Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Medfølgende ladekladd lyser rødt..??

Startet av O, tirsdag 22. september 2020, klokken 21:45

« forrige - neste »

Trond.m

Hvem produserer denne ladekabelen ? Håper Volvo leverer Mennekes ladekabel med XC40 Recharge, slik de gjør med hybridene.

HelectriC

Sitat fra: TM på mandag 05. oktober 2020, klokken 07:08
Hvem produserer denne ladekabelen ? Håper Volvo leverer Mennekes ladekabel med XC40 Recharge, slik de gjør med hybridene.

Virker som dårlig business å ikke kjøpe inn samme kabel till begge modellene. Det er jo det storkskaleproduksjon går i. Står kanskje Volvo på den og Polestar på vår, men det burde være samme når hele drivlinjen er samme i bilene.
ioniq 5

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: TM på mandag 05. oktober 2020, klokken 07:08
Hvem produserer denne ladekabelen ? Håper Volvo leverer Mennekes ladekabel med XC40 Recharge, slik de gjør med hybridene.

Står såvidt jeg kan se ikke noe navn på disse kablene, tror det er noe Kina-no-name-greier. Kvaliteten er ganske tvilsom, det er en god del som rapporterer om at den ikke virker, inkludert meg. Har ikke fått byttet den ennå heller, fordi Polestar support svarer ikke på henvendelser.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

gekko300

Bare å kjøre innom forhandler å bytte. Ser flere har gjort det.
Har bare testet den litt selv, men den ser ut til å virke fint her.

Rolf Gjerdsjø

#34
Sitat fra: gekko300 på torsdag 08. oktober 2020, klokken 12:36
Bare å kjøre innom forhandler å bytte. Ser flere har gjort det.
Har bare testet den litt selv, men den ser ut til å virke fint her.

Regner ikke med at alle disse er defekte, så at noen virker er nok riktig ja  :) Bilia måtte bestille opp, men den skal ankomme i løpet av morgendagen. Håper jeg får en som fungerer ordentlig da.

Rettelse: Ingen kabler tilgjengelig på lager i Norge eller Sverige. Så nei, det er ikke bare å slenge innom allikevel.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

PS2dude

Er det noen som vet om man kan lade Polestar 2 med 7.2 kw/t på denne laderen:

EO EM002-PRO-DCL-BK eoMINI-PRO 7.2kW/32A 1PH Smart Single Socket (Den er den er montert med 32A sikring. IT nett)

Jeg leste en på engelsk forum at man måtte ha en ny kabel for å lade med 7.2kW på en fase. Stemmer det at medfølgende kabel ikke støtter dette?

Rolf Gjerdsjø

Nå har jeg ikke fått testet medfølgende kabel eksplisitt (den er defekt, og Polestar greier ikke å skaffe ny virker det som :o ), men normalt er dette ikke noe problem.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

HelectriC

Sitat fra: PS2dude på onsdag 14. oktober 2020, klokken 15:47
Er det noen som vet om man kan lade Polestar 2 med 7.2 kw/t på denne laderen:

EO EM002-PRO-DCL-BK eoMINI-PRO 7.2kW/32A 1PH Smart Single Socket (Den er den er montert med 32A sikring. IT nett)

Jeg leste en på engelsk forum at man måtte ha en ny kabel for å lade med 7.2kW på en fase. Stemmer det at medfølgende kabel ikke støtter dette?

Schukoladekabel som kommer med bilen kan garantert ikke lade 7,2kW da den er på max 10A.
ioniq 5

RJK

Sitat fra: HelectriC på onsdag 14. oktober 2020, klokken 22:46
Sitat fra: PS2dude på onsdag 14. oktober 2020, klokken 15:47
Er det noen som vet om man kan lade Polestar 2 med 7.2 kw/t på denne laderen:

EO EM002-PRO-DCL-BK eoMINI-PRO 7.2kW/32A 1PH Smart Single Socket (Den er den er montert med 32A sikring. IT nett)

Jeg leste en på engelsk forum at man måtte ha en ny kabel for å lade med 7.2kW på en fase. Stemmer det at medfølgende kabel ikke støtter dette?

Schukoladekabel som kommer med bilen kan garantert ikke lade 7,2kW da den er på max 10A.


Den ladeboksen kommer med type 2 plugg, så da bruker man ikke Schuko-til-type2-kabelen, så det var et "goddag man økseskaft"-svar. Spørsmålet var hva han får med den medfølgende Type2-til-type2-kabelen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

HelectriC

Sitat fra: RJK på onsdag 14. oktober 2020, klokken 23:00
Sitat fra: HelectriC på onsdag 14. oktober 2020, klokken 22:46
Sitat fra: PS2dude på onsdag 14. oktober 2020, klokken 15:47
Er det noen som vet om man kan lade Polestar 2 med 7.2 kw/t på denne laderen:

EO EM002-PRO-DCL-BK eoMINI-PRO 7.2kW/32A 1PH Smart Single Socket (Den er den er montert med 32A sikring. IT nett)

Jeg leste en på engelsk forum at man måtte ha en ny kabel for å lade med 7.2kW på en fase. Stemmer det at medfølgende kabel ikke støtter dette?

Schukoladekabel som kommer med bilen kan garantert ikke lade 7,2kW da den er på max 10A.


Den ladeboksen kommer med type 2 plugg, så da bruker man ikke Schuko-til-type2-kabelen, så det var et "goddag man økseskaft"-svar. Spørsmålet var hva han får med den medfølgende Type2-til-type2-kabelen.

Tråden går i hva som skjer med schuko ladekladd, så det er da kanskje ikke overraskende at jeg tror det er den vi snakker om.
ioniq 5

RJK

Har ikke problem med å se den missforståelsen, men et enkelt søk på hvilken boks det gjaldt akkurat her, ville gitt deg svaret.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

HelectriC

Sitat fra: RJK på torsdag 15. oktober 2020, klokken 09:14
Har ikke problem med å se den missforståelsen, men et enkelt søk på hvilken boks det gjaldt akkurat her, ville gitt deg svaret.
Jeg sitter nok ikke å søker rundt på ting og tang når jeg svarer i en tråd. Men det er greit, vi legger den ballen dø!
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA