Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: MyFordMobile - Focus Electric 2017  (Lest 192 ganger)

HCO

• Hero Member
    • Vis profil
MyFordMobile - Focus Electric 2017
« på: Fredag 18. ſeptember 2020, klokken 15:59 »
Focus Electric 2017 har Sync3, men kan ikke benytte FordPass slik som fossilvariantene. Den er dermed henvist til den eldre MyFordMobile-appen. Denne har enkelte nyttige funksjoner, så som å sette avreisetid (forvarming av kupe) og å varsle når lading har nådd en viss prosent. Den kan også låse opp og igjen bilen.

Men stabiliteten på appen og/eller kommunikasjonen med bilen virker så som så. Jeg hadde noenlunde stabil tilgang til bilen et par uker, deretter var det dødt. Etter en "Master Reset" fikk jeg kontakt igjen, men mistet den igjen nesten umiddelbart. Jeg har forsøkt med Wifi både på og av, det gjør ingen forskjell ser det ut til. Sync3 (inkludert kart) er oppdatert til siste tilgjengelige versjon.

Er det noen som har denne bilen, som har stabil tilgang til bilen via appen?
2017 Ford Focus Electric Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD

tomv.h

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: MyFordMobile - Focus Electric 2017
« Svar #1 på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 01:05 »
Har også en 2017, har hatt stabil tilgang hele tiden, bortsett fra noen dager i begynnelsen av denne uka da jeg ikke fikk kontakt.
Det kom igang igjen av seg selv, kanskje det har vært gjort noen oppgraderinger i system.
Ford Focus Electric 2017
Ford Mondeo AWD Aut.
Ford Focus 1.4 1998