Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Solgt: 2018 BMW i3 LCI 94Ah Fully Charged

Startet av Sungrazer, onsdag 02. september 2020, klokken 13:33

« forrige - neste »

Sungrazer


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=189956969

Pen og velholdt Fully Charged 2018 BMW i3 LCI 94Ah. Bilen er i en nydelig imperial blue metallic med dalbergia brown skinninteriør og lyst eukalyptus dashboard som gir en fin kontrast mellom dashboard og skinnsetene. LCI utgaven har også vesentlig bedre fjernlys enn pre-LCI. Bilen har vært i hovedsak vært brukt til pendling 11 mil hver dag, og ladet over natten hjemme når jeg ikke har brukt den på langturer. Ved hurtiglading om sommeren og varmt batteri bruker man typisk rundt 20-25 minutter fra 30% - 85% fulladet, men den fortsetter å lade raskt opp til rundt 95%. i3 er en av de beste på markedet på dette.

Bilen ble levert med da alt tilgjengelig utstyr, også fotgjengervarsling som var valgfritt på denne årsmodellen. Den har vært i mitt eie hele tiden og alle servicer og garantireparasjoner har vært gjort på Bavaria Oslo hvor bilen også ble kjøpt. I august 2020 ble begge tårnlagre skiftet og gasslekkasje på klimaanlegget ble reparert, ellers har det ikke vært noen problemer med bilen i det hele tatt.

31 desember 2019 ble jeg rygget på mens jeg hurtigladet. Det oppstod noen små riper på venstre forskjerm som ble utbedret på Terje Schie Auto-Skade på Lørenskog.

Bilen har nye Continental EcoContact 6 sommerdekk, kun gått 6000 km, og Continental VikingContact 7 vinterdekk (bak) som har rullet en halv sesong samt Nokian Hakkapellita 3 (foran) som har rullet to sesonger. Vinterdekkene står på turbineke-felger.

Ellers følger det med ekstra koppholdere, ubrukte vintermatter samt ekstra hjulsett med utslitte vinterdekk i tillegg til de andre vinterhjulene. Hjulsettet har turbinekefelger 428 med asymetrisk mønster. Det vil si at de fremstår med samme rulleretning på begge sidene av bilen. Slike felger leveres ikke lenger, og felgene tilhørte den forrige i3´n min. Nypris fra BMW er ca. 30.000,- for slike felger.

Nybilgarantien gjelder i fem år fra første gangs registreringsdato (overdragelse), og er begrenset oppad til 200 000 km kjørelengde.

Heftelse på bilen fjernes selvfølgelig ved salg, og jeg kan vise bilen i Oslo og omeng.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA