Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!

Startet av geirci2, onsdag 16. september 2020, klokken 22:26

« forrige - neste »

ok67

Sitat fra: Elmo på fredag 16. oktober 2020, klokken 15:01
Sitat fra: ok67 på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:40
Var innom Tesla i Trondheim og fekk fiksa 4G, tok ca ein halv time.
Fikk gjort samme på Rud selv idag. Tok 20min.   Utrolig idiotisk at de "glemte" dette da de installerte HW3 :-1: >:( :o
Ja, for det einaste dei gjorde, i følge fakturaen, var "Performed ecall config reset"
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

RuneW

Sitat fra: Macnus på fredag 16. oktober 2020, klokken 15:03
Hmmm, bestille time for å oppgradere til HW 3.0, eller vente på HW 3.5/4.0??  :P :P

Hvis du vil vente et år så...

Men fra spøk til side: Tror ikke du kan velge det. Blir nok HW3 eller ingen ting (hvis da ikke Tesla gjør en innrømmelse om at HW3 ikke er nok til det de definerer som FSD).
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Sitat fra: ok67 på fredag 16. oktober 2020, klokken 15:26
Ja, for det einaste dei gjorde, i følge fakturaen, var "Performed ecall config reset"

Får håpe det kommer noe godt ut av dette og at verkstedene etterhvert begynner å gjøre det riktig med en gang.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Stian Ekerheim

Jeg fikk innstallert HW3 på Karihaugen igår og ba dem sjekke LTE pga alle jeg har lest om her. Fikk da beskjed om at dette ikke hadde stått i arbeidsordren de hadde fått til å begynne med, men at de nå var klar over det og hadde lagt det inn. Alt fungerte da jeg fikk bilen tilbake, så får satse på at dette er ute av verden

Sent fra min telefon


janovesk

Hiver meg på her. Fikk installert HW3 på Skøyen i går. Akkurat samme feil. Hadde heldigvis lest om det her, så da ble det kjøring rundt kvartalet og levere bilen inn igjen.

Fikset med "After reflashing, we setup e-call services and verified okay". Fungerer bra nå, men dette må man følge med på ved installasjon av HW3.

janovesk

Nytt tips: Sjekk at det funker å åpne hanskerommet etter installasjon av HW3.

Hos meg hadde de byttet om koblingen for fremre høyre høyttaler og en av aktuatorene som åpner hanskerommet. Så når jeg trykket på "Glovebox" så åpnet ikke hanskerommet seg, men jeg hørte impulsen som var ment å gå til den aktuatoren som en lyd på høyttaleren i stedet!

Fikset kjapt av en Mobile Service Support Ranger som nevnte det ikke var første gang han fikset det problemet, men greit å sjekke først som sist når du henter bilen etter HW3-install.

Anders Tesla

Fikk nettopp HW3 oppdatering. Hanskerommet åpner seg bare litt når jeg trykker på knappen. Er det kommet noe som hindrer den i å åpne helt?

eDooku

#142
Sitat fra: Anders Tesla på fredag 30. oktober 2020, klokken 00:19
Fikk nettopp HW3 oppdatering. Hanskerommet åpner seg bare litt når jeg trykker på knappen. Er det kommet noe som hindrer den i å åpne helt?
Når de bytter datamaskin åpner de opp under hanskerommet. Jeg vil tro at tekniker ikke har lagt alt tilbake på plass etterpå, slik at det ligger noe (ledninger, antakelig) i veien for at hanskerommet åpner seg ordentlig. Du må nok inn på verkstedet igjen.


Forøvrig er det lurt å ta en titt inni hanskerommet, det kan også ligge noe der som kommer i klem og hindrer det fra å åpne seg.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

My2cents

Sitat fra: My2cents på mandag 05. oktober 2020, klokken 08:58
Fikk min HW3 forrige uke. Kan ikke se at bilen har forbedret seg;

- Bilen senker farten til 40 på en 80 strekning, så da bruker den vel kartdata og ikke skiltlesning
- Plutselig senker den farten på 70-80-90 strekninger til 40-50
- ACC følger ikke fartsgrensene når de økes fra f.eks. 40-60 eller 60-80
- Ryggekamera er vesentlig dårligere, virker som om det er mer widescreen enn før

Oppdatering på ryggekamera - jeg sendte inn en epost forrige uke til mitt lokale service senter med bilde av feilen. Fikk time dagen etterpå for feilsøking. Tekniker registrerte feilen og skulle sende inn til HQ. Avventer svar. Men det er tydeligvis noe feil ihvertfall.

Mht. fartsgrensene skal jeg få noen til å filme feilene som oppstår mens jeg kjører og så sende dette til mitt lokale servicesenter via epost. Og det samme med vindusviskerene som står på auto og går selv om det ikke regner....

Oppfordrer alle til å dokumentere med bilde/video sine feil og sende til sine servicesentere. På denne måten får de nok bedre oversikt enn før på tingenes tilstand og eventuelle utbedringer som må gjøres :-)

znkr

Fikk idag montert HW3 i Trondheim. Akkurat samme feil. Problemer med 4G og glovebox åpnes ikke.
Model Y LR 2022

olekvi

Sitat fra: MacV på mandag 02. november 2020, klokken 19:56
Fikk idag montert HW3 i Trondheim. Akkurat samme feil. Problemer med 4G og glovebox åpnes ikke.

Jeg fikk også montert HW3 i Trondheim i dag, og jeg får åpnet hanskerommet og 4G fungerer som før :-)
'19 TM3P

znkr

Sitat fra: olekvi på mandag 02. november 2020, klokken 20:03
Sitat fra: MacV på mandag 02. november 2020, klokken 19:56
Fikk idag montert HW3 i Trondheim. Akkurat samme feil. Problemer med 4G og glovebox åpnes ikke.

Jeg fikk også montert HW3 i Trondheim i dag, og jeg får åpnet hanskerommet og 4G fungerer som før :-)
Bingo resultat etter hvem som skrur da tydeligvis...
Model Y LR 2022

Autowinder

#147
HW3 ettermontert på Rud idag. Kameraene kalibreres og ferdigstillingsgraden vises som en blå ring rundt rattsymbolet til venstre oppe på skjermen. 75% ferdig etter 8 km, så økte det til ca 99% etter 14 km, og ble stående der lenge. Antok bilen ville ut på større vei, og etter 2 km på E18 varslet den at at var ferdig. Viser fint passerende skilt i displayet med fartsgrenser, der bilen rekker å se det (ikke alltid like greit ved 90 grader sving til høyre inn i 30 sone, når skiltene står rett ved krysset). Men oppdaterer hastighetsmarkeringen mye raskere enn før, og alt i autopilot og i  cruisecontrollmodus virker smoothere. Forsøkte litt navigasjon med AP på småveier, og var 30cm over midtlinja i en krapp høyresving. Håper det blir bedret etter noen ukers mer data på serverne som samler inn dette. Bilen hadde mistet Bluetooth mellom telefonen og radioen, selv om appen koblet til bilen fint for låsing, men den fant raskt telefonen ved søk og pairet umiddelbart. WiFi passordet på hjemmenettet var også nullet, men det koblet greit til igjen. Ingen feil oppdaget. Det kom en updatepatch den lastet ned, 2020.40.9 men den oppgir bare 2020.40.8 etter at den ble ferdig. Så får sjekke om det ga endringer i autopilotmode senere i dag.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

gruffalo

Jeg er en av dem som fikk bilen tidlig i mars 2019, bestilte EAP, og fikk SMS om oppgradering til FSD. Er det sånn at flertallet av dere i samme båt har fått HW3 nå?

Jeg legger merke til at når jeg logger meg på Tesla.com så står det ikke lenger at bilen min har FSD, men i appen står det "Fremtidige selvkjørende egenskaper".

Bør jeg være bekymret?
E-tron 55 sportback 2022

Zett

Sitat fra: gruffalo på torsdag 05. november 2020, klokken 09:22
Jeg er en av dem som fikk bilen tidlig i mars 2019, bestilte EAP, og fikk SMS om oppgradering til FSD. Er det sånn at flertallet av dere i samme båt har fått HW3 nå?

Jeg er i samme situasjon.Har ikke begynt å bli stresset ennå, men kommer til å prøve å sette opp time i januar for oppgradering for å "minne" de på det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA