videoen. Virker litt som om han ikke liker bilen og hvordan funksjonene i bilen er satt opp.

Dieselgubben

Rifa karikerer og overdriver vanvittig.

Han trykker frenetisk på sliderne, totalt idiot for å si det som det er. Han reagerer også på at volum på ratt slides venstre-høyre... men det er konsistent med volum slideren på skjermen, den slides også venstre-høyre. Samme med temp ... venstre-høyre... skjønte ikke hvorfor han hamret sånn løs på slideren. Ville han at volum skal justeres vertikalt på ratt og horisontalt på skjermen? Det er jo ikke bra, bedre å ha samme logikk bak slidingen.

Skjermen min er ikke treg i daglig bruk.

Kunne gjerne tenkt meg et skjermbilde med batteristatus og forbruk. Lys på slidere på skjerm hadde også vært greit, men de er markert med kanter.

Rifa har sett at mange  liker Id4, men vil skape litt drama for å få klikk.

unik42

#194
Er det noen som ser på kanalen hans? En tredjerangs YouTuber. Kunne jo like gjerne sett svigermor anmelde biler da.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA