Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og videoer av XC40 P8 på veien, reviews etc nå opp mot levering

Startet av vxc40, fredag 11. september 2020, klokken 09:24

« forrige - neste »

oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindg

MotorTrend

https://www.motortrend.com/cars/volvo/xc40/2021/2021-volvo-xc40-recharge-p8-electric-suv-first-drive-review/

Det jeg har sett så langt er ganske positivt. Som Stikkkontakt skriver, er det mange som synes den er dyr. Ellers sier de fleste at understellet er komfortabelt, mens én tester synes det var litt stumpete, så her er det litt forskjellige oppfatninger. Jeg var litt usikker på om jeg skulle bestille 19- eller 20-tommers hjul. Jeg synes 20-tommerne så best ut, så jeg bestilte dem. For min egen del tror jeg ut fra testene at jeg vil oppfatte understellet som komfortabelt med 20-tommerne også. Kommer fra BMW, så jeg er vant med litt stivere understell enn mange andre. Prøvekjørte T4 R-design med 20-tommere, og den var en drøm å kjøre.

Ellers får Android Automotive-systemet god omtale. Mange synes det er enkelt å bruke, og raskt. Dette er positivt, da systemet foreløpig ikke har full funksjonalitet. Det vil komme flere apper som er tilpasset systemet etterhvert.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)



vxc40

Volvo bekrefter rekkevidden på XC40

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/X8wvpb/volvo-bekrefter-rekkevidden-paa-elbilen-xc40

«De første XC40-bilene kommer til Norge i månedsskiftet oktober/november, varsler Volvo. Det siste tallet Volvo har opplyst er at 9.000 nordmenn har stått på interesselisten for bilen. Det er mulig noen av disse falt fra da Volvo tidligere i år - som mange andre importører - varslet at de ville øke prisene.

– Det er et stort antall biler som skal leveres ut på kort tid landet over, og våre forhandlere gjør seg nå klare til å gjennomføre dette så raskt som det er praktisk mulig, sier PR- og kommunikasjonssjef Erik Trosby i Volvo Car Norway.»


oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindg

Car Maniac, en grundig gjennomgang og prøvekjøring, for dem som kan tysk.


https://www.youtube.com/watch?v=EpxWF1Aj6VY

En god nyhet er at man i P8 ikke trenger å trykke to ganger for å skifte fra D til R og motsatt. Det holder med ett trykk.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Oddaa

Ser mange klage på dagens løsning med to 'rykk' for å skifte gir. Det har aldri en eneste gang forekommet meg som et problem...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

oivindg

Sitat fra: Oddaa på søndag 04. oktober 2020, klokken 11:12
Ser mange klage på dagens løsning med to 'rykk' for å skifte gir. Det har aldri en eneste gang forekommet meg som et problem...
For meg var det veldig uvant da jeg lånte en XC40 T4, men jeg kunne sikkert vendt meg til det.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Trond.m

Aha..kjørte en XC60 hybrid nylig, og forstod aldri hvorfor jeg måtte velge drive 2 ganger 😉. Uansett er dette noe man venner seg til, men greit at de har endret på dette.

Oddaa

Er vant til dette, først fra XC90 og nå XC60, så ville nok foretrukket 2 vipp ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

elektro

Sitat fra: Oddaa på søndag 04. oktober 2020, klokken 11:12
Ser mange klage på dagens løsning med to 'rykk' for å skifte gir. Det har aldri en eneste gang forekommet meg som et problem...


Mange sliter med å skille «uvant» fra et problem.. :)

Prøvekjørte en XC40 T5 forleden og tenkte ikke på det engang. Bilen imponerte meg for øvrig mektig selv om jeg ikke var helt overbevist av drivlinjen. Har lite erfaring med Volvo men alt var veldig intuitivt og Intellisafe systemene meget bra. Med elektrisk firehjulsdrift er jeg sikker på at den blir helt konge.

Noen journalister/YouTubere som har kjørt, og ladet bilen i kaldt vær enda?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Har tittet litt på de live streamene til Teslabjørn. Folk spør ofte om hans tanker om XC40, men det virker nesten som han ikke har hørt om bilen. Dialogen går typisk som dette;

NNN: "Any thoughts about the XC40?"
Teslabjørn: "No."

Personlig synes jeg Volvos første elbil er over snittet interessant. Ganske mye mer interessant enn Koreanske elbiler som det går 13 av på dusinet, egentlig. Tanker om dette? Gjerne mer enn ett ord.. ;)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA