Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S Plaid

Startet av rfagerdal, onsdag 23. september 2020, klokken 08:19

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på fredag 10. september 2021, klokken 16:42
Er vel ikke begrenset software på bilene Tesla selv har på ringen for å best mulig resultater? Det hadde vært lite logisk.
Vel, det er slik de kommer fra fabrikken og Musk påstod det var rett fra fabrikken.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: daktari på fredag 10. september 2021, klokken 15:26
Begrenset til 270? Så ikke ut som den ville rukket å gå mye over det, men kanskje litt?
Er begrenset til 163mph, så med litt misvisning stemmer vel det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rosstopher

Sitat fra: turfsurf på fredag 10. september 2021, klokken 19:06
Sitat fra: Counterpointer på fredag 10. september 2021, klokken 16:42
Er vel ikke begrenset software på bilene Tesla selv har på ringen for å best mulig resultater? Det hadde vært lite logisk.
Vel, det er slik de kommer fra fabrikken og Musk påstod det var rett fra fabrikken.

Evt slik de kommer til å komme fra fabrikken når sperren er fjernet. Uansett ikke noe verre enn Bugatti som fikk rekorden sin i Guinness rekordbok med en bil med fjernet fartssperre (som aldri ble levert slik fra fabrikken).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

daktari

Sitat fra: Zanka på fredag 10. september 2021, klokken 19:04
Sitat fra: Counterpointer på fredag 10. september 2021, klokken 16:42
Er vel ikke begrenset software på bilene Tesla selv har på ringen for å best mulig resultater? Det hadde vært lite logisk.
Ser jo slik ut på langsletta, står å stanger lenge i 268-269 km/t
Hvorfor mener dere at denne ikke har de originale bremsene?

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Det var jo sakte opp til 270, så var den der i 1-2 sek, me. Så kom oppoverbakken og farten dalte.

Angående bremsene, testbilen i juli hadde karbonbremser. Samt at M3P mister bremsene etter ganske kort tid (Se Charoudins videoer). Men hvis man stoler på Musk er bilen standard på rekordløpet, og det er jo bra.
Automotorundsport.de har en liten artikkel, men lite nytt der utover at sjåføren er en svenske.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Må si det fremstår som merkelig om de ikke bruker bil uten sperre til rekordforsøk.

Men stanger den på 270 på siste langstrekka så stemmer det dårlig med nesten 1100hk, Porsche 919 evo har uten øvrig sammenligning også litt over 1100hk og klarer fint 350 på samme strekka.
Sikkert dårlig gjort å sammenligne en spesialbil som kjører 5,19 med standard biler som bruker over 7,xx

Zanka

Sitat fra: daktari på fredag 10. september 2021, klokken 20:00
Sitat fra: Zanka på fredag 10. september 2021, klokken 19:04
Sitat fra: Counterpointer på fredag 10. september 2021, klokken 16:42
Er vel ikke begrenset software på bilene Tesla selv har på ringen for å best mulig resultater? Det hadde vært lite logisk.
Ser jo slik ut på langsletta, står å stanger lenge i 268-269 km/t
Hvorfor mener dere at denne ikke har de originale bremsene?

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Det var jo sakte opp til 270, så var den der i 1-2 sek, me. Så kom oppoverbakken og farten dalte.

Angående bremsene, testbilen i juli hadde karbonbremser. Samt at M3P mister bremsene etter ganske kort tid (Se Charoudins videoer). Men hvis man stoler på Musk er bilen standard på rekordløpet, og det er jo bra.
Automotorundsport.de har en liten artikkel, men lite nytt der utover at sjåføren er en svenske.
Tenker at hvis bilen klarer 250 km/t på 402 meter fra stillestående så bør den klare over 270 på langsletta.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

overskyet

Sitat fra: Counterpointer på fredag 10. september 2021, klokken 20:07
Må si det fremstår som merkelig om de ikke bruker bil uten sperre til rekordforsøk.

Men stanger den på 270 på siste langstrekka så stemmer det dårlig med nesten 1100hk, Porsche 919 evo har uten øvrig sammenligning også litt over 1100hk og klarer fint 350 på samme strekka.
Sikkert dårlig gjort å sammenligne en spesialbil som kjører 5,19 med standard biler som bruker over 7,xx

Eller en 911 som med 500 HK, er over et sekund treigere på 0-100 og likevel klarer en runde på 6:59.

daktari

Mye som kan tyde på at det stemmer med en fartssperre. Panameraen stopper på 290 på langstrekka. Begge har omtrent samme fart ut av siste svingen. 6:57 starter svingen,
https://youtu.be/-9nPCTrfk5Y
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ELTesla

Da er valget gjennomført og vi kan glede oss over at Tesla Model S er så forsinket at vi risikerer å måtte betale mva. på beløpet som blir overskytende 600.000,-

Om det blir 600.000 eller mer eller mindre vet vi vel ikke sikkert enda. Det som er enda mer usikkert er når dette skal tre i kraft.

Nå er det bare for Tesla å få fingeren ut og levere. Tror aldri i min villeste fantasi at vi kan håpe på biler før tidligst Q1 2022. Mer sannsynlig med Q2.

ELTesla

Ser at konfiguratoren viser midten av 2022 for nye bestillinger nå.

MeTesla

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 14. september 2021, klokken 11:35
Ser at konfiguratoren viser midten av 2022 for nye bestillinger nå.

Da håper jeg i det minste at dere slipper Yoke :)

mroek

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 14. september 2021, klokken 08:03
Da er valget gjennomført og vi kan glede oss over at Tesla Model S er så forsinket at vi risikerer å måtte betale mva. på beløpet som blir overskytende 600.000,-

Om det blir 600.000 eller mer eller mindre vet vi vel ikke sikkert enda. Det som er enda mer usikkert er når dette skal tre i kraft.
Dette er de tre mest sannsynlige regjeringspartiene enige om, så det blir ganske sikkert innført ved første anledning, og det betyr på første statsbudsjett for den nye regjeringen, som trer i kraft ved årsskiftet. Nå skal det sies at det er litt begrenset hvor mye en ny regjering får gjort med et budsjett som for det meste er utarbeidet av utgående regjering, men akkurat dette tror jeg det er ukomplisert å få til. Innkreving av moms er gjennomarbeidet over alt, så det kan nok innføres nesten ved et fingerknips.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Amoss

Sitat fra: mroek på tirsdag 14. september 2021, klokken 12:38
Dette er de tre mest sannsynlige regjeringspartiene enige om, så det blir ganske sikkert innført ved første anledning, og det betyr på første statsbudsjett for den nye regjeringen, som trer i kraft ved årsskiftet. Nå skal det sies at det er litt begrenset hvor mye en ny regjering får gjort med et budsjett som for det meste er utarbeidet av utgående regjering, men akkurat dette tror jeg det er ukomplisert å få til. Innkreving av moms er gjennomarbeidet over alt, så det kan nok innføres nesten ved et fingerknips.

Nå ja. Ren innføring av MVA?  Eller bare endre MVA satsen?  Joda, da har du nok rett.  Men nå skal det være MVA fritt opp til ett gitt beløp, og MVA over dette. Sist noe lignende var foreslått (og ja, det var av den borgerlige regjeringen) så måtte de visst velge en løsning som innbefattet full MVA av hele beløpet, og så en tilbakebetaling av ett beløp som tilsvarte MVA opp til taket.

Jeg tror ikke en slik løsning, evnt. finne ut en alternativ løsning som kan bli godkjent av EU/EØS, ikke vil være dette enkle pennestrøket du ser ut til å tro det skal være.

Mener også (med alle forbehold) å ha sett at Støre vurderte om dette først kunne bli innført fra 2023.
Model S 85D

mroek

Ok, mulig du har rett i at det er tekniske grunner til at dette blir vanskelig å få til på kort sikt. Det fremstår lite trolig med full moms (for da ville det vært enkelt), men vi får se hvordan de innretter det. Dette vil gi betydelige inntekter til statskassen, og det kan de saktens trenge når de skal hanke inn penger til alle gode formål (samt å reversere mye rart som har vært innført for å kutte kostnader).
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA