Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Begynner produksjonen av TMY i Berlin i første halvår 2021?

Startet av kodax, mandag 07. september 2020, klokken 23:20

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#15
Ja fra meg.

turfsurf: enig. Det lar seg nok fint gjøre. Så la oss håpe at det er nettopp dette som vil skje.

Og at det blir en bra TMY. Se denne:
https://thedriven.io/2020/09/04/radically-redesigned-tesla-model-y-to-be-built-in-berlin-musk-says/

kodax

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. september 2020, klokken 17:49
Sitat fra: kodax på tirsdag 08. september 2020, klokken 15:29
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. september 2020, klokken 14:13
...det har vært kjent i mange måneder at Berlin ikke skal produsere før tidligst i juli 2021...
Det er det vel altså ingen fra Tesla som har sagt, men derimot noen tyske delstats-politikere, så det må man vel ta med en klype salt
De sier det gjerne fordi det står i Teslas planer som de har levert inn.
Nja, det står på Electrec at det står i søknaden at Tesla er forventet å starte da. Det står ikke at de selv forventer å starte da.
Så det gjenstår fortsatt å se både når selv tror de startar, og når de faktisk gjør det:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Skulle jeg hatt Model Y så ville jeg helst hatt fra Berlin.
MEN som andre har vært inne på, en USA bygd bil hvor de har luket vekk de fleste barnesykdommene vil være bedre enn første batch fra Berlin med alt det nye det innebærer.
Turfsurf har nok rett i at de ikke vil ha to kontinenters utgaver på Europeisk marked, så derfor må en nok vente på Berlin utgave. Glad jeg ikke trenger å bytte bil neste år.
Jeg ville ventet et par kvartaler fra første levering for å få en moden utgave.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 08. september 2020, klokken 22:48
Skulle jeg hatt Model Y så ville jeg helst hatt fra Berlin.
MEN som andre har vært inne på, en USA bygd bil hvor de har luket vekk de fleste barnesykdommene vil være bedre enn første batch fra Berlin med alt det nye det innebærer.
Turfsurf har nok rett i at de ikke vil ha to kontinenters utgaver på Europeisk marked, så derfor må en nok vente på Berlin utgave. Glad jeg ikke trenger å bytte bil neste år.
Jeg ville ventet et par kvartaler fra første levering for å få en moden utgave.

Det er gjerne like greit å vente på Berlin-utgave, ja. Særlig om en bestiller hvit. Er mange fargeforskjeller mellom skjerm og bakfanger...som Tesla nekter å fikse.
Tesla Model Y                         2021-

Autowinder

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. september 2020, klokken 23:49
Det er gjerne like greit å vente på Berlin-utgave, ja. Særlig om en bestiller hvit. Er mange fargeforskjeller mellom skjerm og bakfanger...som Tesla nekter å fikse.
Det bildet; kan det være materialforskjellen i fangerens plastvariant kontra metall på nedre del av bakluka som gjør ulikhetene...? I så fall er ikke grunningen før lakken god nok om lakken reagerer ulikt fargemessig. Kanskje plasten lakkes uten grunning.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Magnus Hansen

Q3 kvartalsrapport i dag. Står følgende:

Sitat
Berlin-Brandenburg
Construction of the Gigafactory in Berlin continues to progress rapidly. Buildings are under construction and equipment move-in will start over the coming weeks. At the same time, the Giga Berlin team continues to grow. Production is expected to start in 2021.


Ingenting som tyder på tidlige produksjonsstart i 2021

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 21. oktober 2020, klokken 23:09
Q3 kvartalsrapport i dag. Står følgende:

Sitat
Berlin-Brandenburg
Construction of the Gigafactory in Berlin continues to progress rapidly. Buildings are under construction and equipment move-in will start over the coming weeks. At the same time, the Giga Berlin team continues to grow. Production is expected to start in 2021.
Ingenting som tyder på tidlige produksjonsstart i 2021
Sandbagging?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Handyman på torsdag 22. oktober 2020, klokken 08:49
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 21. oktober 2020, klokken 23:09
Q3 kvartalsrapport i dag. Står følgende:

Sitat
Berlin-Brandenburg
Construction of the Gigafactory in Berlin continues to progress rapidly. Buildings are under construction and equipment move-in will start over the coming weeks. At the same time, the Giga Berlin team continues to grow. Production is expected to start in 2021.
Ingenting som tyder på tidlige produksjonsstart i 2021
Sandbagging?
En lærer mange fine nye ord og strategier på dette forumet - sandbagging  :D
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Kanskje det er tyskere som skal til for at Tesla skal skaffe seg et bra fakturabehandlingssystem, og gode rutiner.
Vannet ble stengt fordi de ikke betalte fakturaen...selv etter 2 uker med purring.
Elsker hvordan tyskerne bare setter foten ned og stenger vannet  :D
Like greit at de lærer seg først som sist at de ikke kan holde på med å ikke betale fakturaer i tide.

https://www.businessinsider.com/tesla-water-shut-off-berlin-factory-construction-site-german-reports-2020-10?r=US&IR=T
Tesla Model Y                         2021-

fonberg

Kanskje det er Tesla som skal til for å få de sendrektige tyskernes ræv i gir og få effektuert skiftet til elektrisk.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: fonberg på fredag 23. oktober 2020, klokken 22:24
Kanskje det er Tesla som skal til for å få de sendrektige tyskernes ræv i gir og få effektuert skiftet til elektrisk.

Ja, ganske frekt og ballsy gjort å sette opp en fabrikk midt i Tyskland. Nå virker det som at VW-konsernet er det ICE-merket som har satset hardest på å få til elektrisk overgang nå, men er jo klart at når tyskerne får kjøpt 5-serie BMW til prisen de har gjort er det ikke rart at overgangen går treigt....men EU-bøter til de som selger biler med for høyt gjemmomsnittlig CO2-utslipp vil nok hjelpe på.
Tesla Model Y                         2021-


Magnus Hansen

Sitat fra: Stip på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 21:55
https://t.co/glm8wN5kBv?amp=1

Rimelig tynn suppe den artikkelen. Basert på en reservasjonsholder som skal ha blitt forespeilet Q1 eller Q2 leveranse fra Berlin.

RuneW

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 22:49
Sitat fra: Stip på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 21:55
https://t.co/glm8wN5kBv?amp=1

Rimelig tynn suppe den artikkelen. Basert på en reservasjonsholder som skal ha blitt forespeilet Q1 eller Q2 leveranse fra Berlin.

Tror nok dette er noe optimistisk, ja, men man skal aldri si aldri. Jeg ert førnøyd om jeg får min i løpet av 2021.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ToWalkOrDrive

Synes bare det ser mer og mer Uferdig ut :-)

Ekstremt så svært det er i Shanghai, og der er det vel "kun" 250.000 som skal bygges i året. Det de har gjort så langt i Berlin ser lite ut.

Kanskje tyskeren får Model Y i Q1 eller Q2, men da sikkert fra Shanghai... Synes det er påfallende at det på de norske bestillingssidene står "Produksjon tidlig 2021", mens det i Shanghai står "Produksjon tidlig i 2021" for Model Y....just saying...

Shanghai
https://www.youtube.com/watch?v=GO6KiUlmvpU

Berlin
https://www.youtube.com/watch?v=M8Ap8gPO6oc

Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA