Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Steffen's nye ID.3 MAX. En ikke helt smertefri første uke med ny bil..

Startet av SteffenM2, søndag 04. oktober 2020, klokken 17:23

« forrige - neste »

Elkjell

Jeg har heller ikke funnet noen måte å slå av låsingen. Derimot fant jeg en knapp på døren , like ved speiljusteringen som du kan trykke på istedet for å dra i døren. Den lyser oransje når låst.

SteffenM2

Sitat fra: Elkjell på fredag 16. oktober 2020, klokken 11:47
Jeg har heller ikke funnet noen måte å slå av låsingen. Derimot fant jeg en knapp på døren , like ved speiljusteringen som du kan trykke på istedet for å dra i døren. Den lyser oransje når låst.


Ja, vet om denne. Men glemmer jo alltid den helt til noen drar i døren og forsøker å komme inn. Irriterende, men kommer vel en fix på dette.

DagRune

Sitat fra: SteffenM2 på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:45

For øvrig; Noen som har funnet ut hvordan man skrur av det at bilen låser seg når man kjører i gang? For den låser seg ikke opp før man drar i døren, og det er veldig irriterende når man skal plukke opp noen andre.. Finner ikke hvor jeg kan regulere dette..

Utover dette virker det ganske ålreit nå. Fortsatt en veldig fin bil og kjøre!

Har ikke funnet ut hvordan å slå av at bilen låses under kjøring, men man kan åpne alle dører ved å trykke på låsesymbolet i førerdøren. Det er i alle fall noe.

En annen sak: Når bilen står tilkoblet ladeboks og setter i gang forvarming til programmert avgangstid slår releet i ladeboksen seg inn og ut hele tiden. Jeg vet ikke om dette har med at min ladeboks er inkompatibel med ID'en (den fungerer fint på lading og gjorde også det med e-Golfen)

jonnyjb

Virker som min ID.3 1st og Easee-ladeboksen ikke er helt på talefot. Jeg har satt opp Easee-boksen til å lade når strømprisen er lavest (bruker Tibber'app'en), det som da skjer når jeg plugger i kabel i bilen er at ladeportens lysdiode blinker hvitt noen sekunder, for så å endre seg til konstant rødt. Jeg må starte lading fra Tibber-app (avbryte smartlading) og så starte lading fra We Connect ID-app'en for å få ladingen til å starte.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

SteffenM2

Kan gi en kjapp oppdatering her nå, da jeg siste 1.5uke nå har kjørt rundt i en lånebil i form av T-Cross, da ID.3'n min er på verkstedet for feilsøking..

Fortsatt ikke veldig imponert over denne bilen. :)

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

SuperPG

Har hatt min bil en uke nå. stort sett smertefritt
- Brukte ett døgn før jeg fikk bilen opp i APP
-Innstilt forvarming startet ikke første 4 dagene, stilte inn på nytt helt likt og da gikk det
-fikk feilmelding på par sensorer i front når det var max rim og tåke, så ACC virket ikke første milene ene turen
-lading i går kveld/natt gikk veldig sakte hjemme, så tok stopp på hurtiglader på vei til jobb. fikk elendig hastighet der også. ladet fra ca 55%-75% og fikk helt flat kurve på 35kWt hele tiden. Hurtigladet par ganger tidligere og da har jeg hatt "ok" hastighet" på 80+/- 15 avhengig av hvor fult batteri.. mulig det var lader, mulig bil.. Ionity lader på Rygge
VW ID.3 1st plus

Trond.m

Det kan jo være at batteriet var kaldt. Jeg har bare testet lynlading en gang med id.3. Da startet den opp med 35 kw, men jeg hadde ikke tålmodighet til å vente på raskere ladefart så jeg stopper etter 3 minutter. Ladet du fra 35-55 %, så må du med den effekten ladet i over en halv time. Da må jo batteriet fått opp temperaturen, så dette høres ikke riktig ut. Har liten tro på at feilen lå i laderen, men vet ikke.

SuperPG

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 10. november 2020, klokken 09:32
Det kan jo være at batteriet var kaldt. Jeg har bare testet lynlading en gang med id.3. Da startet den opp med 35 kw, men jeg hadde ikke tålmodighet til å vente på raskere ladefart så jeg stopper etter 3 minutter. Ladet du fra 35-55 %, så må du med den effekten ladet i over en halv time. Da må jo batteriet fått opp temperaturen, så dette høres ikke riktig ut. Har liten tro på at feilen lå i laderen, men vet ikke.

den hadde stått på saktelading i fra 1600 i går kveld.. og ladet veldig sakte da også av ukjent grunn.. 3 kmt mot 12+ kmt til vanlig.. så kjørt 8 mil.. ladet tilsvarende før, med heller kaldere batteri en nå og da fått mer en dobbel hastighet, får se når jeg kommer hjem i dag om sakte lading går like sakte.. da må jeg hurtiglade i morgen tidlig også
VW ID.3 1st plus

SteffenM2

Ny oppdatering:

Bilen min blir hentet av VW Tyskland, og tatt tilbake til fabrikken. Jeg får ny bil.. :)

Roy Aasen

En vending til det bedre. Skal jeg si gratulere med ny, og forhåpentligvis, feilfri bil🙂

1000kwh

Sitat fra: SteffenM2 på onsdag 18. november 2020, klokken 09:43
Ny oppdatering:

Bilen min blir hentet av VW Tyskland, og tatt tilbake til fabrikken. Jeg får ny bil.. :)
Må du ta en ny eller kan du få pengene tilbake?

Andreassk

Jeg har nå hatt min ID.3 Plus i en måned og må skrive det samme som trådstarter, den har ikke vært feilfri.
Først opplevde jeg problemer med at min We Connect ID app ikke ville la meg registrere bruker gjennom internettsiden den videresender meg til. Venter her enda på svar fra Volkswagen Tyskland..
Jeg har også hatt diverse feil som svart ryggekamera, airbaglamper, svart infotainmentsystem, feil på drivverk, parkeringsbrems som kaster seg på etter jeg setter bilen i drive på morgenen, Adaptiv Cruise Control som ikke fungerer, feil med LED-Matrix lys osv.. Feilene virker å være uendelig.
Jeg dro innom min VW Forhandler og spurte om jeg kunne få en software oppdatering rett etter levering av bilen, da jeg fikk vite gjennom en kompis som jobber hos Volkswagen at det ville komme en oppdatering uken etter jeg fikk bilen. Da fikk jeg beskjed at ''du kan ikke få oppdateringen før du har feil på bilen''. Du kan sikkert gjette at jeg ble ganske sjokkert over denne beskjeden. Derfor, så snart jeg fikk opp alle disse feilene på bilen sprang jeg nærmest til Volkswagen forhandleren og krevde oppdatering. Jeg fikk dermed en software oppdatering som løste de fleste problemene, men langtifra alle. I ettertid av oppdatering har det dukket opp andre feil jeg ikke hadde tidligere, blant annet den nevnte drivverk feilen.

Hadde jeg visst at Volkswagen ikke giddet å fikse opp i feilene, og prestere å bruke over en måned på å 'enda' ikke gi meg svar på We Connect ID problemet mitt, hadde jeg aldri kjøpt denne bilen. Nå er jeg litt på vippekanten til å levere tilbake bilen, jeg har virkelig fått nok. Det er veldig synd, da dette ellers er en fantastisk bil..

SteffenM2

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 18. november 2020, klokken 10:05
Sitat fra: SteffenM2 på onsdag 18. november 2020, klokken 09:43
Ny oppdatering:

Bilen min blir hentet av VW Tyskland, og tatt tilbake til fabrikken. Jeg får ny bil.. :)
Må du ta en ny eller kan du få pengene tilbake?

Valgte og ta en ny bil, likte generelt hvordan bilen var å kjøre, så vil gi den en mulighet til. :)

Strøm Tycoon

Sitat fra: Andreassk på onsdag 18. november 2020, klokken 11:40
Jeg har nå hatt min ID.3 Plus i en måned og må skrive det samme som trådstarter, den har ikke vært feilfri.
Først opplevde jeg problemer med at min We Connect ID app ikke ville la meg registrere bruker gjennom internettsiden den videresender meg til. Venter her enda på svar fra Volkswagen Tyskland..
Jeg har også hatt diverse feil som svart ryggekamera, airbaglamper, svart infotainmentsystem, feil på drivverk, parkeringsbrems som kaster seg på etter jeg setter bilen i drive på morgenen, Adaptiv Cruise Control som ikke fungerer, feil med LED-Matrix lys osv.. Feilene virker å være uendelig.
Jeg dro innom min VW Forhandler og spurte om jeg kunne få en software oppdatering rett etter levering av bilen, da jeg fikk vite gjennom en kompis som jobber hos Volkswagen at det ville komme en oppdatering uken etter jeg fikk bilen. Da fikk jeg beskjed at ''du kan ikke få oppdateringen før du har feil på bilen''. Du kan sikkert gjette at jeg ble ganske sjokkert over denne beskjeden. Derfor, så snart jeg fikk opp alle disse feilene på bilen sprang jeg nærmest til Volkswagen forhandleren og krevde oppdatering. Jeg fikk dermed en software oppdatering som løste de fleste problemene, men langtifra alle. I ettertid av oppdatering har det dukket opp andre feil jeg ikke hadde tidligere, blant annet den nevnte drivverk feilen.

Hadde jeg visst at Volkswagen ikke giddet å fikse opp i feilene, og prestere å bruke over en måned på å 'enda' ikke gi meg svar på We Connect ID problemet mitt, hadde jeg aldri kjøpt denne bilen. Nå er jeg litt på vippekanten til å levere tilbake bilen, jeg har virkelig fått nok. Det er veldig synd, da dette ellers er en fantastisk bil..

Det funket for meg å registrere når jeg brukte QR-koden i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA