Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstrautstyr - MÅ ha, BØR ha, VIL ha, og helt unødvendig?

Startet av Magnito, torsdag 03. september 2020, klokken 12:36

« forrige - neste »

THE

Sitat fra: batterimannen på onsdag 16. september 2020, klokken 11:59
Sitat fra: Magnito på onsdag 16. september 2020, klokken 10:44
Trenger du opplyst grill mer enn elektrisk bakluke?  ;D

Oh yeah!  :laugh: Med såpass traust bil og lite spenstige farger man kan velge mellom så trenger bilen det lille ekstra den kan få.

Godt vi er forskjellige. Jeg ville vært villig til å betale 10000,- for å slippe å få den opplyste grillen. Elektrisk bakluke derimot ser jeg på som et MÅ ha.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

ramstad

Ref variabelt bagasjegulv: Se denne linken for Skoda Scala:
https://www.skoda-auto.com/models/layers/layers/scala-clever-boot

Dersom man bestiller Enyaq med variabelt bagasjegulv, så vil man få denne ekstra platen som gjør at gulvet vil være i flukt med lastekarm og også være i flukt med seter nedfelt. Det reduserer bagasjerommet til mindre enn 585L. Slik jeg forstår det kan man ta dette gulvet ut og da har man samme bagasjegulvsløsning som de som ikke har med denne pakken.

Magnito

Sitat fra: ramstad på onsdag 16. september 2020, klokken 14:03
Slik jeg forstår det kan man ta dette gulvet ut og da har man samme bagasjegulvsløsning som de som ikke har med denne pakken.
Da jeg var på "visning" av Enyaq sa de at med bagasjepakken ble laveste gulvnivå ca 6-8 cm høyere enn uten pakken når man tok ut isoporen

batterimannen

Sitat fra: ramstad på onsdag 16. september 2020, klokken 14:03
Ref variabelt bagasjegulv: Se denne linken for Skoda Scala:
https://www.skoda-auto.com/models/layers/layers/scala-clever-boot

Dersom man bestiller Enyaq med variabelt bagasjegulv, så vil man få denne ekstra platen som gjør at gulvet vil være i flukt med lastekarm og også være i flukt med seter nedfelt. Det reduserer bagasjerommet til mindre enn 585L. Slik jeg forstår det kan man ta dette gulvet ut og da har man samme bagasjegulvsløsning som de som ikke har med denne pakken.

Selger sa at de som ønsket gulv som går i flukt med lastekant er folk med hundebur. Jeg har ikke hund så jeg vet ikke om det stemmer. For min del så ønsker jeg maks volum og da droppet jeg den pakken.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

espenri

Har gulv uten kant i dag, og det er absolutt kjekt når man laster inn og ut, bare skyve tunge ting på plass. Men med en aktiv familie så tar jeg ingen sjanser på å ende opp med mindre plass så da ble det ikke variabelt gulv.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Rusalka


espenri

Står jo rett ovenfor her, de som har fått svar på visning har fått svar at den er 8cm høy
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Rusalka

Sorry, leste ikke det...  Men 8 cm betyr jo faktisk minst 80 liter mindre lasterom (+ det du kan evt stappe i isoporen under ....).  Da bygger jeg heller hundeburet opp litt fremme for å kunne åpne burdøra.... 585 liter er et av mine hovedgrunner for å være interessert i denne bilen!

VoltWay

#83
Edit: Las litt feil.

espenri

Jo, jeg tror du har rett i det. Og da var min konklusjon at jeg ikke trenger bruke penger på det :)

Min utstyrsliste ble forøvrig følgende:

ŠKODA ENYAQ iV 80x - 469000 kr

Eksteriør:
   
Black Magic Perle Metallic - 5800 kr

Interiør:

Loft - 0 kr

Utstyr:
   
19'' Regulus Antrasitt sølv lettmetallfelger - 1800 kr
Familiepakke - 3800 kr
Komfortpakke Pluss - 5300 kr
Delingsnett - 1900 kr
Hengerfeste - 9800 kr
Tosidig bagasjeromsmatte - 600 kr
Infotainmentpakke Pluss - 16800 kr

Total kjøpesum
525068 kr*
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Olemann

Skoda har enda et stykke vei å gå før de matcher de beste på opplyste griller...men de er på god vei  ;D

Sitat fra: THE på onsdag 16. september 2020, klokken 13:23
Sitat fra: batterimannen på onsdag 16. september 2020, klokken 11:59
Sitat fra: Magnito på onsdag 16. september 2020, klokken 10:44
Trenger du opplyst grill mer enn elektrisk bakluke?  ;D

Oh yeah!  :laugh: Med såpass traust bil og lite spenstige farger man kan velge mellom så trenger bilen det lille ekstra den kan få.

Godt vi er forskjellige. Jeg ville vært villig til å betale 10000,- for å slippe å få den opplyste grillen. Elektrisk bakluke derimot ser jeg på som et MÅ ha.

tornaldo

Sitat fra: Rusalka på onsdag 16. september 2020, klokken 15:42
Sorry, leste ikke det...  Men 8 cm betyr jo faktisk minst 80 liter mindre lasterom (+ det du kan evt stappe i isoporen under ....).  Da bygger jeg heller hundeburet opp litt fremme for å kunne åpne burdøra.... 585 liter er et av mine hovedgrunner for å være interessert i denne bilen!

Det er jo bare å ta ut isoporgreiene de gangene du må fylle hele bilen, så har du samme plassen. For min egen del hører det til sjeldenhetene at jeg må laste opp til taket, og resterende 99% av gangene er det kjekt med gulv i flukt med kanten.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Magnito

Sitat fra: tornaldo på torsdag 17. september 2020, klokken 18:58
Det er jo bare å ta ut isoporgreiene de gangene du må fylle hele bilen, så har du samme plassen.

Det var ikke det som ble sagt på visning; Når isoporen var tatt ut var det 6-8 cm høyere for variabelt gulv kontra ikke variabelt gulv.

tornaldo

Sitat fra: Magnito på fredag 18. september 2020, klokken 13:19
Sitat fra: tornaldo på torsdag 17. september 2020, klokken 18:58
Det er jo bare å ta ut isoporgreiene de gangene du må fylle hele bilen, så har du samme plassen.

Det var ikke det som ble sagt på visning; Når isoporen var tatt ut var det 6-8 cm høyere for variabelt gulv kontra ikke variabelt gulv.

Ingenting som tyder på det er tilfelle, og det fremstår helt ulogisk og usannsynlig.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Zubzero

Sitat fra: tornaldo på fredag 18. september 2020, klokken 19:55
Sitat fra: Magnito på fredag 18. september 2020, klokken 13:19
Sitat fra: tornaldo på torsdag 17. september 2020, klokken 18:58
Det er jo bare å ta ut isoporgreiene de gangene du må fylle hele bilen, så har du samme plassen.

Det var ikke det som ble sagt på visning; Når isoporen var tatt ut var det 6-8 cm høyere for variabelt gulv kontra ikke variabelt gulv.

Ingenting som tyder på det er tilfelle, og det fremstår helt ulogisk og usannsynlig.
Enig

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA