Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia soul 2021 er ALT for dyr

Startet av Dieselgubben, lørdag 19. september 2020, klokken 10:27

« forrige - neste »

Dieselgubben

Ikke rart Kia må slenge med vinterdekk... den er jo blitt alt for dyr. 414.600 kr for exclusive UTEN soltak, SUV eller 3-fas lader blir vel raskt 430.000 etter kostnad for hengerfeste og levering. Med soltak, suv,3-fas og krok minst 450.000 kr. Det er bare å glemme å få akademikerrabatten i tillegg til gratis vinterdekk.

Soulen er blitt alt for dyr i forhold til størrelse og de har jekket opp prisene for mye fra 20 til 21 modellen. Bilen er blitt totalt uaktuell pga pris og hva man får. Den er kraftig overpriset.

advale

Trodde salget av nye Soul gikk trått. Merkelig å øke prisen. Det var endel "nybrukt" på Finn fra 335 000 før corona. Hva er forskjellen på '20 vs '21 som rettferdiggjør økningen?

Ville nok heller valgt ID.3 foran Soul. For prisen til 450' gå heller for Polestar 2, Mach-E, Tesla etc..

Dieselgubben

Forskjellen er at du kan få hengerfeste som kan trekke hele 300 kg....

Skal man ha hengerfeste for sykkel, kan man lovlig montere det også på 20 modellen og de eldre modellene.

_OE_

ID_3 uten mulighet for takstativ? Virkelig noen som vil ha det?

#FTS#


power59

Sammenlignes priser så må også forskjeller i garanti prises inn.

Mine 4-5 VW-produkter har vist en enestående evne til å ramle fra hverandre kort tid etter garantiutløp. Hadde jeg hatt Kia's 7 års garanti i stedet for VW's 5 år ville jeg spart titusener.

Pga. dårligere garanti bør prisen på et VW-produkt etter min mening tillegges 20-25 tusen når den sammenlignes med Kia.

Dieselgubben

Jeg har Kia. Jeg er veldig fornøyd med Soulen min. Men den er blitt for dyr til at jeg skal gå fra 18 til 20/21 modell.

Nå blir det store utfordringer med å få solgt nye Soul. Nå får man VW Id4 1st levert tidlig neste år for 426' kr med hengerfeste og nesten 500 km rekkevidde. Det blir noe å tygge på, ja. Jeg mener den nå ikke bør koste mer enn 400k.

Moas

#6
Sitat fra: power59 på torsdag 24. september 2020, klokken 16:23
Sammenlignes priser så må også forskjeller i garanti prises inn.

Mine 4-5 VW-produkter har vist en enestående evne til å ramle fra hverandre kort tid etter garantiutløp. Hadde jeg hatt Kia's 7 års garanti i stedet for VW's 5 år ville jeg spart titusener.

Pga. dårligere garanti bør prisen på et VW-produkt etter min mening tillegges 20-25 tusen når den sammenlignes med Kia.
BOS sine servicepriser er ikke noe å skryte av: nesten 5000 for hver 15000 km får å oppdatere software er et ran. Min Soul var verken feilfri eller tålte slitasje særlig godt. Selv min 2014 egolf var mer solid enn min 2018 Soul.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

_OE_

Det ligger vel i kortene at behov for 15000km service tyder på dårig kvalitet he he.... Det er jo godt det kommer så mange elbiler om dagen... Kanskje KIA's glansdager er over.... Synd de ikke benyttet forspranget de hadde til å bli enda bedre... Fks OTA 4wd  osv

#FTS#


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA