Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2017 Leaf Tekna 30 kWh vs 2018 Leaf Launch Edition 40 kWh?

Startet av jgstarcaster, onsdag 23. september 2020, klokken 21:08

« forrige - neste »

jgstarcaster

Hei alle sammen,

Jeg vurderer å kjøpe en Leaf, enten en 2017 Tekna 30 kWh eller en 2018 Launch Edition 40 kWh.

Bortsett fra de åpenbare forskjellene (lengre rekkevidde, ProPilot vs vanlig cruise control), det jeg egentlig lurer på er de usynlige forskjellene mellom de to - dvs kvalitet, pålitelighet, osv.

Forskjellen i pris skal være rundt 900-1000 kr i måned for den 2018. Jeg skal kjøre den til og fra jobb hver dag, rundt 25 min hver vei, og da noen lengre tur (ferie, fjelltur, osv). Jeg kommer fra USA og har aldri kjøpt en ny(ere) bil i Norge, men forstår at det lønner seg å kjøpe noe som ikke kommer til å ha masse problemer med tanke på hvor mye det koste på et verksted i Norge.

Takk!

OleBrummen


Har en 2016 30 kWh Tekna. Null problemer så langt. Liker skinn seter på Tekna. Tror det viktigste du bør tenke på er om du trenger den økte rekkevidden med 40 kWh eller ikke. Har du ikke behov for det ville jeg gått for 30 kWh Tekna når du får denne rimeligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA