Model S Plaid

Startet av rfagerdal, onsdag 23. september 2020, klokken 08:19

« forrige - neste »

Counterpointer

At det i det hele tatt kan stilles opp som en mulighet at en modifisert familiesedan skal kunne utfordre totalt rå spesialbiler er fantastisk. Men det er lurt å ha litt realisme, så blir det seier i Pikes Peak så skal jeg ydmykt bøye meg i støvet.

daktari

Nå er det jo en totalt ombygd Plaid vi snakker om, med bur, 1 sete et "tonn" ekstra downforce i spoilere, nesten 0 interiør og spesialdekk. Så dette er egentlig ikke en Plaid, dette er en modda bil.
Enig at ID.R skal slå den, men UP-Plaid skal også knuse forbruker Plaid.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Counterpointer

Sitat fra: daktari på onsdag 23. juni 2021, klokken 23:14
Nå er det jo en totalt ombygd Plaid vi snakker om, med bur, 1 sete et "tonn" ekstra downforce i spoilere, nesten 0 interiør og spesialdekk. Så dette er egentlig ikke en Plaid, dette er en modda bil.
Enig at ID.R skal slå den, men UP-Plaid skal også knuse forbruker Plaid.
Absolutt

UP utgaven av M3P tok jo McLaren LP720 på bane i Japan og Taycan Turbo S på en annen bane (husker ikke i farten hvilken det var). Så bare forholdsvis enkle modifiseringer gir bra uttelling. UP plaid er det gjort enda mer med som du påpeker.

En kunne jo lure på hva Tesla selv vil få til med Roadster Space-X ed ( om den noensinne kommer.......)

OhmPaPa

Er det noen biler som kjører Pike's Peak uten bur?  ???

Tiger123

Sitat fra: OhmPaPa på søndag 20. juni 2021, klokken 16:19
Sitat fra: JorEl på søndag 20. juni 2021, klokken 11:26
Er denne videoen lagt ut før? Her spekuleres det i at Plaid har 4680batterier, allerede :o
Kanskje noen kloke hoder kan vurdere sannhets-gehalten her.

https://youtu.be/JqKHThvk0WY?t=9

Den har ikke 4680. Cellene har samme fasong som før. Men kjemien i cellene er oppdatert. Og mye annet med batteri og drivverk. Noe både topphastigheten og mangelen på varmgang i batteriet viser.

Og kjemien utvikles og leveres av? Panasonic?

JorEl

Jeg får tippe litt, så kan andre korrigere :)
Jeg trodde at 18650 som kun blir brukt av SogX, var laget av Panasonic. Og at de nye batteriene til Plaid har samme formfaktor men ny kjemi.
Det er vel i TM3 og Y at man bruker litt forskjellig.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

turfsurf

Det de har gjort mest med er vel kjølingen av batteriene, som tydeligvis tar mere plass gitt reduksjonen av antall celler.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Det spekuleres også i litt annen konfig av pakken slik at den har nærmere 450V. Dette på bakgrunn av ladefart. Men det er vel ikke lenge til noen vraker en ny Plaid og Wk057 får kjøpt den og demontert.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Counterpointer

#143
Pobst sier jo at Plaid har fullt øs tilgjengelig  selv med SoC på tredvetallet etter hard kjøring på bane. Det er stor forskjell fra tidligere og tyder på at det er flere parametere som er forbedret. Sannsynligvis både bedre kjøling, endret kjemi, øket spenning og kanskje litt software.

Edit; korrigert teknisk begrep

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på søndag 27. juni 2021, klokken 23:13
øket volt
Flisespikking, men det gjør vondt å lese: man øker spenningen, ikke volten. På samme hvis som at man øker farten, ikke km/h.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på mandag 28. juni 2021, klokken 08:17
Sitat fra: Counterpointer på søndag 27. juni 2021, klokken 23:13
øket volt
Flisespikking, men det gjør vondt å lese: man øker spenningen, ikke volten. På samme hvis som at man øker farten, ikke km/h.
Beklager ordbruken, men om spenningen øker fra 380/400v til 450v er det fort gjort å si det 

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

mthoring

Sitat fra: JorEl på mandag 28. juni 2021, klokken 10:10
Munroe og Plaid

https://youtu.be/0GZUgtrvF-I?t=76

Click bait! :P Det er jo bare en kis som snakker om at Munroe skal plukke fra hverandre Plaid.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på mandag 28. juni 2021, klokken 08:35
Beklager ordbruken, men om spenningen øker fra 380/400v til 450v er det fort gjort å si det 
Ser den  :)
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Sitat fra: mthoring på mandag 28. juni 2021, klokken 10:24
Sitat fra: JorEl på mandag 28. juni 2021, klokken 10:10
Munroe og Plaid

https://youtu.be/0GZUgtrvF-I?t=76

Click bait! :P Det er jo bare en kis som snakker om at Munroe skal plukke fra hverandre Plaid.
Ha ha. Men fra-plukkingen skulle vel starte om 2 uker. Det må jo bli spennende.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA