Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tester av ID4

Startet av ihaal, tirsdag 06. oktober 2020, klokken 12:54

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på søndag 14. mars 2021, klokken 19:13
Så jeg er helt sikker på at denne bilen vil slå godt fra seg mhp salg nå og ut dette året.
Det har jeg stor tro på og, spesielt om ikke AWD versjonen blir forsinket.

Har og stor tro på at den kommer til å bli en av storselgerne i 2022, godt mulig mestselgende da og.

Men det blir jevnere nå, flere gode modeller som konkurrerer om salget, og VAG har jo mye intern kalibalisering.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Daniel_0007

Sitat fra: turfsurf på søndag 14. mars 2021, klokken 19:31
Så jeg er helt sikker på at denne bilen vil slå godt fra seg mhp salg nå og ut dette året.

Har og stor tro på at den kommer til å bli en av storselgerne i 2022, godt mulig mestselgende da og.

Men det blir jevnere nå, flere gode modeller som konkurrerer om salget, og VAG har jo mye intern kalibalisering.

Er ikke helt sikker på det, id4 salget blir og fordelt på enyaq og q4-etron.
Har mer troa på model y til å selge bedre avhengig at berlin klarer å produsere nok og er oppe å går til sommeren.
Model 3 2019 LR Rwd

Bjoris

Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 14. mars 2021, klokken 20:25

Har mer troa på model y til å selge bedre avhengig at berlin klarer å produsere nok og er oppe å går til sommeren.

Begge vil selge i bøtter og spann, men jeg tror nok det blir tøffere for Tesla fremover, mange sklir tilbake til kjente trakter når disse bilmerkene kommer med gode modeller, se bare på ETron. Det som redder alle er jo at markedet blir større og større...

Olemann

Helt korrekt, markedet blir større og større, her om dagen snakket jeg med en fyr som vurderte sin første elbil, han kunne ikke engang Ohms lov.  Det skulle tatt seg ut i 2008, da var elbil for entusiaster  ;D

Sitat fra: Bjoris på søndag 14. mars 2021, klokken 21:52
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 14. mars 2021, klokken 20:25

Begge vil selge i bøtter og spann, men jeg tror nok det blir tøffere for Tesla fremover, mange sklir tilbake til kjente trakter når disse bilmerkene kommer med gode modeller, se bare på ETron. Det som redder alle er jo at markedet blir større og større...

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Daniel_0007

Sitat fra: JorEl på mandag 15. mars 2021, klokken 09:08
ID4 vs Y             

https://youtu.be/UmyHgYH-DUk?t=90

Her er noen som faktisk har bilene side om side og ikke i to forskjellige kontinenter  :P

https://www.youtube.com/watch?v=jEewP2HrxPU
Model 3 2019 LR Rwd

JorEl

Dimensjoner, specs og konkurrenter.

https://youtu.be/2RAKqN0AKBk?t=70
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

eriksen.eriksen

amrois

ID4 Pro Perf Tech

Strøm Tycoon

Sitat fra: amrois på fredag 19. mars 2021, klokken 11:07
Amerikansk test, og denne fyren elsket bilen!

https://www.youtube.com/watch?v=VQdsbuEo6w4

Det er en bra bil, så lenge man ikke lever en kvartmil om gangen.

amrois

ID4 Pro Perf Tech

Bjoris

biggern

Sitat fra: hELgenen på onsdag 02. desember 2020, klokken 17:15
4wd mer komfort????
Er det mindre støy??? Bedre seter???
Jeg datt litt av nå føler jeg.
Fremkommelighet er bedre..ja,men komfort?

Når de slipper info og valg muligheter på AWD og fleksibelt valg av utstyr, kan kanskje noen angre. Prisen derimot er også spennende.

hELgenen

Tviler på at det dukker opp egne tilvalg ut over Max som øker velvære følelsen og komforten på 4WD varianten. F.eks luftfjæring,ventilerte seter og mykplast elementer i midtkonsoll. Mer nysgjerrig på pris OG ikke minst forbruk. Jeg har sittet og snust litt på hva de reelle forbrukstallene kan ende opp med og frykter bilen vil klokke inn på Polestar 2 nivåer her tross varmepumpe. Altså ett knepp ned fra e-tron,men helt der oppe i verstingklassen blant 4wd bilene. Mulig VW klarer å gjøre et mesterstykke og får frem en bil som bruker kun 2WD motoren bak i normale driftsmodus,men som samtidig gir stabile kjøreegenskaper på vinterføre slik volvo XC 40 har lykkes med. TM3 er f.eks en bil som er urolig og ikke innfrir mhp stabile kjøreegenskaper på glatte veier,så slik må de tyske ingeniører ikke gjøre det. Svaret på alt dette vil vi nok dessverre ikke få før neste vinter,så uansett vil kjøpere av 4WD/AWD varianten ta en liten risiko mhp kjøreegenskaper på vinterføre. En 4WD lock knapp gitt drift på 2WD i eco nodus er dog et must. Mye spennende å se frem til blir det uansett

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA