Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!

Startet av geirci2, onsdag 16. september 2020, klokken 22:26

« forrige - neste »

apekatt1

Sitat fra: itje på lørdag 26. september 2020, klokken 14:36
Var inne og oppgraderte til HW3 på Forus idag, tok ca 2 timer. Kamera kalibrerte på veien hjem, og jeg hadde siste Software allerede installert, så etter ca 15 minutter begynte den å lese skilt, og justerte farten etter skilter. (Første skilt leste den, men ignorerte, resten etterpå gikk fint)
Men må nok kjøre en del til før en god konklusjon kan gis.

(Hadde EAP når jeg bestilte, ble oppgradert til FSD når de endret på det)

Bet meg merke i at bilen ikke lenger svinger innom påkjørselfelt på motorveien etter oppgradering. Kanskje tilfeldig
Hvilken versjon har du på firmware og kart?

Handyman

Sitat fra: itje på lørdag 26. september 2020, klokken 14:36
Var inne og oppgraderte til HW3 på Forus idag, tok ca 2 timer. Kamera kalibrerte på veien hjem, og jeg hadde siste Software allerede installert, så etter ca 15 minutter begynte den å lese skilt, og justerte farten etter skilter. (Første skilt leste den, men ignorerte, resten etterpå gikk fint)
Men må nok kjøre en del til før en god konklusjon kan gis.

(Hadde EAP når jeg bestilte, ble oppgradert til FSD når de endret på det)

Bet meg merke i at bilen ikke lenger svinger innom påkjørselfelt på motorveien etter oppgradering. Kanskje tilfeldig 🤔
Vi la også merke til at den omtrent ikke svingte inn i slutten av påkjøringsfeltene. Helt kart en forbedring, og nesten perfekt nå.
Jeg hadde også versjon 2020.3610, men så i appen at de installerte 2020.32.3 da de startet jobben. Etterpå hadde jeg 2020.36.11
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emmern

Sitat fra: Handyman på lørdag 26. september 2020, klokken 21:01
Vi la også merke til at den omtrent ikke svingte inn i slutten av påkjøringsfeltene. Helt kart en forbedring, og nesten perfekt nå.
Jeg hadde også versjon 2020.3610, men så i appen at de installerte 2020.32.3 da de startet jobben. Etterpå hadde jeg 2020.36.11

Min gikk fra å hive seg inn i busslommer til å bråsvinge i avkjøringfelt midt i veien på de her:

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

jodd

Kommer det innkalling i puljer?
Jeg har bil med fsd fra mars 2019, og har ikke hørt noe fra Tesla om oppgradering.
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

Handyman

Sitat fra: jodd på søndag 27. september 2020, klokken 18:50
Kommer det innkalling i puljer?
Jeg har bil med fsd fra mars 2019, og har ikke hørt noe fra Tesla om oppgradering.
Tipper det går raskere om du sender en forespørsel i appen. Det gjorde jeg (og mange andre) og de ringte meg dagen etter.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

asbkar

#50
Inne til oppgradering nå. Ca 2t, kanskje 3 har så langt blitt 4 timer på K100. Bra jeg tok med en bok. Og så har jeg noe å glede meg til!
Etter 4.5t var den ferdig, var noe trøbbel med software-oppdatering. Kom så langt at lånebil-skjema var fylt ut. Kamerakalibrering gikk ganske kjapt. Mange fartsskilt fungerer fint. Led-skilt trodde den var trafikklys... Veioppmerking og søppelkasser vises, litt gøy da.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

ok67

Eg fekk melding i appen om at eg må booke time for oppgradering. Så skal inn om ca 2 veker i Trondheim
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

pcthor

Sitat fra: asbkar på mandag 28. september 2020, klokken 19:54
Inne til oppgradering nå. Ca 2t, kanskje 3 har så langt blitt 4 timer på K100. Bra jeg tok med en bok. Og så har jeg noe å glede meg til!
Etter 4.5t var den ferdig, var noe trøbbel med software-oppdatering. Kom så langt at lånebil-skjema var fylt ut. Kamerakalibrering gikk ganske kjapt. Mange fartsskilt fungerer fint. Led-skilt trodde den var trafikklys... Veioppmerking og søppelkasser vises, litt gøy da.

Nøyaktig samme opplevelse som deg når jeg oppgraderte i dag. Tidsestimatene de opererer med er like unøyaktig som Tesla-specs :-1:

GL1

Da mange fortalte om oppgradering, bestilte jeg via appen. Men fikk kansellering fordi HW3 ikke har kommet til Europa ennå... ::) ::)
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

geirci2

#54
Dette er jo direkte løgn fra et-eller-annet-servicecenter (du skriver ikke hvilket).

Det er jo bevist - utifra tidligere innlegg her i emnet (og i flere andre fora bl.a. facebook) - at retrofit til HW3/FSD Computer er i full gang i Norge.

Selv har jeg time førstkommende fredag ved Trondheim Servicecenter.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

jorgror

Sitat fra: emmern på lørdag 26. september 2020, klokken 23:23
Sitat fra: Handyman på lørdag 26. september 2020, klokken 21:01
Vi la også merke til at den omtrent ikke svingte inn i slutten av påkjøringsfeltene. Helt kart en forbedring, og nesten perfekt nå.
Jeg hadde også versjon 2020.3610, men så i appen at de installerte 2020.32.3 da de startet jobben. Etterpå hadde jeg 2020.36.11

Min gikk fra å hive seg inn i busslommer til å bråsvinge i avkjøringfelt midt i veien på de her:


Akkurat denne har min bil vært på vei inn på nesten hver gang med HW2.5 de siste 1.5 årene, så ville ikke lagt skylden på HW3. Har variert litt fra software til software, men ingen har vært helt fri for rykk. Jeg vil passere denne i morgen etter oppgradering til HW3 så da får vi se om min bil velger avkjøring eller busslomme


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

emmern

Sitat fra: jorgror på tirsdag 29. september 2020, klokken 20:59

Akkurat denne har min bil vært på vei inn på nesten hver gang med HW2.5 de siste 1.5 årene, så ville ikke lagt skylden på HW3. Har variert litt fra software til software, men ingen har vært helt fri for rykk. Jeg vil passere denne i morgen etter oppgradering til HW3 så da får vi se om min bil velger avkjøring eller busslomme


Sent from my iPad using Tapatalk

Ja. Jeg skrudde på FSD preview, og da slang den seg ikke ut. hadde glemt å skru det på.



Her holdte på å hive meg inn i en annen bil mot venstre i bakken i dag tidlig. Den liker ikke stipla linjer!

Dette er akkurat likt på 2.5 og 3.0 over flere versjoner de siste 3-4 mnd
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

eraser

Fikk tlf fra Tesla og planlagt oppgradering på torsdag. Gleder meg.

GL1

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 29. september 2020, klokken 19:32
Dette er jo direkte løgn fra et-eller-annet-servicecenter (du skriver ikke hvilket).

Det er jo bevist - utifra tidligere innlegg her i emnet (og i flere andre fora bl.a. facebook) - at retrofit til HW3/FSD Computer er i full gang i Norge.

Selv har jeg time førstkommende fredag ved Trondheim Servicecenter.
Jeg trykket på K100(Oslo) i appen, men fikk til svar: "mobil service kommer til din adresse Karihaugveien 100"... Hadde jeg visst at det var mobilservice hadde jeg  jo valgt min egen adresse, men føler ikke det kom tydelig  fram i  appen. (Ikke at det spiller noen rolle, for det ble jo  avlyst)
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

GOS

Sitat fra: GL1 på tirsdag 29. september 2020, klokken 19:12
Da mange fortalte om oppgradering, bestilte jeg via appen. Men fikk kansellering fordi HW3 ikke har kommet til Europa ennå... ::) ::)

Jeg fikk uoppfordret innkallelse via både SMS og E-mail idag om at de hadde satt opp time til meg den 22.10 kl 07:15 for å skifte til HW 3.0. Det sto "Hei G..... Vi har mottatt Full Selv Drive computer til bilen din og satte opp en avtale 22 oktober...."

Problemet er bare at det var fra Stavanger, men jeg har flyttet til Oslo (og har oppdatert adressen inne på Tesla), så jeg har ikke tenkt å kjøre til Stavanger for å få det gjort.

Har nå bestilt en 40.000 km service i Oslo via appen til den 02.011 og bedt om at de tar HW 3.0 i samme slengen, så får vi se hva de svarer / hva som skjer.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA