Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Haptic feedback avslått eller på?

Startet av Eleo, onsdag 09. september 2020, klokken 09:11

« forrige - neste »

Eleo

Hei dere!
Jeg prøvekjørte en SB i går, i påvente av min egen som blir utlevert i U45.

Har sett flere som snakker om dette med haptic feedback ( altså, klikke lyd når du trykker på skjermen) Har dere dette på, eller avslått? hva er fordeler og ulemper med dette?

For min del så prøvde jeg både Haptic feedback på og av og fant ut av dette er noe jeg vil ha avslått, da skjermen føles mer om en tradisjonell touchscreen. 
21 e-tron Sportsback 50-AS black on black.
aka Darth Vader

PF

avskrudd hos meg, da jeg følte jeg måtte trykke mye hardere med den på.

ThomasEL

Definitivt avskrudd for min del. Noe av det første jeg gjorde da jeg fikk bilen.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Eleo

Sitat fra: PF på onsdag 09. september 2020, klokken 09:20
avskrudd hos meg, da jeg følte jeg måtte trykke mye hardere med den på.

Ok da var det ikke bare meg som fikk følelsen av dette!
Takk for svar
21 e-tron Sportsback 50-AS black on black.
aka Darth Vader

mortdal

Definitivt på. Jeg mener det er mye tryggere, for da krever det at man trykker litt, akkurat som på en knapp. Da kan man "føle" seg litt frem uten at det registreres som trykk. Vanlig touchskjerm synes jeg stjeler mye mer oppmerksomhet, for man må sikte mye nøyere før fingeren går borti.

daktari

Skrudd av haptisk. Skjermen oppleves som treg og gammeldags. iPhone revolusjonerte jo dette med touch vs trykk, jeg hadde noen gamle HTC med trykkfølsom skjerm og det var dritt. Suzuki og Kia har jo fortsatt modeller fra 2010 med trykkfølsom skjerm.
PS: jeg har beholdt klikkelyd, så man har altså 3 valg. trykk/touch m lyd/ touch uten lyd
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Eleo

Sitat fra: daktari på onsdag 09. september 2020, klokken 11:20
Skrudd av haptisk. Skjermen oppleves som treg og gammeldags. iPhone revolusjonerte jo dette med touch vs trykk, jeg hadde noen gamle HTC med trykkfølsom skjerm og det var dritt. Suzuki og Kia har jo fortsatt modeller fra 2010 med trykkfølsom skjerm.
PS: jeg har beholdt klikkelyd, så man har altså 3 valg. trykk/touch m lyd/ touch uten lyd

Okay! det er gode nyheter. Da kjører jeg uten Haptic men med klikkelyd ( da jeg liker å vite at noe "skjer" ) 
21 e-tron Sportsback 50-AS black on black.
aka Darth Vader

sjako

Reaksjonen til skjermen er såpass umiddelbar, at du vet om du har truffet det du prøver å trykke på eller ei, så den feedbacken trenger du virkelig ikke. Jeg skrudde den også av med en gang.

Men vi er jo alle forskjellige  :+1:

elektro

Har haptic av og klikkelyd av. Skjermen er responsiv og fin, det skjer vel omtrent ikke at man må trykke flere ganger.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA