Hei,
Fikk bilen noen dager før ferien startet i juli. Kjørte 2700 km i løpet av ferien.
Ferierte i Trondheimsområdet:Kjørte strekningen Askim - Trondheim tur-retur.
Hadde stor takboks på taket under hele ferien, samt lastestativ bak tur / retur Trondheim.
Kjørte mye mellom Trondheim og Stjørdal mens vi var der. Bilen ladet om natta, så turene gikk unna på ca. 0.16 L / mil.
Etter at jeg kom hjem fra ferien, har jeg nå akkumulert 3050 km med et totalt forbruk på 0.31 L / Mil. Lokalt går det mye på strøm, og forbruk siden siste fylling er 0.03 L / Mil.
Jeg kjørte 45.000 km med min Mitsubishi Outlander PHEV på et gjennomsnitt på 0.25 L / Mil.
MEN for det frørste: Jeg måtte manuelt skifte mellom charge og og ikke charge, fordi Mitsun slavisk brukte strøm en stund, så kjørte den på el en stund i Hybrid-modus uavhengig av om det var motbakke, flatt eller nedoverbakke.
Dette er langt fra optimalt fordi:
a) Bensinmotoren har lav virkningsgrad (stort varmetap i forhold til effekt den avgir) ved lav belastning
b) El-systemet har lav virkningsgrad ved stor belastning (varme-tap i batteri, akbler, regulator og motor)
Superb IV fikser dette selv: Kjører man den i Hybrid-modus, bruker den strøm når belastningen er relativt lav, og bensin ved stor belastning. Det er en fryd å se hvordan den gjør dette!
Dette er det jeg får tid til nå, men jeg kommer tilbake med mere goodies om hvordan man kan kjøre Superb IV svært billig!
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]