Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Kjøredata i Tesla , hvorfor viser den ikke mer?  (Lest 549 ganger)

Dag_Erik

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Kjøredata i Tesla , hvorfor viser den ikke mer?
« på: ſøndag 04. Oktober 2020, klokken 22:31 »
Hei,
dette må ha vært tatt opp før, men jeg klarte ikke å finne noe godt ved søk. Jeg har hatt en model 3 i underkant av et år nå, og vært på noen langturer.
Mulig jeg er over gjennomsnittet opptatt av statistikk, men når man kjører en 45 mils tur med små barn, er det interessant å se hvor mye av tiden det tok fra a til b, var faktisk kjøretid.  Og i tillegg gjennomsnitts hastighet, på en strekning som stadig utbedres (E6 gudbrandsdalen). Dette hadde jo min gamle fossilbil, og Leafen vår viser også dette.
Teslaen viser total distanse, snittforbruk og totalt strømforbruk for turen. Den eneste visningen som viser tid, er den telleren som resettes hver gang man går fra P til D. Er det noe grunn til at det er slik, eller er det noe bare jeg har misforstått?

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Kjøredata i Tesla , hvorfor viser den ikke mer?
« Svar #1 på: ſøndag 04. Oktober 2020, klokken 22:33 »
Da bør du prøve Teslafi! Da får du alt du vil ha av statistikk. Koster litt, da.
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD-computer - Stoff - MCU2 - Firmware: 2020.44.15

emmern

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: ſøndag 04. Oktober 2020, klokken 23:50 »
Google maps har noe som heter timeline. det er helt gratis.
Tesla Model S 75D 2018
e-Golf 2018 300 FL

turfsurf

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
« Svar #3 på: Mandag 05. Oktober 2020, klokken 08:58 »
Kan anbefale Teslamate. Da slipper du å gi andre tilgang til kontoen din og.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Tirsdag 06. Oktober 2020, klokken 09:38 »
Kjører også Teslamate på en Raspberry Pi, men synes det er vel mange skjermbilder å forholde seg til (14-15 stk.). Teslafi kan bruke token, så sikkerheten der er ivaretatt. Men lekre grafer i Teslamate, da. Savner Schedule og muligheten til å styre funksjoner i bilen.
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD-computer - Stoff - MCU2 - Firmware: 2020.44.15