Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!

Startet av geirci2, onsdag 16. september 2020, klokken 22:26

« forrige - neste »

Langangen

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 22. september 2020, klokken 00:59
Sitat fra: Langangen på mandag 21. september 2020, klokken 14:10
Tipper den er rett rundt hjørnet  :D Fikk pdf å signere bytte  :)


Selv om du ikke skriver det, så regner jeg med at du så absolutt signerte pdf'n  :)
Jada jeg gjorde det :) Har vin 206xxx, det kan jo være at de har et slags køsystem. Skal til Porsgrunn.
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

Handyman

#16
Sitat fra: GOS på mandag 21. september 2020, klokken 22:49
Sitat fra: Elmo på mandag 21. september 2020, klokken 18:12
Sitat fra: Handyman på mandag 21. september 2020, klokken 17:51
Sitat fra: Langangen på mandag 21. september 2020, klokken 17:09
Var litt utolmodig, så jeg bestille en time i appen og skrev at jeg savnet oppgradering.
OK, gjorde akkurat det sammme onsdag eller torsdag i forrige uke, og ble oppringt av Tesla på fredag, om at dette ennå ikke var kommet.
Ser at du har VIN 218XXX. Jeg har VIN 201XXX. Kanskje det har noe å si ??

Isåfall bør jeg prøve meg, har 2008xx. Har også lurt de siste dagene om jeg skulle henvende meg til dem, men har ikke gjort det så langt.
Da ble jeg oppringt av Tesla om at HW3/FSD-computeren ligger klar til meg. La inn ny forespørsel i appen i går :-)
De starter opp med bytte i disse dager, så da var jeg nok bare en dag for tidlig ute i forrige uke.

EDIT: time i Kristiansand i morgen kl 1400.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Rocklobster

Min SR+ oppgraderes i dag eller morgen. Men herregud for et kaos og sykt mange biler som ventet på service på Skøyen. Håper de har kontroll, og at det er bare er plassmangel som gjør at det virker så kaotisk.

eadie

----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Rocklobster

Sitat fra: Rocklobster på tirsdag 22. september 2020, klokken 12:05
Min SR+ oppgraderes i dag eller morgen. Men herregud for et kaos og sykt mange biler som ventet på service på Skøyen. Håper de har kontroll, og at det er bare er plassmangel som gjør at det virker så kaotisk.
Gikk fort og greit, fikk melding om at den var ferdig nå i kveld, henter den morgen tidlig.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

geirci2

#20
Ja ja, det skjer iallefall noe... time flyttet frem 3 uker, godt innenfor årsskiftet :-)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

pcthor

Fått til HW3 retrofit neste uke her. Mod 3P, mars 2019, FSD, Oslo. Gull at ting skjer🙏🏻

jorgror

Skal innom med min i Kristiansand på onsdag. Sendte melding om jeg kunne få HW3 oppgradering og deg er nå lagt til i estimatet
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Handyman

Da har jeg hentet bilen, og det var omtrent som å få ny bil....alt må settes opp på nytt; Førerprofiler, Telefoner, WiFi, Bluetooth, HomeLink, Radiofavoritter, innlogginger osv. AP-måtte kalibreres på nytt og triptellere var nullstilt.

Telefonen fungerte dog fortsatt som nøkkel.

Brukermessig oppfører den seg helt likt, bortsett fra at jeg nå kan se hastighetskilt på skjermen.
Fikk ikke testet trafikklys, siden funksjonen ikke kan aktiveres før kartdataene er oppdatert til ver. 2020. Det er den beryktede versjonen som ble trukket tilbake. Må derfor vente til denne sendes ut igjen i følge Tesla.

Regnsensor ser ut til å fungerte som før, noe jeg stort sett er fornøyd med.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

itje

Fikk tlf fra Tesla på Forus idag, og skal inn på Lørdag for oppgradering til HW3 😃👍🏻
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Thomas Lund

Sitat fra: Handyman på torsdag 24. september 2020, klokken 18:48
Fikk ikke testet trafikklys, siden funksjonen ikke kan aktiveres før kartdataene er oppdatert til ver. 2020. Det er den beryktede versjonen som ble trukket tilbake. Må derfor vente til denne sendes ut igjen i følge Tesla.

Jeg hentet ny bil denne uken, å min bil viser trafikklys med riktig lyssignal. Jeg har ikke FSD.

Stian Ekerheim

Hei,

Jeg la inn forespørsel i appen for noen dager siden og fikk invoice idag. Stod det tilsvarende angående pris og betaling på deres invoicer selv om vi har FSD og dermed skal ha oppgraderingen kostnadsfritt?

Mvh,
Stian

Sent fra min telefon


Daniel_0007

Det med invoice er vel standard tesla man må godta prisen i tilfelle det ikke er garanti jobb, invoicen blir nok fjernet etter jobben er gjort.
Så i teorien så betyr det at vi som ikke har fsd kan betale 20 lapper for å få hw3 altså etter at alle med fsd har fått.
Model 3 2019 LR Rwd

Handyman

Sitat fra: Stian Ekerheim på fredag 25. september 2020, klokken 08:50
Hei,

Jeg la inn forespørsel i appen for noen dager siden og fikk invoice idag. Stod det tilsvarende angående pris og betaling på deres invoicer selv om vi har FSD og dermed skal ha oppgraderingen kostnadsfritt?

Mvh,
Stian
Jeg fikk ingen invoce.
Bare muntlig beskjed om at "det allerede var betalt for da jeg kjøpte bilen".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: Thomas Lund på fredag 25. september 2020, klokken 00:03
Sitat fra: Handyman på torsdag 24. september 2020, klokken 18:48
Fikk ikke testet trafikklys, siden funksjonen ikke kan aktiveres før kartdataene er oppdatert til ver. 2020. Det er den beryktede versjonen som ble trukket tilbake. Må derfor vente til denne sendes ut igjen i følge Tesla.
Jeg hentet ny bil denne uken, å min bil viser trafikklys med riktig lyssignal. Jeg har ikke FSD.
OK, jeg fikk ikke aktivert valget "Trafikklys- og stoppskiltassistent", men kjørte heller ikke forbi noen trafikklys på den korte turen hjem. Kan hende at den likevel ville vist lysene?
Da jeg sjekket igjen nå, var det mulig å slå på funksjonen og "Navigasjonsdata" er fortsatt EU-2019.21-12489.
Skal forbi trafikklys og stoppskilt i dag så får jeg sjekket om bilen stopper.
Når man ikke har FSD, vil jeg tippe at det kun er visualisering man får.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA