Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Powerlimit ved 15% SOC. Normalt?

Startet av automat, onsdag 29. desember 2021, klokken 09:39

« forrige - neste »

automat

Oppdaget stiplet linje på toppen av powermeteret når jeg kjørte av Moss-Horten ferga i går. Er ikke effektbegrensning allerede ved 15% veldig tidlig? Jeg trodde det dukket opp først når det var noen få prosent igjen. Normalt, eller bør jeg være bekymret for batteriet?

Det var folk i bilen og varme på under fergeturen. 17 mod TMX75D med 105k km på telleren.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Apache

Jeg får også dette i den kalde årstiden på min TMS75d 2018 mod.
Men har ikke hatt problemer med å kjøre videre ned til 4-5%

automat

Da tolker jeg dette som at det er normalt.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

geear

Er ikke så overraskende at du får litt over 200 kW powerlimit verken etter stillstand i -3 eller ved 15 % SoC. Når du er nede på 15 % så har du sikkert bare litt over 300 volt på den batteripakken...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA