Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FSD

Startet av jokke, søndag 13. september 2020, klokken 09:53

« forrige - neste »

Motorwatt

Twitter fra den EM 19 mai 2020

The FSD price will continue to rise as the software gets closer to full self-driving capability with regulatory approval. At that point, the value of FSD is probably somewhere in excess of $100,000.

Ikke glem at myndighetene har mye å si her, og de har god tid. Noe som kan brukes som unnskyldning for manglende implementering i mange år fremover.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sitat fra: Motorwatt på søndag 20. september 2020, klokken 12:39
Ikke glem at myndighetene har mye å si her, og de har god tid. Noe som kan brukes som unnskyldning for manglende implementering i mange år fremover.

Jeg mener at de ikke kan gjemme seg bak dette, da de kan slippe alt som level 2. Dvs at du må ha henda på rattet og alt det der
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Gadget

Det blir spennende å se om denne "4D rewrite" de skryter så mye av blir så bra som de sier. I følge Elon Musk, som kjører med alfa versjoner i sin bil så fungerer det vesentlig mye bedre enn det vi andre har i dag og som han definerer som "2.5D". Hvis bilen kan rekonstruere omgivelsene sine i 3D og også ta hensyn til bevegelser så kan det hende ting blir mye bedre. Kanskje vi slipper denne bildansinga også :D

Lansering er sagt å være i slutten av året. Da kan vi kanskje se det i Europa utpå nyåret? Erfaringsmessig så må vi vel legge på et par måneder...

ladov

I teorien vil kombinasjonen av kamera og radar kunne gi bilen svært god forståelse av omgivelsene. I praksis er det en h* vanskelig programmeringsjobb å kjenne igjen og sette hundrevis, kanskje tusenvis av objekter, i sammenheng.

Jeg tror Teslas programmerere har en interessant jobb. Interessant på den måten at jeg er fornøyd med at det ikke er meg. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Handyman

Det nærmer seg lansering av FSD-rewrite
Limited FSD beta releasing on Tuesday next week, as promised. This will, at first, be limited to a small number of people who are expert & careful drivers.https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/elon-musk-limited-fsd-beta-releasing-next-week
Elon har på Twitter lovet at den nye koden vil løse mange problemer.
Han har også sagt at de dessverre ikke har ressurser til å jobbe med dagens kode grunnet mangel på kvalifiserte personer. Dersom de hadde hatt tilgang på dette hadde de gjort begge deler.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Sitat fra: Handyman på mandag 12. oktober 2020, klokken 15:57
Han har også sagt at de dessverre ikke har ressurser til å jobbe med dagens kode grunnet mangel på kvalifiserte personer. Dersom de hadde hatt tilgang på dette hadde de gjort begge deler.
Og da er det vel farvel til flere nyheter på AP2 og AP2.5 også? Ny kode krever jo FSD-computer (aka HW3).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på mandag 12. oktober 2020, klokken 16:02
Sitat fra: Handyman på mandag 12. oktober 2020, klokken 15:57
Han har også sagt at de dessverre ikke har ressurser til å jobbe med dagens kode grunnet mangel på kvalifiserte personer. Dersom de hadde hatt tilgang på dette hadde de gjort begge deler.
Og da er det vel farvel til flere nyheter på AP2 og AP2.5 også? Ny kode krever jo FSD-computer (aka HW3).
Usikker, men kommentaren kan kanskje knyttes til prioriteringer nå i sluttspurten av rewrite??
1. og 2. pri? Håper ikke de stopper utviklingen av dagens SW.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Hva skjedde med AP1 da AP2 kom?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på mandag 12. oktober 2020, klokken 16:26
Hva skjedde med AP1 da AP2 kom?
Den fikk faktisk oppdateringer, men mindre. Som er ganske naturlig for ett produkt som er lengre ut i sitt livsløp.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kodax

Hm, Elon er ikke så sikker på FSD-suksess allikevel?
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Banna

Sitat fra: Motorwatt på mandag 12. oktober 2020, klokken 16:02
Sitat fra: Handyman på mandag 12. oktober 2020, klokken 15:57
Han har også sagt at de dessverre ikke har ressurser til å jobbe med dagens kode grunnet mangel på kvalifiserte personer. Dersom de hadde hatt tilgang på dette hadde de gjort begge deler.
Og da er det vel farvel til flere nyheter på AP2 og AP2.5 også? Ny kode krever jo FSD-computer (aka HW3).

Min 1.5 år gamle 100D med hardware 2.5 EAP er altså allerede utdatert kan det virke som. Da ser jeg ikke lengre store forskjellen mellom Tesla og tradisjonelle leverandører når viktige oppdateringer uteblir etter så kort tid. Blir mer og mer skuffet av både bilen og selskapet jo lengre jeg har den. Det eneste salgsfremmende de har nå etter min mening er ladenettverket.

Ghost breaking
Manglende skiltgjenkjenning
Verdiløs fartsgrensedatabase
Elendig cruise control
Dårlig LTE

Skuffet Tesla eier.

Speeder

Sitat fra: Banna på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 20:02
Sitat fra: Motorwatt på mandag 12. oktober 2020, klokken 16:02
Sitat fra: Handyman på mandag 12. oktober 2020, klokken 15:57
Han har også sagt at de dessverre ikke har ressurser til å jobbe med dagens kode grunnet mangel på kvalifiserte personer. Dersom de hadde hatt tilgang på dette hadde de gjort begge deler.
Og da er det vel farvel til flere nyheter på AP2 og AP2.5 også? Ny kode krever jo FSD-computer (aka HW3).

Min 1.5 år gamle 100D med hardware 2.5 EAP er altså allerede utdatert kan det virke som. Da ser jeg ikke lengre store forskjellen mellom Tesla og tradisjonelle leverandører når viktige oppdateringer uteblir etter så kort tid. Blir mer og mer skuffet av både bilen og selskapet jo lengre jeg har den. Det eneste salgsfremmende de har nå etter min mening er ladenettverket.

Ghost breaking
Manglende skiltgjenkjenning
Verdiløs fartsgrensedatabase
Elendig cruise control
Dårlig LTE

Skuffet Tesla eier.
Du skal ikke se om de faktisk slutter å oppdatere din versjon før du konkluderer?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Banna

Sitat fra: Speeder på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 20:06
Sitat fra: Banna på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 20:02
Sitat fra: Motorwatt på mandag 12. oktober 2020, klokken 16:02
Sitat fra: Handyman på mandag 12. oktober 2020, klokken 15:57
Han har også sagt at de dessverre ikke har ressurser til å jobbe med dagens kode grunnet mangel på kvalifiserte personer. Dersom de hadde hatt tilgang på dette hadde de gjort begge deler.
Og da er det vel farvel til flere nyheter på AP2 og AP2.5 også? Ny kode krever jo FSD-computer (aka HW3).

Min 1.5 år gamle 100D med hardware 2.5 EAP er altså allerede utdatert kan det virke som. Da ser jeg ikke lengre store forskjellen mellom Tesla og tradisjonelle leverandører når viktige oppdateringer uteblir etter så kort tid. Blir mer og mer skuffet av både bilen og selskapet jo lengre jeg har den. Det eneste salgsfremmende de har nå etter min mening er ladenettverket.

Ghost breaking
Manglende skiltgjenkjenning
Verdiløs fartsgrensedatabase
Elendig cruise control
Dårlig LTE

Skuffet Tesla eier.
Du skal ikke se om de faktisk slutter å oppdatere din versjon før du konkluderer?

Det er klart jeg skal. Det er lite økonomisk å bytte bilen enda. Men erfaringen til nå gjør meg ikke optimistisk. Men kanskje bare skuffelsen som snakker. Hvem vet. Vi får se om neste blir en Y eller noe annet.

TøddiVedder

Er det ikke bare å betale for FSD, så er din up to date igjen? Hva koster det fra EAP? Kan være verdt det tenker jeg. Da får du vel HW3 også.

Thomas Parsli

Sitat fra: TøddiVedder på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 20:36
Er det ikke bare å betale for FSD, så er din up to date igjen? Hva koster det fra EAP? Kan være verdt det tenker jeg. Da får du vel HW3 også.

Oppdatering kostet 20k i en lang periode, nå koster det over 40k :(
Det er det ikke verd, i min øyne.

Vi betaler muligens 40k den dagen FSD faktisk fungerer - det er noen noen år til....
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA