Praktisk nytte, NEI. 
Fullstendig unyttig, men som gadget har det jo en viss verdi. Har FSD selv, så det er sagt.
Navi på autopark - svinger brått og brutalt av motorveier, 2 sek etter må du ta over.
Auto filbytte - altfor tregt og knotete, begrenset hvor det funker osv., men har en viss nytte på lange motorveistrekk, hovedproblemet er at man må gjøre manuelle bevegelser for alt, så nytten er svært liten. Ville heller at den frigjorde rattet når man slo på blinklys og tok over igjen etterpå, som Niroen gjør.
Autopark - fungerer jo, men er aaaaltfor tregt. Ratter som en gal uten bilen er i bevegelse (gnur dekkene i asfalten), og før den har rukket å tenke seg om har du parkert manuelt.
Smart summon - elendig, iallfall med restriksjonene i Europa.
Jeg bruker Auto-filbytte hver dag uten problemer og synes absolutt at den har bruksverdi for meg.
De andre funksjonene har for meg begrenset verdi, men jeg håper og tror at de stadig vil bli bedre.
Sier ikke at funksjonen i seg selv har problemer, altså, det funker på de veiene Tesla har definert at det skal funke på, men det går tregt og trenger inngripen fra fører som er like mye jobb som å gjøre det selv. I tillegg kommer det an på hvor man kjører, for den 4-felten jeg kjører mest på har Tesla bestemt at auto filbytte ikke er lov, så der nekter den helt, og det er seriøst plagsomt fordi AP må avbrytes for å få byttet fil. Har vært diskutert her inne før, men her er video:
https://youtu.be/RtSMUhXyQDY
Jeg kjører primært på motorvei hvor den funker som tiltenkt. Jeg synes den var noe treg for noen versjoner siden, men nå synes jeg den bytter fil veldig bra og helt etter boka. Men ut fra hvordan mange bytter fil, skjønner jeg at de synes det går for tregt

Nå er fartstilpasning også bra, og den sjekker jo også blindsona før den setter i gang.
Jeg plages ikke av å måtte sette på bliklyset, for så at bilen selv gjør resten på en trygg måte.
venstrehånda har jeg altid liggende i rattet kl 7 eller 8. No nag, og veldig avslappende.