Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!

Startet av geirci2, onsdag 16. september 2020, klokken 22:26

« forrige - neste »

pekle

Vet ikke hvor langt de har kommet, men jeg venter også i spenning.

Autowinder

Vanskelig å gjette på hva flertallet har fått, men for egen del har jeg fått oppgraderingen til HW3 som erstatning for prisnedgang på bestilt EAP slik du skriver. Jeg ble ikke innkalt til oppgradering, men bestilte "entitled HW3 upgrade" i appen først i juni uten hell og nå i månedskiftet.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

trikola

Sitat fra: Autowinder på torsdag 05. november 2020, klokken 10:11
Vanskelig å gjette på hva flertallet har fått, men for egen del har jeg fått oppgraderingen til HW3 som erstatning for prisnedgang på bestilt EAP slik du skriver. Jeg ble ikke innkalt til oppgradering, men bestilte "entitled HW3 upgrade" i appen først i juni uten hell og nå i månedskiftet.

Samme her når det gjelder hvordan jeg fikk FSD 'gratis'. Ble innkalt uten å ta initiativ selv og fikk oppgraderingen 1.10.
TM3LR EAP+FSD 3.2019 "el Tekno Gigante"

Elmo

#153
Sitat fra: Autowinder på torsdag 05. november 2020, klokken 10:11
Vanskelig å gjette på hva flertallet har fått, men for egen del har jeg fått oppgraderingen til HW3 som erstatning for prisnedgang på bestilt EAP slik du skriver. Jeg ble ikke innkalt til oppgradering, men bestilte "entitled HW3 upgrade" i appen først i juni uten hell og nå i månedskiftet.
Samme her. Bil levert 6.mars 2019 med "gratis" oppgradering til FSD.
Forsøkte å bestille via APPen både i juni og i august uten "hell", men da jeg bestilte i slutten av september fikk jeg OK, og bilen fikk HW3 2.oktober.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

DeepFu

Sitat fra: Zett på torsdag 05. november 2020, klokken 10:06
Sitat fra: gruffalo på torsdag 05. november 2020, klokken 09:22
Jeg er en av dem som fikk bilen tidlig i mars 2019, bestilte EAP, og fikk SMS om oppgradering til FSD. Er det sånn at flertallet av dere i samme båt har fått HW3 nå?

Jeg er i samme situasjon.Har ikke begynt å bli stresset ennå, men kommer til å prøve å sette opp time i januar for oppgradering for å "minne" de på det.
Fikk bil i mars-19. Ikke gjort noen fremstøt ift HW3, og i går kom en sms "helt ut av det blå" om at jeg kunne få time til bytte. Så nå har jeg time i morgen kl 9. Så det virker som det er et system på dette, og folk blir kalt inn når det er deres tur.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

RBK

Jeg fikk bilen i slutten februar 2019 med EAP. Kan jeg forvente å få HW3?
Solgte en S-100 for et halt år siden og der hadde jeg HW2 med full FSD, angrer på at jeg ikke har det på modell 3 (vil ha hw3  :D)
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Handyman

Fikk bil med EAP (SMS om FSD) 15/3 og bestilte time i appen og var en av de første i Kr.sand som fikk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autodidact

Mye samme opplevelse som Autowinder.

Fikk serviceavtale initiert av Tesla i app'en og en bekreftelse på e-post, 2 uker før satt dato.
Dagen før fikk jeg påminnelse på SMS.

Bilen ble levert klokken åtte, og omtrent halv ett var den ferdig og kunne hentes igjen.

Ved henting var ringen rundt ratt/autopilot-symbolet nesten ¾ rundt, så jeg tok en avstikker på vei hjem — og da var kalibreringen ferdig før jeg hadde kjørt 8 km.

WiFi-oppføringene var borte, så jeg la opp nye de plassene jeg vanligvis parkerer bilen og fikk fem oppdateringer i løpet av det neste døgnet. En var oppdatering av spill, og en var oppdatering av kartdata. De tre andre var vanlige oppdateringer. Den siste var til versjon 2020.44.

Etter litt endringer i innstillinger, viser nå bilen hastighetsskilt — inkludert når fartssone avsluttes, kryssende vei, reflekspinner og feltmerkinger. Har foreløpig ikke kjørt mot trafikklys, så det har jeg ikke sett enda.

Flere plasser hvor bilen tydelig har basert fart på (utdaterte) kartdata, justerer den nå til korrekt hastighet — også ved midlertidig fartsbegrensninger.

Håkon

RBK

Jeg var vel litt mer uheldig og fikk aldri noe SMS om FSD etter at jeg fikk bilen. Derfor lurer jeg på om noen har fått HW3 som har EAP fra slutt februar / start mars.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

RuneW

Sitat fra: RBK på torsdag 05. november 2020, klokken 13:36
Jeg var vel litt mer uheldig og fikk aldri noe SMS om FSD etter at jeg fikk bilen. Derfor lurer jeg på om noen har fått HW3 som har EAP fra slutt februar / start mars.

Mener du folk som ikke har fått SMS men har fått HW3?

Jeg har fått HW3 og fikk bilen i mars, men fikk SMS, men det er kanskje ikke det du lurer på...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RBK

Tenker på innkalling til bytte.
Har prøvd å sende melding via APP og da fikk jeg tlf at jeg ikke fikk byttet da jeg kun har EAP. Snodig om noen får byttet om de har EAP
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

pekle

Sitat fra: RBK på torsdag 05. november 2020, klokken 13:11
Jeg fikk bilen i slutten februar 2019 med EAP. Kan jeg forvente å få HW3?
Så vidt jeg husker var cut-off 1. mars. Så da får du ikke. Uansett, det står i bilen (under Software et sted) om du har FSD, og dermed vil få oppgradert til hw3.

RBK

Med CUT OFF 1 mars så er det de som fikk bil etter 1 mars?
Snodige greier dette her, de som da fikk bil de siste 2 ukene i februar med EAP får det ikke mens de som har det etter 1 mars får?
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014


Handyman

Sitat fra: RBK på torsdag 05. november 2020, klokken 14:13
Med CUT OFF 1 mars så er det de som fikk bil etter 1 mars?
Snodige greier dette her, de som da fikk bil de siste 2 ukene i februar med EAP får det ikke mens de som har det etter 1 mars får?
Mener cut-off var 28. februar, altså at de som fikk bil med EAP fra og med 1. mars fikk SMS om oppgradering til FSD.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA