Model S Plaid

Startet av rfagerdal, onsdag 23. september 2020, klokken 08:19

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Vaduz på tirsdag 15. juni 2021, klokken 20:38Joda, men det er jo 10-15 år til, minimum, så spesielt å fokusere så veldig på det. Men sikkert gøy for mange og genererer vel en del interesse i media.

Hvordan kan du uten videre slå fast at det er 10-15 år til?

Vaduz

Fordi jeg har hatt FSD/autopilot i snart 3 år.

Klykken

Sitat fra: JorEl på søndag 20. juni 2021, klokken 11:26
Er denne videoen lagt ut før? Her spekuleres det i at Plaid har 4680batterier, allerede :o
Kanskje noen kloke hoder kan vurdere sannhets-gehalten her.

https://youtu.be/JqKHThvk0WY?t=9
Den har 18650-batterier. Ingen poeng for tesla å ikke nevne dette som en stor greie under lanseringen hvis det er 4680 i Plaid.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

molcos

Hei,

Mulig dette er svart på allerede men prøver endå da jeg ikke funnet noe.

Er ikke prisen på
Model S plaid veldig høy med tanke på at vi har momsfritak på elbiler?
Koster nesten det samme som i Sverige som har full moms på 25%

Forskjellen på model 3 SR er nesten 200k i Sverige kontra Norge, det gir mening!
Men plaid Model S skiller bare 80k ca?

Er den priset uvanlig høyt in til Norge? Jeg ser ikke helt logikken her.
Kjører : BMW IX3

Rosstopher

Sitat fra: molcos på søndag 20. juni 2021, klokken 14:58
Er ikke prisen på
Model S plaid veldig høy med tanke på at vi har momsfritak på elbiler?

Jeg bruker å sammenligne med priser i USA, og Model S generelt er priset høyere her sammenlignet med USA enn Model 3 er.

Altså Model 3 pris i Norge (i NOK) er under 10x prisen i USA (i USD), mens Model S er mer enn 10x.

Grunnen til det vet jeg ikke.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler, motorsykkel, veteranbil, veterantraktor, lastebil, brannbil

OhmPaPa

Sitat fra: JorEl på søndag 20. juni 2021, klokken 11:26
Er denne videoen lagt ut før? Her spekuleres det i at Plaid har 4680batterier, allerede :o
Kanskje noen kloke hoder kan vurdere sannhets-gehalten her.

https://youtu.be/JqKHThvk0WY?t=9

Den har ikke 4680. Cellene har samme fasong som før. Men kjemien i cellene er oppdatert. Og mye annet med batteri og drivverk. Noe både topphastigheten og mangelen på varmgang i batteriet viser.

JorEl

Takk for tilbakemeldinger OhmPaPa og Klykken.

Jeg som har et 350v i min S75D, kunne gjerne oppdatert til et Plaid-batteri på 450v. :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

daktari

Noen som har fått endret sin reservasjon av Plaid+ til Plaid? Dårlig stemning blant kunder i USA nå, sitat under forklarer. Fra TMC:

SitatOn March 11th I placed a "refundable deposit" of $1,000 for a reservation on Tesla's new Model S Plaid Plus vehicle. This reservation was to secure my place in line for the production of my Plaid Plus vehicle in Fall of 2022.

On March 31st I changed the color of my vehicle, and the order was updated.

On June 6th, Elon Musk, CEO of Tesla, announced that the Plaid Plus version of Model S was cancelled. Despite this announcement, the company itself had no awareness of this cancellation happening. My order was also still available on the website, and was still fully accessible. Mr Musk has a proven history of telling lies about his company, despite fines and warnings from the Security Exchange Commission, on social media platforms, and so as a result, I kept my reservation.

On June 8th, I received a call from Tesla, asking if I would like to change my Plaid Plus reservation to a regular Plaid Model S. I declined this offer, and said I would like to keep my Plaid Plus reservation. My reasoning behind keeping my Plaid Plus reservation was that the Plaid Plus model would have 130 more miles of range than the regular Plaid version of the vehicle, as well as increased horsepower. This was more lucrative to me and beneficial, as it would allow me to save a lot of time on trips I have to make for work, and also give me the capability to stop flying to make specific trips for work as well.

On June 19th (a Saturday), I received a message that my Plaid Plus order had been changed to regular Plaid without my consent. No contact was attempted, and I was never made aware that this change was going to happen to my reservation. I contacted Tesla Sales and was told that this change was permanent, and that if I cancelled, my "refundable deposit" would no longer be returned to me, as it was no longer considered a "Reservation", and instead was now considered an "Order".

This absolutely confused and infuriated me, and I inquired further. The representative I spoke to claimed to have "no control" over the situation, and despite my pressing for a manager or attempt at a refund on my claimed "refundable deposit", all attempts to escalate were rebuked.

Online, it also shows that Tesla is now charging a supposed $1,000 "Order Fee" if I was to place the regular Plaid Model S, effectively negating the $1,000 "deposit" that was put on the reservation in the first place. This "Order Fee" is only being charged to Plaid Plus members that have been switched to regular Plaid models, and is a clear attempt at holding my deposit hostage.

This is a clear breach of contract from the original agreement between Tesla Motors Inc and I. I placed a "refundable deposit" for a reservation place for a product that is no longer being delivered to me in the condition or form originally agreed upon. Tesla seemingly believes they can ignore US Code 15 U.S. Code § 7001, Section C, Part 1, Sub-Section B - General rule of validity, which prevents the changing of electronically recorded contracts without the consent of the consumer and also Uniform Commercial Code § 2-209 supplemented by the US Restatement (Second) of Contracts §89(a) that states that the modification of a contract does not require its own consideration ONLY IF the modification was made in good faith and was voluntarily accepted by both parties.

I have placed a chargeback through my credit card company to recover my funds from this fraudulent breach of contract, JP Morgan Chase, and have ceased all further communication about this issue with Tesla
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Vaduz

Når du nekter å kansellere en ordre for et produkt som ikke lenger eksisterer, hva trodde han skulle skje? Eneste mulighet blir å skifte deg over til neste produkt. Er jo bare å kansellere og gå for en lucid dream el? Får ca null sympati for den karen der. Har selv bestil CT, viste seg å ikke komme til Europa, synd, trist, leit, livet går videre.

molcos

Sitat
Jeg bruker å sammenligne med priser i USA, og Model S generelt er priset høyere her sammenlignet med USA enn Model 3 er.

Altså Model 3 pris i Norge (i NOK) er under 10x prisen i USA (i USD), mens Model S er mer enn 10x.

Grunnen til det vet jeg ikke.

Ikke så bra deal på den bilen, faktisk er det vel den Tesla som har dårligst pris mot hva den koster i USA? Føler nesten som den ble priset kunstig høyt for å ikke bli "for rimelig" i Norge.

Hadde vært gøy å høre hva Tesla har for forklaring på dette.
Kjører : BMW IX3

daktari

Sitat fra: Vaduz på mandag 21. juni 2021, klokken 13:27
Når du nekter å kansellere en ordre for et produkt som ikke lenger eksisterer, hva trodde han skulle skje? Eneste mulighet blir å skifte deg over til neste produkt. Er jo bare å kansellere og gå for en lucid dream el? Får ca null sympati for den karen der. Har selv bestil CT, viste seg å ikke komme til Europa, synd, trist, leit, livet går videre.
Leste du samme som meg?
Vedkommende fikk tvangsflyttet sin reservasjon fra + til vanlig, ved forsøk på kansellering sier Tesla at avtalen han hadde ikke lenger er gyldig, det refunderbare forskuddet er nå et depositum, og de har også lagt til et adm.gebyr som er lik forskuddet på $1000 hvis han kjøper en Plaid.
Tesla kan ikke ensidig endre en avtale slik. De kunne derimot ensidig kansellert og refundert - men det gjorde de altså ikke.
Så har jo folk også et håp om at + faktisk dukker opp sommeren -22 med 800 km rekkevidde; selv om Tesla nå hevder det aldri vil skje.
Jeg hadde vært litt stressa hvis jeg hadde 250.000,- i en Roadster-reservasjon.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Counterpointer

Sitat fra: Vaduz på mandag 21. juni 2021, klokken 13:27
Eneste mulighet blir å skifte deg over til neste produkt.
Hvordan får du til den logikken?

Jeg har hatt depositum på mange biler. Aldri opplevd noe som ligner. Når f.eks Kia drøyde veldig med ENiro så tilbakebetalte de depositumet. Det samme gjorde Merchedes med EQC. Begge lot meg i tillegg beholde plassen i reservasjonskø.

Hadde to reservasjoner på Model 3. Var aldri noe problem å få refundert den andre da jeg bare benyttet en av de. Dette førte til at jeg senere kjøpte den andre Model 3 likevel.

Tesla taper både anseelse og salg på slik oppførsel/policy.

Vaduz

Forskjell på å drøye og å kansellere. Om du nekter å la dem kansellere ordren din og heller ikke vil bytte til en eksisterende modell, da blir pengene liggende i et vakuum for tesla. Kan ikke akkurat bare sitte på uten å levere tilbake heller så da blir man vel flyttet over til et nytt produkt. Det at de deretter gjør om fra depositum til ordrebekreftelse el. er rart, men vi hører bare en side av saken her, fra en åpenbart litt sær og kranglete type som tviholder depositum på noe som ikke eksisterer, så her kan det være mye vi ikke vet.

Counterpointer

Det må jo være åpenbart at når et selskap kansellerer et produkt uten forklaring, så har de en dårlig sak uansett.
«Kunden har alltid rett» kommer fra USA og det er fordi det er god butikk .

Det blir latterlig å kalle en kunde for vanskelig når det er så mye frem og tilbake med CEO i et av verdens største firmaer.

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler, motorsykkel, veteranbil, veterantraktor, lastebil, brannbil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA