Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S Plaid

Startet av rfagerdal, onsdag 23. september 2020, klokken 08:19

« forrige - neste »

692

Sitat fra: JorEl på tirsdag 08. juni 2021, klokken 18:53
Har tro på Plaid+, men Tesla trenger ikke dette nå. Enig med Elon :P

Det er litt sent Elon finner ut at Tesla ikke trenger Plaid+, eller er du også enig i timingen?  ;)

JorEl

#61
Timing er ikke så lett uten at man har kontroll på alle variablene. Tror alle har problemer nå som det er coronakrise, med medfølgende leveringskrise. Hva Tesla skal prioritere, er ikke så enkelt når prosjektene står i kø;  Cyber, Plaid+, Semi, Powerwall, Powerpack. Er vel egentlig nok med model-Y som sannsynligvis blir verdens mest solgte bil. Tror Tesla kan leve på det noen kvartaler i hvert fall :)
Edit; Må kanskje jekke meg ned, til verdens mest solgte elbil, iom at Toyota Corolla kanskje er en sterk utfordrer. Uansett om en ICE slår ModelY så er det med en flau/diesel/bensin -smak i munnen :police:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

daktari

Det spesielle er at Tesla tar penger for at folk kan bestille en konseptbil de ikke vil (planla å?) levere. Folk får vel pengene tilbake, men det hadde vært ryddigere å la konsept være konsept. Både Roadster og Cybertruck ligger dårlig an tror jeg.
Dessuten, hvis Roadster og Plaid skal kjøres som de burde så trenger de all rekkevidde de kan få.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Jeg syntes at det var en rar fordeling å lansere både Plaid og Plaid+ samtidig med spesifikasjoner som tangerte eller overgikk det som er antydet på Roadster.
Det var tydelig motivert av Lucid sin lansering av Air og en ettervirkning av at Taycan Turbo S tok topptid på Nurburgring.

Det blir derfor litt mye møllers tran på Elon/Tesla med + utgaven.

JorEl

#64
Kanskje Plaid+ blir skjøvet frem i tid som med Roadster?
Så legger Tesla til "litt av hvert" feks, raketter, hud,etc så legger de på $50k og lager den i små kvanta.
En gang(etter Y, i hvert fall) finner de ut hvor bra 4860batteriene virker og da skyver de det over til model-S, og prisene faller til mer normale priser. Slik kan Tesla strekke ut tiden for model-S.
I musk admit, its a master-plan 8)

Edit: Det jeg har på følelsen er at Tesla avslutter en model med den ultimate utgaven. Slik vil det bli en glorie rundt navnet. I motsetning til andre, som først slenger med ekstrautstyr, så prisnedsetting. Det er ikke slik man behandler kunder som allerede har kjøpt en model.

Bonus for å ta seg bryet å lese hele posten... :) litt om Plaid som Tesla skal live-streame i morgen.
https://youtu.be/9sV0_C7HPWM?t=252
Bonus2: https://youtu.be/fJZAGfZiD1c?t=1
Bonus3: https://youtu.be/fRIzdG-GMkU?t=4
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Veggen

Ser ut til at prisen i USA er økt til 130k USD nå.
Fremdeles 1,2M NOK på den norske nettsiden.
Kanskje lurt å legge inn reservasjon før presentasjonen i natt, økningen kommer sikkert hit snart også.

kirky

19" standardfelgene er nå mørke i konfigurator i stedet for lyse, ser mye bedre ut. LR og Plaid da.


2019 Long Range S, HW3, CCS.

Veggen

Svarte kalipere er tilbake også  :+1:

Mdah

Sitat fra: Veggen på torsdag 10. juni 2021, klokken 14:38
Ser ut til at prisen i USA er økt til 130k USD nå.
Fremdeles 1,2M NOK på den norske nettsiden.
Kanskje lurt å legge inn reservasjon før presentasjonen i natt, økningen kommer sikkert hit snart også.

Kommer vel ikke her til lands før i 2022, så da kan man vel muligens også legge på 150 000 i MVA om 600 000 blir MVA grensen  :(
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

HKS

Sitat fra: Mdah på torsdag 10. juni 2021, klokken 17:17
Sitat fra: Veggen på torsdag 10. juni 2021, klokken 14:38
Ser ut til at prisen i USA er økt til 130k USD nå.
Fremdeles 1,2M NOK på den norske nettsiden.
Kanskje lurt å legge inn reservasjon før presentasjonen i natt, økningen kommer sikkert hit snart også.

Kommer vel ikke her til lands før i 2022, så da kan man vel muligens også legge på 150 000 i MVA om 600 000 blir MVA grensen  :(
Nye bestillinger forventes vel ikke før 2022, men det er flere her som jeg går ut i fra har september-oktober og desember på sine allerede bestilte biler. Det gjelder vel både Plaid og Long Range.
Tesla Model 3 Long Range

Veggen

Sitat fra: Veggen på torsdag 10. juni 2021, klokken 14:38
Ser ut til at prisen i USA er økt til 130k USD nå.
Fremdeles 1,2M NOK på den norske nettsiden.
Kanskje lurt å legge inn reservasjon før presentasjonen i natt, økningen kommer sikkert hit snart også.

Det gikk raskt, nå er prisen 1,3M.

emurof

Sitat fra: daktari på tirsdag 08. juni 2021, klokken 22:36
Det spesielle er at Tesla tar penger for at folk kan bestille en konseptbil de ikke vil (planla å?) levere. Folk får vel pengene tilbake, men det hadde vært ryddigere å la konsept være konsept. Både Roadster og Cybertruck ligger dårlig an tror jeg.
Dessuten, hvis Roadster og Plaid skal kjøres som de burde så trenger de all rekkevidde de kan få.

Det er ingen grunn til at Cybertruck ligger dårlig an, siden den tilhører den mestselgende gruppen av kjøretøy i USA.

Jeg skjønner ikke poenget med å komme med slike tøysekommentarer.

daktari

Sitat fra: emurof på fredag 11. juni 2021, klokken 09:01
Sitat fra: daktari på tirsdag 08. juni 2021, klokken 22:36
Det spesielle er at Tesla tar penger for at folk kan bestille en konseptbil de ikke vil (planla å?) levere. Folk får vel pengene tilbake, men det hadde vært ryddigere å la konsept være konsept. Både Roadster og Cybertruck ligger dårlig an tror jeg.
Dessuten, hvis Roadster og Plaid skal kjøres som de burde så trenger de all rekkevidde de kan få.

Det er ingen grunn til at Cybertruck ligger dårlig an, siden den tilhører den mestselgende gruppen av kjøretøy i USA.

Jeg skjønner ikke poenget med å komme med slike tøysekommentarer.
Jeg tror du skjønner dette ikke er tøysekommentar men derimot forsøker å prate opp TSLA-beholdningen din. Hvor mye kr tjener du på 1% stigning?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Var det aktiv spoiler på nye Plaid? Noe om matrix lys? CCS i Europa?
De nye motorene er spennende.  Noe nytt om batterier?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rosstopher

Du ble vel nevnt nye batterier som lader fortere (300 km på 15 min), uten så mye mer detaljer enn det. Høres ut som ladefart nå er begrenset av maks effekt på v3 Supercharger. Mulig høyere effekt på 3. parts lader i Europa?

Det er vel ikke plass til CCS kontakt i luka? Tipper de fortsetter med adapter i Europa av den grunn.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA